امسال چه تعداد خودرو در ایران تولید شده است؟

جدیدترین آمار دفتر صنایع وزارت صمت نشان می دهد میزان تولید خودرو در ایران در نیمه اول سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. به گزارش تکناک، در شهریور ماه ۱۴۰۳، تولید ۹۶,۳۳۸ دستگاه انواع خودرو شامل سواری، وانت، ون، مینی بوس و میدل باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و […] نوشته امسال چه تعداد خودرو در ایران تولید شده است؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  1
امسال چه تعداد خودرو در ایران تولید شده است؟

جدیدترین آمار دفتر صنایع وزارت صمت نشان می دهد میزان تولید خودرو در ایران در نیمه اول سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش تکناک، در شهریور ماه ۱۴۰۳، تولید ۹۶,۳۳۸ دستگاه انواع خودرو شامل سواری، وانت، ون، مینی بوس و میدل باس، اتوبوس، کامیونت، کامیون و کشنده اعلام شده است.

مجموع تولید خودرو در ایران در انواع مختلف طی شش ماهه نخست سال جاری به ۶۰۵,۵۴۶ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵ درصد کاهش داشته است.

طبق آمار، در شهریور ماه ۱۴۰۳ تولید خودروهای سواری به ۸۷,۹۹۱ دستگاه رسید که ۷ درصد کمتر از شهریور ۱۴۰۲ است.

میزان تولید خودرو در ایران در نیمه اول سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

کاهش 5درصدی تولید خودروهای سواری

در شش ماه نخست سال گذشته، تولید خودروهای سواری ۵۴۳,۰۱۸ دستگاه بود، اما در شش ماه نخست ۱۴۰۳ این تعداد به ۵۱۶,۸۴۸ دستگاه کاهش یافت که نشان دهنده کاهش ۵ درصدی است.

تولید وانت نیز در شهریور ماه ۱۴۰۳ با کاهش ۴ درصدی به ۱۳,۲۱۶ دستگاه رسید، در حالی که در شهریور سال قبل ۱۳,۷۹۵ دستگاه تولید شده بود. با این حال، در آمار شش ماهه، تولید وانت با رشد ۴ درصدی به ۷۸,۸۸۴ دستگاه رسید.

در بخش مینی بوس و میدل باس، تولید در شهریور ماه تنها ۱۹ دستگاه بود و مجموع تولید شش ماهه نخست امسال به ۲۴۳ دستگاه رسید که ۳۷ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

 تولید اتوبوس نیز در شهریور ماه با ۶۴ درصد کاهش به ۳۱ دستگاه رسید، اما در آمار شش ماهه با تولید ۴۱۶ دستگاه نسبت به ۴۰۲ دستگاه سال گذشته، رشد ۳ درصدی را نشان می دهد.

در بخش ون و انواع کامیونت، کامیون و کشنده، کاهش تولید بیشتری مشاهده می شود. در شش ماه نخست امسال تنها ۹۰۱ دستگاه ون تولید شد که ۵۶ درصد کمتر از ۲,۰۵۶ دستگاه تولید شده در نیمه نخست ۱۴۰۲ است.

تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز در نیمه نخست امسال ۸,۲۵۴ دستگاه بود، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۸,۱۹۲ دستگاه تولید شده بود.منبع:خودرو دیلی

نوشته امسال چه تعداد خودرو در ایران تولید شده است؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow