امکان شخصی‌سازی پروفایل در گوگل مسیج فراهم می‌شود

گوگل مسیج، پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید، با به‌روزرسانی جدید خود به کاربران اجازه می‌دهد تا با تنظیمات گسترده‌تری، پروفایل خود را شخصی‌سازی کنند. به‌گزارش تک‌ناک، در اوایل سال جاری، گوگل مسیج قابلیتی به نام «Profile Discovery» را معرفی کرد که حالا به «Profile Sharing» تغییر نام داده است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا تصمیم […] نوشته امکان شخصی‌سازی پروفایل در گوگل مسیج فراهم می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  3
امکان شخصی‌سازی پروفایل در گوگل مسیج فراهم می‌شود

گوگل مسیج، پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید، با به‌روزرسانی جدید خود به کاربران اجازه می‌دهد تا با تنظیمات گسترده‌تری، پروفایل خود را شخصی‌سازی کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، در اوایل سال جاری، گوگل مسیج قابلیتی به نام «Profile Discovery» را معرفی کرد که حالا به «Profile Sharing» تغییر نام داده است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا تصمیم بگیرند چه کسانی بتوانند اطلاعات پروفایل آنان را مشاهده کنند. پس از به‌روزرسانی اخیر، کاربران به‌محض ورود به برنامه با پیامی تمام‌صفحه روبه‌رو می‌شوند که از آن‌ها می‌خواهد نام و تصویر پروفایل خود را تنظیم کنند.

سه گزینه برای تنظیم نمایش پروفایل

این قابلیت جدید سه گزینه متفاوت برای نمایش پروفایل کاربران فراهم کرده است:

  • افرادی که به آن‌ها پیام می‌دهید: پروفایل شما فقط پس از ارسال پیام به افراد نمایش داده می‌شود.
  • فقط مخاطبان شما: پروفایل شما پس از ارسال پیام به افراد نمایش داده می‌شود؛ اما فقط در‌صورتی‌که آن‌ها در فهرست مخاطبان شما باشند.
  • هیچ‌کس: پروفایل شما به هیچ‌کس، حتی پس از ارسال پیام نمایش داده نمی‌شود.

این تغییرات به‌روزرسانی مهمی درمقایسه‌با تنظیمات قبلی محسوب می‌شود که در آن کاربران فقط امکان روشن یا خاموش کردن Profile Discovery را داشتند. به‌نظر می‌رسد گوگل برای ارائه کنترل بیشتر به کاربران و بهبود تجربه شخصی‌سازی این قابلیت را ارتقا داده است.

دسترسی به تنظیمات از‌طریق منو آواتار

پس از انجام تنظیمات اولیه، کاربران می‌توانند در هر زمان ازطریق منو آواتار در گوگل مسیج به صفحه «Your Profile» دسترسی پیدا و تغییرات دلخواه را اعمال کنند. این قابلیت امکان شخصی‌سازی و مدیریت ساده‌تر پروفایل کاربران را فراهم می‌کند.

به‌روزرسانی صفحه پشتیبانی

9to5google می‌نویسد که صفحه پشتیبانی «Google Account & profile sharing» در گوگل مسیج از اوایل امسال به‌روزرسانی شده است تا اطلاعات دقیقی درباره این قابلیت‌ها و نحوه کارکرد آن‌ها ارائه دهد. بر‌اساس این اطلاعات، هنگامی‌که کاربران با حساب گوگل خود وارد گوگل مسیج می‌شوند، می‌توانند نحوه اشتراک‌گذاری اطلاعات پروفایل خود را به‌طور دقیق تنظیم کنند.

این تنظیمات تنها پس از ارسال پیام به کاربران دیگر گوگل مسیج فعال می‌شود و شامل کاربران آیفون نمی‌شود. همچنین، پروفایل کاربران به‌صورت عمومی نمایش داده نخواهد شد و شماره‌تلفن آن‌ها در سایر اپلیکیشن‌های گوگل مشاهده‌کردنی نخواهد بود. این شماره فقط برای تأیید و کمک به اتصال کاربران به دیگران در گوگل مسیج استفاده می‌شود.

نمایش تصویر جدید برای مخاطبان

زمانی‌که پروفایل کاربر برای یکی از مخاطبان موجود به‌اشتراک گذاشته می‌شود، تصویر جدیدی برای آن مخاطب در گوگل مسیج ظاهر خواهد شد. بااین‌حال، نام ذخیره‌شده در‌صورت تفاوت بدون تغییر باقی می‌ماند. این به‌روزرسانی جدید نشان می‌دهد که گوگل در تلاش است تا تجربه کاربری بهتری به کاربران خود ارائه دهد و امکان مدیریت بهتر پروفایل و اطلاعات شخصی آن‌ها را فراهم کند.

نوشته امکان شخصی‌سازی پروفایل در گوگل مسیج فراهم می‌شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow