افشای نقش صرافی منحل شده FTX در دستکاری بازار رمزرازها

به‌ تازگی تنی چند از مدیران عالی‌رتبه شاغل در صرافی‌های رمزارزی برتر جهان، از نقش صرافی ورشکست شده FTX در دستکاری معاملات بازار رمزارزها پرده برداشته‌اند. به‌ گزارش تک‌ناک، شنیده‌ها بیانگر آن است که اف‌تی‌ایکس، صرافی نام‌آشنایی که چندی پیش با دستگیری مدیرعامل و بنیانگذار خود تن به ورشکستگی داد، به‌ طور گسترده‌ای در دستکاری […] نوشته افشای نقش صرافی منحل شده FTX در دستکاری بازار رمزرازها اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
افشای نقش صرافی منحل شده FTX در دستکاری بازار رمزرازها

به‌ تازگی تنی چند از مدیران عالی‌رتبه شاغل در صرافی‌های رمزارزی برتر جهان، از نقش صرافی ورشکست شده FTX در دستکاری معاملات بازار رمزارزها پرده برداشته‌اند.

به‌ گزارش تک‌ناک، شنیده‌ها بیانگر آن است که اف‌تی‌ایکس، صرافی نام‌آشنایی که چندی پیش با دستگیری مدیرعامل و بنیانگذار خود تن به ورشکستگی داد، به‌ طور گسترده‌ای در دستکاری بازار رمزارزها نقش داشته است.

آنطور که مشخص است، این صرافی به‌عمد له یا علیه برخی از پروژه‌ها وارد عمل می‌شده و دست به پامپ یا دامپ (افزایش یا کاهش مصنوعی قیمت) توکن‌های بومی آنها می‌زده است.

به‌ نقل از فین‌بلد، پادکستی به نام «فول شارد» در اولین قسمت خود میزبان سه‌ تن از بنیانگذاران «مالتی‌ورس‌ایکس لب» بوده است. این سه کارشناس حوزه رمزارزها به‌ عنوان شاهدان عینی، تجارب و شواهد خود را از دستکاری بازار به‌ دست صرافی اف‌تی‌ایکس با مخاطبان پادکست در میان گذاشته‌اند.

افشای نقش صرافی ورشکست شده FTX در دستکاری بازار رمزرازها

این سه تن مدعی‌ هستند که «سم بنکمن-فراید»، مدیرعامل پیشین صرافی FTX فعالانه در دستکاری قیمت‌ها، افزایش یا کاهش کاذب بهای دارایی‌ها و حتی ترویج یا مخدوش‌سازی وجهه پروژه‌ها دست داشته است.

آنطور که پیدا است، اقدامات بنکمن باعث شده تا بهای توکن EGLD، رمزارز بومی الگورند در روزهای اولیه قرارگیری آن در تابلوی معاملات FTX دچار تلاطم شود و زیانی جبران‌ناپذیر به اعتبار عمومی این پروژه وارد گردد.

یکی از این سه کارشناس مدعی است که دیگر مدیران و بنیانگذاران پروژه‌های رمزارزی نیز تجربیات منفی مشابهی از کار با صرافی FTX داشته‌اند. لوسیان مینکو که در حوزه طراحی و توسعه پروژه‌های رمزارزی فعال است، در این باره گفت:

«من در جایی رشد کردم که مردم تلاش می‌کنند یاریگر هم باشند و دست هم را بگیرند. بسیاری از اطرافیان من هم به‌ دلیل کمک به دیگر پروژه‌ها و بنیانگذاران آنها اسم و رسمی برای خود به هم زده‌اند. اما تاکنون ندیدم یا نشنیدم که کسی از صرافی اف‌تی‌ایکس یا بنیانگذار آن به‌ خوبی یاد کرده باشد.»

گفتنی است که سم بنکمن-فراید به‌ دلیل اتهام در زمینه دستکاری در بازار رمزارزها محکوم و روانه زندان شد. اقدامات او در نهایت باعث شد تا دو رمزارز ترایواس‌دی (UST) و ترا (LUNA) که نام بنکمن را به‌ عنوان حامی اصلی خود یدک می‌کشیدند، به ورطه سقوط و نابودی بیفتند.

نوشته افشای نقش صرافی منحل شده FTX در دستکاری بازار رمزرازها اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow