افزایش ۲۱ درصدی فروش کامپیوترهای اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴

بازار کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ درحدود ۳ درصد رشد کرد؛ درحالی‌که فروش کامپیوترهای اپل رشد انفجاری نزدیک به ۲۱ درصدی را تجربه کرد. به‌گزارش تک‌ناک، مؤسسه‌ی IDC می‌گوید که بازار کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ روندی مثبت را تجربه کرد. فروش جهانی این دستگاه‌ها به ۶۴/۹ میلیون واحد رسید که درمقایسه‌با... نوشته افزایش ۲۱ درصدی فروش کامپیوترهای اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  2
افزایش ۲۱ درصدی فروش کامپیوترهای اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴

بازار کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ درحدود ۳ درصد رشد کرد؛ درحالی‌که فروش کامپیوترهای اپل رشد انفجاری نزدیک به ۲۱ درصدی را تجربه کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، مؤسسه‌ی IDC می‌گوید که بازار کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ روندی مثبت را تجربه کرد. فروش جهانی این دستگاه‌ها به ۶۴/۹ میلیون واحد رسید که درمقایسه‌با سال گذشته افزایش ۳ درصد را نشان می‌دهد.

فروش کامپیوترهای شخصی تمامی پنج تولیدکننده برتر به‌جز دل درمقایسه‌با سال گذشته افزایش یافته است؛ اما اپل و ایسر به‌ترتیب با رشد خیره‌کننده‌ی ۲۰/۸ و ۷/۱۳ درصدی، عملکرد موفقی از خود نشان دادند.

براساس گزارش IDC، دستیابی بازار به رقم ۶۴/۹ میلیون واحد پس از ۷ فصل متوالی کاهش، تا حد زیادی به‌دلیل بهبود شرایط خارج از چین و هیاهوی ایجاد‌شده درباره‌ی کامپیوترهای هوش مصنوعی (AI) و چرخه‌ی ارتقای سیستم‌های تجاری رخ داده است.

با وجود مشکلات مداوم ناشی از اشباع بازار و فشارهای اقتصادی، رشد بازار کامپیوترهای شخصی درخورتوجه بود. به‌جز چین که همچنان نتایج ضعیفی را نشان داد، فروش جهانی این دستگاه‌ها درمقایسه‌با سال گذشته بیش از ۵ درصد افزایش یافت؛ البته این بهبود تا حدودی به‌دلیل مقایسه‌ی مطلوب با عملکرد سال گذشته است.

چالش‌ها و نشانه‌های مثبت

به‌نقل از تامزهاردور، رایان رایت، یکی از مدیران مؤسسه‌ی IDC، با اشاره به اشباع بازار و موانع اقتصادی، اذعان می‌کند که بازار کامپیوترهای شخصی نیز مانند دیگر بازارهای فناوری در آینده‌ی نزدیک با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود.

دو فصل متوالی رشد به‌همراه هیجان بازار مرتبط با کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی و چرخه‌ی ارتقای سیستم‌های تجاری که شاید جذابیت کمتری داشته باشد؛ ولی از اهمیت بیشتری برخوردار است، به‌نظر می‌رسد همان اتفاق مثبتی بوده که بازار کامپیوترهای شخصی به آن نیاز داشت.

اگرچه تمرکز بر هوش مصنوعی است، بخش زیادی از خریدهای کامپیوترهای غیر هوش مصنوعی باعث شده است تا این بازار نشانه‌های مثبتی از خود نشان دهد.

کامپیوترهای شخصی

عملکرد برندهای برتر

لنوو در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی کامپیوترهای شخصی در جهان باقی ماند. این شرکت موفق شد ۱۴/۷ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی بفروشد و ۲۲/۷ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود کند که درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته، از رشد ۳/۷ درصدی در فروش و ۰/۲ درصدی در سهم بازار حکایت می‌کند.

رقیب لنوو، یعنی اچ‌پی، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۷/۱۳ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی فروخت و به سهم ۲۱/۱ درصدی از بازار دست یافت. فروش اچ‌پی درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳، با رشد ۱/۸ درصدی همراه بود؛ درحالی‌که در آن زمان این شرکت موفق شد ۱۳/۴ میلیون دستگاه بفروشد و ۲۱/۳ درصد از سهم بازار را کسب کند. با وجود کاهش جزئی در سهم بازار، اچ‌پی شاهد افزایش فروش درمقایسه‌با سال گذشته بوده است که نشانه‌ی مثبتی به‌شمار می‌رود.

برخلاف لنوو و اچ‌پی، شرکت دل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ با در‌اختیار داشتن ۱۵/۵ درصد از سهم بازار، موفق شد ۱۰/۱ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی بفروشد. با‌این‌حال، این آمار بیانگر افت فروش دل درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ است. در آن زمان، این شرکت ۱۰/۳ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی فروخت و ۱۶/۴ درصد از سهم بازار را ازآنِ خود کرد.

کامپیوترهای شخصی

درخشش اپل و ایسر در بازار کامپیوترهای شخصی

اگرچه اپل، تنها سهم ۸/۸ درصدی از بازار کامپیوترهای شخصی را در‌اختیار دارد، بر‌اساس آمار IDC، احتمالاً ستاره‌ی این دوره‌ی سه‌ماهه بوده است. در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴، اپل موفق شد ۵/۷ میلیون واحد کامپیوتری شخصی بفروشد که رشدی درخورتوجه درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. در آن زمان، اپل ۴/۷ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی فروخت و سهم ۷/۵ درصدی از بازار را به‌دست آورد. رشد سالانه‌ی اپل ۲۰/۸ درصد بوده است که عملکرد قوی و افزایش چشمگیر حضورش در بازار را نشان می‌دهد.

سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ برای ایسر نیز خوب پیش رفت؛ زیرا این شرکت با فروش ۴/۴ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی، رشدی ۱۳/۷ درصدی را درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۳ تجربه کرد. ایسر همچنین در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ سهم ۶/۸ درصدی از بازار را کسب کرد که درمقایسه‌با سهم ۶/۲ درصدی در همین دوره از سال گذشته، نشان‌دهنده‌ی رشدی جزئی است.

نوشته افزایش ۲۱ درصدی فروش کامپیوترهای اپل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow