انتشار نقشه‌های جهانی بنیاد Overture Maps برای توسعه‌دهندگان

بنیاد Overture Maps متشکل از شرکت‌های مایکروسافت، متا، آمازون و تام‌تام از دردسترس‌بودن نقشه‌های جهانی رایگان خود خبر داد. به‌گزارش تک‌ناک، تهیه و گردآوری نقشه‌های جهانی با‌کیفیت و به‌روز و جامع، فرایندی دشوار و پرهزینه است. برای حل این مشکل، در سال ۲۰۲۲ مایکروسافت، متا، آمازون و تام‌تام بنیاد Overture Maps را تأسیس کردند تا... نوشته انتشار نقشه‌های جهانی بنیاد Overture Maps برای توسعه‌دهندگان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
انتشار نقشه‌های جهانی بنیاد Overture Maps برای توسعه‌دهندگان

بنیاد Overture Maps متشکل از شرکت‌های مایکروسافت، متا، آمازون و تام‌تام از دردسترس‌بودن نقشه‌های جهانی رایگان خود خبر داد.

به‌گزارش تک‌ناک، تهیه و گردآوری نقشه‌های جهانی با‌کیفیت و به‌روز و جامع، فرایندی دشوار و پرهزینه است. برای حل این مشکل، در سال ۲۰۲۲ مایکروسافت، متا، آمازون و تام‌تام بنیاد Overture Maps را تأسیس کردند تا خدمات و محصولات نقشه‌ی باز سازگار با نسل فعلی و بعدی را امکان‌پذیر کنند.

اوایل سال جاری میلادی، بنیاد Overture Maps نسخه‌ی بتای مجموعه نقشه‌های جهانی خود را منتشر کرد. پس از ماه‌ها آزمایش بتا، این شرکت امروز از در‌دسترس‌بودن چندین مجموعه داده نقشه‌ی باز جهانی خود برای توسعه‌دهندگان خبر داد.

توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند ساخت برنامه‌های تجاری مبتنی‌بر مجموعه داده‌های نقشه‌ی باز را شروع کنند. از‌آنجا‌که Overture داده‌ها را در طرح اسناد ارائه می‌کند، توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن به‌طور مداوم در برنامه‌ها و خدماتشان استفاده کنند.

نقشه‌های جهانی رایگان برای توسعه‌دهندگان

نئووین می‌نویسد که بنیان‌گذاران بنیاد Overture Maps، ازجمله مایکروسافت و متا، درحال‌حاضر از این نقشه‌های جهانی در محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند.

نسخه عمومی نقشه‌های جهانی بنیاید مذکور شامل داده‌های زیر است:

  • ساختمان‌ها: شامل ۲/۳ میلیارد ساختمان منحصر‌به‌فرد در سراسر جهان است. این داده‌ها اکنون از Bing Maps مایکروسافت و ArcGIS Living Atlas of the World شرکت Esri و پلتفرم خدمات بیمه Addresscloud که معیارهای خطر سطح سیل را برای ساختمان‌های شخثی دراختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهد، پشتیبانی می‌کند.
  • مکان‌های دلخواه: داده‌هایی درباره‌ی تقریباً ۵۴ میلیون مکان در سراسر جهان ارائه می‌دهد؛ اما با افزودن داده‌های جدید گسترش خواهد یافت. اعضای دیگر می‌توانند سیگنال‌های اجتماعی و… را روی مکان‌ها برای پیشنهادهای خود لایه‌بندی کنند.
  • بخش‌ها: مرزهای اداری ملی و منطقه‌ای هستند که به بیش از ۴۰ زبان مختلف ترجمه شده‌اند تا از استفاده بین‌المللی پشتیبانی کنند.
  • پایه: لایه‌های زمینه شامل داده‌های زمین و آب هستند و درصورت نیاز، به تکمیل نقشه‌ها کمک می‌کنند.

درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بنیاد Overture Maps در حال توسعه داده‌های موضوعی آدرس جدید و حمل‌ونقل است که در نسخه‌های آینده دردسترس خواهد بود.

نوشته انتشار نقشه‌های جهانی بنیاد Overture Maps برای توسعه‌دهندگان اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow