اولین تست عمومی موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی انجام شد

شرکت Kawasaki اولین تست عمومی موتورسیکلت هیدروژنی Ninja خود را برگزار کرد. این موتورسیکلت جدید از هیدروژن مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و هدف آن کاهش آلاینده‌ها و افزایش کارایی است. به‌ گزارش تک‌ناک، از آنجایی که جهان به سمت آیندۀ حمل و نقل بدون کربن حرکت می‌کند، شرکت کاوازاکی نیز در حال آزمایش... نوشته اولین تست عمومی موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی انجام شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  2
اولین تست عمومی موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی انجام شد

شرکت Kawasaki اولین تست عمومی موتورسیکلت هیدروژنی Ninja خود را برگزار کرد. این موتورسیکلت جدید از هیدروژن مایع به عنوان سوخت استفاده می‌کند و هدف آن کاهش آلاینده‌ها و افزایش کارایی است.

به‌ گزارش تک‌ناک، از آنجایی که جهان به سمت آیندۀ حمل و نقل بدون کربن حرکت می‌کند، شرکت کاوازاکی نیز در حال آزمایش فناوری‌های سبزتر و پاک‌تر موتورسیکلت است.

پس از معرفی نینجا H2 SX با نیروی هیدروژنی در سال گذشته، نمونۀ اولیه این موتورسیکلت به تازگی برای اولین بار در ژاپن ظاهر و تست عمومی آن انجام شد.

این تست عمومی نشان‌دهندۀ پیشرفت‌های قابل توجه در فناوری‌های پاک برای موتورسیکلت‌ها است.

اکنون تأمین انرژی موتورهای الکتریکی وسایل نقلیه توسط باتری، مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها در ترکیب حمل و نقل الکترونیکی است، که به خودروها، کامیون‌ها، دوچرخه‌های پدالی و اسکوترها مربوط می‌شود.

استفاده از باتری‌های الکتریکی در موتورسیکلت‌ها برای رفت و آمد شهری کافی است. امّا افرادی که می‌خواهند به مناطق دورتر بروند و سرعت‌های بالاتری را هدف قرار دهند، این باتری‌ها ممکن است در اکثر موارد ناامیدکننده باشند.

رونمایی از اولین موتور هیدروژنی کاوازاکی

در مارچ سال گذشته، کاوازاکی پروژه‌ای برای ساخت موتورسیکلت هیدروژنی را شروع کرد. این موتورسیکلت از یک موتور احتراقی تغییر یافته ساخته شده است، که از مخازن H2 به نسبت بزرگ پشت موتور تغذیه می‌شود. در ماه دسامبر، رندرهای مفهومی را از این موتور به نمایش گذاشتند و پیش از آزمایش‌های میدانی از آن رونمایی کردند. اکنون موتورسیکلت Ninja H2 HySE با قدرت هیدروژنی برای اولین بار تست عمومی خود را در ژاپن انجام داد.

این موتورسیکلت از موتور اصلاح‌شده‌ با حجم 998 سی‌سی، چهار سیلندر و شارژ اضافه‌ شده توسط سوپرشارژ استفاده می‌کند. سیستم تزریق مستقیم هیدروژن به سیلندر از طریق یک سیستم تأمین سوخت و مخازن هیدروژن اختصاصی به این موتور اجازه می‌دهد تا سرعت و توان مورد نیاز را داشته باشد. این مخازن حاوی ظروف گاز پرفشار هستند و در زمان چند دقیقه با هیدروژن در پشت موتور پُر می‌شوند.

به عبارت دیگر با این تغییرات همچنان موتورسوران می‌توانند از غرش و لرزش موتور خود لذت ببرند. کاوازاکی می‌گوید که مقدار کمی روغن موتور در طول فرآیند، سوزانده می‌شود و مابقی آن آب است.

ساتوآکی ایچی، سرپرست پروژه در این باره گفت:

«موتورهای هیدروژنی مانند موتورهای بنزینی معمولی نیرو تولید می‌کنند، به این شکل که هوای وارد شده با سوخت مخلوط می‌شود و سپس می‌سوزد. احساس ورود هوا در زمان تعامل با موتور به لذت موتورسوار از کنترل موتور می‌افزاید. زمانی که هیدروژن می‌سوزد، آب تولید می‌شود. اگر دست خود را نزدیک لوله اگزوز بگیرید، می‌توانید احساس کنید که مرطوب است.»

موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی رونمایی شد

برای پاک‌ بودن کامل عملکرد موتور‌سواری در مسافت‌های طولانی، موتورسوارن نیاز به پُر کردن مخازن با هیدروژن سبز دارند. هیدروژن سبز از انرژی پاک برای تولید خود استفاده می‌کند.

Ninja H2 با نیروی هیدروژن اولین نمایش عمومی خود را در پیست سوزوکا در استان میه ژاپن در 20 جولای انجام داد. این بخشی از ابتکار تحقیقاتی هیدروژن Small Mobility & Engine Technology (HySE) است، که در می 2023 توسط کاوازاکی، سوزوکی، تویوتا، هوندا و یاماها شکل گرفت. هنوز هیچ صحبتی درمورد عرضۀ عمومی این موتور نشده است.

 

نوشته اولین تست عمومی موتورسیکلت هیدروژنی کاوازاکی انجام شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow