اندروید ۱۵ تجربه یادداشت‌برداری را متحول می‌کند

گوگل با انتشار نسخه جدید به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید ۱۵، قابلیت‌های یادداشت‌برداری را ارتقای چشمگیری بخشیده است. به‌گزارش تک‌ناک، تازه‌ترین آپدیت اندروید ۱۵ با قابلیت‌های کاربردی بسیار منتشر شد. یکی از ویژگی‌های برجسته این به‌روزرسانی، امکان افزودن پیوندهای مستقیم به محتواهای مختلف مانند صفحات وب و نقشه‌ها و ویدئوها هنگام گرفتن عکس از صفحه است. این […] نوشته اندروید ۱۵ تجربه یادداشت‌برداری را متحول می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
اندروید ۱۵ تجربه یادداشت‌برداری را متحول می‌کند

گوگل با انتشار نسخه جدید به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید ۱۵، قابلیت‌های یادداشت‌برداری را ارتقای چشمگیری بخشیده است.

به‌گزارش تک‌ناک، تازه‌ترین آپدیت اندروید ۱۵ با قابلیت‌های کاربردی بسیار منتشر شد. یکی از ویژگی‌های برجسته این به‌روزرسانی، امکان افزودن پیوندهای مستقیم به محتواهای مختلف مانند صفحات وب و نقشه‌ها و ویدئوها هنگام گرفتن عکس از صفحه است. این قابلیت که شباهت‌هایی به ویژگی‌های پیشرفته اسکرین‌شات در گوشی‌های پیکسل دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت‌های خود را سازماندهی‌شده‌تر و مفیدتر نگه دارند.

سال گذشته، گوگل در اندروید ۱۴ قابلیت تعیین برنامه پیش‌فرض برای یادداشت‌برداری را معرفی کرد. با فشار طولانی روی میان‌بر یادداشت‌برداری روی صفحه قفل یا فشار‌دادن دکمه انتهایی قلم، این برنامه پیش‌فرض اجرا می‌شود. همچنین، با استفاده از API ضبط محتوا در اندروید، با فشار‌دادن دکمه انتهایی قلم می‌توانید برنامه یادداشت‌برداری را به‌صورت شناور روی هر صفحه‌ای باز و روی آن یادداشت‌برداری کنید.

برنامه پیش‌فرض یادداشت‌برداری می‌تواند از قابلیت ضبط محتوای اندروید ۱۵ برای اضافه‌کردن عکس‌هایی از صفحه به یادداشت‌ها استفاده کند. بدین‌ترتیب، برنامه‌های یادداشت‌برداری می‌توانند دکمه‌ای را اضافه کنند که با فشردن آن، فرایند گرفتن عکس از صفحه و افزودن آن به یادداشت آغاز شود. سیستم پس از گرفتن عکس، آن را در ویرایشگر پیش‌فرض عکس‌ها باز می‌کند تا درصورت نیاز، عکس ویرایش شود. سپس با کلیک روی گزینه «اضافه‌کردن به یادداشت»، عکس به یادداشت اضافه می‌شود.

اندروید پلیس می‌نویسد که در‌حال‌حاضر، هنگام اضافه‌کردن عکس از صفحه به یادداشت، اطلاعات اضافه‌ای مانند منبع عکس به یادداشت اضافه نمی‌شود. بااین‌حال در اولین به‌روزرسانی سه‌ماهه اندروید ۱۵، این قابلیت بهبود خواهد یافت و سیستم به شما اجازه می‌دهد تا هنگام گرفتن عکس از صفحه وب در گوگل کروم یا مکانی در گوگل مپ یا ویدئویی در یوتیوب، پیوندهایی به آن مکان‌ها را به یادداشت خود اضافه کنید.

 این پیوند می‌تواند به یک صفحه وب در مرورگر کروم، یک مکان در نقشه‌ها یا یک ویدیو در یوتیوب ارجاع داده شود.

دلیل پشتیبانی ویژه این سه برنامه از این قابلیت، استفاده آن‌ها از API AssistContent برای ارائه پیوند به محتوای مرتبط است. این همان دلیلی است که پیوندهای حاصل از این سه برنامه در صفحه‌نمایش اخیر دستگاه‌های پیکسل و در برنامه Pixel Screenshots نمایش داده می‌شوند.

دلیل پشتیبانی ویژه این سه برنامه از این قابلیت، استفاده آن‌ها از API AssistContent برای ارائه پیوند به محتوای مربوطه است. این همان دلیلی است که پیوندهای حاصل از این سه برنامه در صفحه نمایش اخیر دستگاه‌های پیکسل و در برنامه Pixel Screenshots نمایش داده می‌شوند.

در نمایش آزمایشی از این قابلیت جدید، مشاهده شد که برنامه یادداشت‌برداری استفاده‌شده برای نمایش این ویژگی هنوز به‌روزرسانی نشده است و نمی‌تواند پیوندی را بپذیرد که سیستم همراه با تصویر به‌اشتراک می‌گذارد.

اگرچه قابلیت یادداشت‌برداری در اندروید ۱۴ اضافه شد، امکان تنظیم برنامه یادداشت‌برداری پیش‌فرض در‌حال‌حاضر میسر نیست. همچنین، هنوز هیچ برنامه یادداشت‌برداری وجود ندارد که بتوان آن را به‌عنوان برنامه پیش‌فرض تنظیم کرد.

با‌این‌حال، این وضعیت به‌زودی تغییر خواهد کرد؛ زیرا گوگل کیپ و مایکروسافت وان‌نوت در حال آماده‌سازی خود برای پشتیبانی از این ویژگی هستند. زمان دقیق انتشار ویژگی یادداشت‌برداری پیش‌فرض معلوم نیست؛ اما مشخص است که با فعال‌شدن این ویژگی، امکان افزودن پیوند به برخی از تصاویر صفحه نیز فراهم خواهد شد.

نوشته اندروید ۱۵ تجربه یادداشت‌برداری را متحول می‌کند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow