اولین هواپیمای برقی عمودپرواز به ارتش آمریکا پیوست

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا (USAF) اولین هواپیمای برقی عمودپرواز (eVTOL) خود را با نام Midnight از شرکت Archer Aviation در کالیفرنیا دریافت کرد. این هواپیما با قرارداد AFWERX Agility Prime ارزشی ۱۴۲ میلیون دلاری دارد. به گزارش تک‌ناک، هواپیمای Midnight به دلیل قابلیت‌های پرواز عمودی و افقی، پروفایل نویز پایین و موتور برقی برای... نوشته اولین هواپیمای برقی عمودپرواز به ارتش آمریکا پیوست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
اولین هواپیمای برقی عمودپرواز به ارتش آمریکا پیوست

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا (USAF) اولین هواپیمای برقی عمودپرواز (eVTOL) خود را با نام Midnight از شرکت Archer Aviation در کالیفرنیا دریافت کرد. این هواپیما با قرارداد AFWERX Agility Prime ارزشی ۱۴۲ میلیون دلاری دارد.

به گزارش تک‌ناک، هواپیمای Midnight به دلیل قابلیت‌های پرواز عمودی و افقی، پروفایل نویز پایین و موتور برقی برای انجام عملیات نظامی مناسب است. این هواپیما در راستای اجرای عملیات‌هایی مانند: تخلیه پزشکی، حمل بار و مأموریت‌های شناسایی، آزمایش خواهد شد.

هواپیمای Midnight به دلیل قابلیت‌های پرواز عمودی و افقی، پروفایل نویز پایین و موتور برقی برای انجام عملیات نظامی مناسب است

این هواپیما برای گسترش مسیرهای انتقال فناوری و تسریع قابلیت‌های نوظهور استفاده دوگانه به نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) تحویل شده است تا قابلیت‌های آن را ارزیابی کند.

این تحویل پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع ایالات متحده ارزیابی قابلیت پرواز نظامی Midnight را پذیرفت؛ ارزیابی حیاتی که آمادگی Midnight برای آزمایش پرواز توسط AFWERX را تأیید می‌کند.

این تأییدیه به AFWERX اجازه می‌دهد تا آزمایش‌های دولتی هواپیما را برای ارتش نیروی هوایی ایالات متحده انجام دهد و مفاهیم عملیاتی و نظامی خاص را تأیید کند..

انجام چندین عملیات با این هواپیمای برقی

تیمی از پرسنل ارتش نیروی هوایی ایالات متحده در کنار تیم آزمایش پرواز شرکت Archer برای افزایش عملیات روی هواپیمای Midnight کار کردند.

این تیم‌ها با یکدیگر پروازهای شبیه‌سازی شده تخلیه پزشکی، محموله، اطلاعات، مراقبت و شناسایی را انجام دادند.

آدام گلدشتاین، مدیر عامل شرکت Archer Aviation گفت: «این تحویل نه تنها برای Archer بلکه برای آینده هوانوردی نظامی ایالات متحده مهم است. هدف ما با هم این است که پتانسیل هواپیمای Midnight را به اثبات برسانیم و اطمینان حاصل کنیم که ایالات متحده همچنان با پیشرفته‌ترین فناوری‌های جهان پیشتاز خواهد بود.»

سرهنگ الیوت لی، مدیر برنامه AFWERX و مدیر ارشد تجاری‌سازی دپارتمان نیروی هوایی ایالات متحده نیز عنوان کرد: «هواپیمای Midnight پتانسیل افزایش قابل‌ توجه قابلیت‌های عملیاتی ما را دارد.»

لی تصریح کرد: «ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با شرکای صنعتی خود هستیم تا روش‌هایی که این هواپیمای پیشرفته می‌تواند در این مأموریت کمک کند را بررسی کنیم.»

هواپیمای برقی مناسب هوانوردی نظامی

هواپیمای Midnight با قابلیت‌های برخاست و فرود عمودی، پیشرانه برقی اختصاصی و مشخصات کم صدا، برای عملیات هوانوردی نظامی بسیار مناسب است.

انتظار می‌رود که هواپیمای Midnight جایگزین بسیار ایمن‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و بی‌صداتر برای گزینه‌های موتور احتراق داخلی موجود باشد.

به این ترتیب، هواپیمای برقی Midnight نوید افزایش واکنش سریع، چابکی و اثربخشی عملیاتی در طیف گسترده‌ای از مأموریت‌ها را می‌دهد.

در ماه ژوئن، شرکت Archer Aviation اعلام کرد که هواپیمای Midnight این انتقال را تکمیل کرده است و بیش از 160 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند.

در آزمایش‌ها Midnight به صورت عمودی بلند شد و شتاب گرفت تا زمانی که از رانش به پرواز با بال تغییر کرد، روی بال رفت و سپس به صورت عمودی فرود آمد.

Midnight یک هواپیما با خلبان و چهار سرنشین است، که برای انجام پروازهای سریع پشت سر هم با حداقل زمان شارژ بین پروازها طراحی شده است.

این تحویل پس از آن صورت گرفت که وزارت دفاع ایالات متحده ارزیابی قابلیت پرواز نظامی Midnight را پذیرفت؛ ارزیابی حیاتی که آمادگی Midnight برای آزمایش پرواز توسط AFWERX را تأیید می‌کند.

به گفته این شرکت، Midnight یکی از بزرگ‌ترین هواپیماهای برقی عمودپرواز برای تکمیل انتقال است، که در راستای حمل محموله‌های مسافری-تجاری بسیار مهم می‌باشد.

پرواز انتقالی زمانی انجام می‌شود که هواپیما مانند یک هلیکوپتر به صورت عمودی بلند می‌شود، رو به جلو شتاب می‌گیرد و مانند هواپیما با ملخ‌های شیب‌دار به سمت جلو، قبل از کاهش سرعت و فرود عمودی، از حالت رانش به بال منتقل می‌شود.

به دنبال افزایش قابلیت‌های USAF

برنامه AFWERX به عنوان بازوی نوآوری وزارت نیروی هوایی و اداره‌ای در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی، نبوغ آمریکایی را از کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها برای رسیدگی به چالش‌های مهم DAF به ارمغان می‌آورد.

برنامه AFWERX به عنوان بازوی نوآوری وزارت نیروی هوایی و اداره‌ای در آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی، نبوغ آمریکایی را از کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها برای رسیدگی به چالش‌های مهم DAF به ارمغان می‌آورد.

این برنامه حدود 370 پرسنل نظامی، غیرنظامی و پیمانکاری را در پنج مرکز و منطقه استخدام کرده است و بودجه سالانه 1.4 میلیارد دلاری دارد.

از سال 2019، برنامه AFWERX بیش از 6100 قرارداد جدید به ارزش بالای 4 میلیارد دلار برای تقویت پایگاه صنعتی دفاعی ایالات متحده و انتقال سریع‌تر فناوری به قابلیت عملیاتی منعقد کرده است.

نوشته اولین هواپیمای برقی عمودپرواز به ارتش آمریکا پیوست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow