اولین واکسن اسپری بینی خانگی آنفولانزا تأییدیه FDA گرفت

برای اولین بار، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روز جمعه یک واکسن آنفولانزا به صورت اسپری بینی را برای استفاده در خانه تأیید کرد. به‌ گزارش تک‌ناک، این واکسن با نام FluMist یک روش ساده و بدون نیاز به تزریق در راستای ایمن‌سازی در برابر آنفولانزا فراهم می‌کند و گزینه مناسبی برای افرادی […] نوشته اولین واکسن اسپری بینی خانگی آنفولانزا تأییدیه FDA گرفت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۳ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
اولین واکسن اسپری بینی خانگی آنفولانزا تأییدیه FDA گرفت

برای اولین بار، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روز جمعه یک واکسن آنفولانزا به صورت اسپری بینی را برای استفاده در خانه تأیید کرد.

به‌ گزارش تک‌ناک، این واکسن با نام FluMist یک روش ساده و بدون نیاز به تزریق در راستای ایمن‌سازی در برابر آنفولانزا فراهم می‌کند و گزینه مناسبی برای افرادی است که از سوزن ترس دارند.

این تأییدیه به عنوان بخشی از تلاش‌ها در جهت گسترش دسترسی به واکسن‌های آنفولانزا و کاهش شیوع این بیماری اهمیت دارد.

از پاییز سال آینده، FluMist شرکت AstraZeneca، که در سال ۲۰۰۳ برای استفاده پزشکان توسط ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی تأیید شده بود، از طریق یک داروخانه آنلاین در دسترس آمریکایی‌ها قرار خواهد گرفت.

این اسپری بدون نیاز به سوزن، پس از ارزیابی غربالگری ارسال خواهد شد.

اولین واکسن اسپری بینی خانگی آنفولانزا توسط FDA تأییدیه گرفت

پیتر مارکس، یکی از مقامات ارشد FDA گفت: «تأیید اولین واکسن آنفولانزا برای استفاده خود شخص یا توسط کادر درمان، گزینه جدیدی برای دریافت یک واکسن فصلی ایمن و مؤثر با راحتی، انعطاف‌پذیری و دسترسی بیشتر برای افراد و خانواده‌ها فراهم می‌کند.»

هر فرد بالای ۱۸ سال مجاز خواهد بود که واکسن را به خود یا شخص دیگری تزریق کند. این واکسن برای استفاده در افراد 2 تا 49 سال تأیید شده است.

واکسن FluMist بر اساس یک فرم ضعیف شده از ویروس زنده آنفولانزا ساخته شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آنفولانزای فصلی هر سال حدود یک میلیارد عفونت ایجاد می‌کند، که باعث ۶۵۰,۰۰۰ مرگ می‌شود.

از فصل ۲۰۲۰-۲۱، نرخ واکسیناسیون ۳.۳ درصد کاهش یافته است، اما یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که گزینه‌های واکسیناسیون در خانه می‌تواند میزان استفاده را افزایش دهد.

نوشته اولین واکسن اسپری بینی خانگی آنفولانزا تأییدیه FDA گرفت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow