انسان و ماشین یکی شدند؛ موفقیت نورالینک در ادغام مغز و کامپیوتر

ایلان ماسک مالک شرکت نورالینک اعلام کرد که این شرکت با موفقیت دستگاه طراحی شده برای توانایی افراد فلج در استفاده از دستگاه‌های دیجیتال تنها با فکر کردن را در بیمار دوم خود نیز کار گذاشته است. به گزارش سرویس اخبار پزشکی فناوری رسانه تکنا، نورالینک در حال آزمایش دستگاه خود است که برای کمک […] منبع خبر انسان و ماشین یکی شدند؛ موفقیت نورالینک در ادغام مغز و کامپیوتر پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
انسان و ماشین یکی شدند؛ موفقیت نورالینک در ادغام مغز و کامپیوتر

ایلان ماسک مالک شرکت نورالینک اعلام کرد که این شرکت با موفقیت دستگاه طراحی شده برای توانایی افراد فلج در استفاده از دستگاه‌های دیجیتال تنها با فکر کردن را در بیمار دوم خود نیز کار گذاشته است.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی فناوری رسانه تکنا، نورالینک در حال آزمایش دستگاه خود است که برای کمک به افراد دارای آسیب نخاعی طراحی شده است. این دستگاه به بیمار اول اجازه داده است تا بازی‌های ویدیویی انجام دهد، در اینترنت جستجو کند، در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارد و مکان‌نما را روی لپ‌تاپ خود حرکت دهد.

ماسک در اظهاراتی که در یک پادکست منتشر شده جزئیات کمی درباره شرکت‌کننده دوم ارائه کرد و تنها گفت که این فرد مانند بیمار اول که در یک حادثه غواصی فلج شده بود، دچار آسیب نخاعی شده است. ماسک گفت که ۴۰۰ الکترود از ایمپلنت در مغز بیمار دوم کار می‌کند. نورالینک در وب سایت خود اعلام کرده است که ایمپلنت آن از ۱۰۰۴ الکترود استفاده می‌کند.

ماسک به مجری پادکست لکس فریدمن، گفت: “من نمی‌خواهم چشم زخم بزنم اما به نظر می‌رسد که ایمپلنت دوم بسیار خوب پیش رفته است. سیگنال زیادی وجود دارد، الکترودهای زیادی وجود دارد. این بسیار خوب کار می‌کند.”

ماسک تاریخ انجام جراحی بیمار دوم را فاش نکرد. ماسک گفت که انتظار دارد نورالینک امسال در قالب آزمایش‌های بالینی خود به هشت بیمار دیگر نیز ایمپلنت ارائه کند. نولاند آربو، بیمار اول همراه با سه مدیر اجرایی نورالینک در این پادکست مصاحبه کرد و جزئیاتی درباره نحوه عملکرد ایمپلنت و جراحی هدایت شده توسط ربات ارائه داد.

قبل از دریافت ایمپلنت توسط آربو در ژانویه، او با استفاده از یک چوب در دهان خود برای ضربه زدن به صفحه نمایش یک دستگاه تبلت از رایانه استفاده می‌کرد. آربو گفت که اکنون با ایمپلنت می‌تواند صرفاً به آنچه می‌خواهد روی صفحه کامپیوتر اتفاق بیفتد فکر کند و دستگاه آن را انجام می‌دهد. او گفت که این دستگاه به او استقلال کمی داده و وابستگی او به مراقبان را کاهش داده است.

آربو پس از جراحی خود در ابتدا با مشکلاتی مواجه شد، زیرا سیم‌های کوچک ایمپلنت او جمع شدند و منجر به کاهش شدید الکترودهایی شد که می‌توانستند سیگنال‌های مغز را اندازه‌گیری کنند. رویترز گزارش داده است که نورالینک از این مشکل از آزمایش‌های حیوانی خود آگاه بود.

نورالینک اعلام کرده است که با ایجاد تغییراتی از جمله اصلاح الگوریتم خود برای حساس‌تر شدن، توانایی ایمپلنت در نظارت بر سیگنال‌های مغزی آربو را بازگردانده است. ماسک در پادکست گفت که آربو رکورد جهانی قبلی خود را برای سرعت کنترل مکان‌نما با فکر تنها با تقریباً ۱۰، ۱۵ درصد از الکترودهای کار بهبود بخشیده است.

ماسک همچنین گفت که با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه که از او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده است، در مورد تشکیل کمیته‌ای با هدف بهبود کارایی دولت از طریق کاهش مقررات تجاری صحبت کرده است و مایل به شرکت در آن خواهد بود. ماسک گفت که به نظر او مقررات ایالات متحده نوآوری را مانع می‌شود.

منبع خبر انسان و ماشین یکی شدند؛ موفقیت نورالینک در ادغام مغز و کامپیوتر پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow