اوپو F27 فایو جی با گواهی IP64 و باتری بادوام معرفی شد

در ماه ژوئن امسال، شرکت اوپو گوشی مقاوم F27 پرو پلاس را با قیمتی در حدود 335 دلار برای مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرد که دارای گواهی IP69K و استاندارد MIL-STD-810H بود. اکنون اوپو یک نسخه ارزان‌تر و نه چندان مقاوم از این سری را با نام […]

۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  3
اوپو F27 فایو جی با گواهی IP64 و باتری بادوام معرفی شد

در ماه ژوئن امسال، شرکت اوپو گوشی مقاوم F27 پرو پلاس را با قیمتی در حدود 335 دلار برای مدل پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی معرفی کرد که دارای گواهی IP69K و استاندارد MIL-STD-810H بود. اکنون اوپو یک نسخه ارزان‌تر و نه چندان مقاوم از این سری را با نام «اوپو F27 فایو جی» عرضه کرده که با قیمت تقریبی 275 دلار برای مدل 8/128 گیگابایتی به بازار آمده است.

اوپو F27 5G دارای گواهی IP64 است که به معنای مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و دارای مقاومت جزئی در برابر آب (بدون امکان غوطه‌وری و مقاومت در برابر آب پرفشار مانند مدل پرو پلاس). این گوشی دارای نمایشگر 6.67 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است که قابلیت کار با انگشتان خیس را دارد و همچنین به حداکثر روشنایی 2100 نیت برای دید راحت‌تر در فضای باز می‌رسد. این نمایشگر برخلاف نمایشگر خمیده مدل پرو پلاس، یک پنل مسطح است.

اوپو F27 فایو جی

بدنه اوپو F27 فایو جی به اصطلاح “Armour Body” نام دارد که شامل یک چارچوب از آلیاژ با استحکام بالا و شیشه مقاوم شده است (اگر چه نام تجاری شیشه ذکر نشده است). وزن این گوشی 187 گرم است و ضخامت آن بر اساس رنگ انتخابی شما (سبز زمردی یا نارنجی کهربایی) به ترتیب 7.69 میلی‌متر و 7.76 میلی‌متر می‌باشد.

اگر چه این گوشی به عنوان یک گوشی با تمرکز بر دوربین معرفی نشده، اما ویژگی جالبی در آن وجود دارد؛ یک حلقه نوری دور جزیره دوربین دایره‌ای قرار دارد. دوربین‌های این گوشی شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و یک فلاش LED معمولی است. دوربین سلفی نیز با یک سنسور 32 مگاپیکسلی در حفره‌ای درون نمایشگر قرار دارد.

اوپو نام پردازنده این گوشی را ذکر نکرده، اما گزارش‌ها حاکی از هستند که از دیمنسیتی 6300 استفاده شده است. این پردازنده یکی از پردازنده‌های میان‌رده فایو جی است و در اینجا با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. همچنین، این گوشی با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری ColorOS عرضه می‌شود.

اوپو F27 فایو جی

یکی از ویژگی‌های جالب در بخش ارتباطی اوپو F27 فایو جی، BeaconLink است که پیش‌تر در سری رنو 12 دیده شده است. به طور خلاصه، این قابلیت با استفاده از بلوتوث یک اتصال صوتی محلی مشابه استفاده از واکی تاکی ایجاد می‌کند. برد موثر این قابلیت حدود 200 متر است.

علاوه بر این، گوشی اوپو F27 فایو جی دارای قابلیت AI Studio است که به شما امکان می‌دهد تصاویر پرتره خود را به سبک‌های مختلف از واقع‌گرایانه تا کارتونی بازآفرینی کنید. همچنین، ویژگی AI Eraser 2.0 می‌تواند افراد یا اشیائی را که به طور ناخواسته در قاب عکس شما قرار گرفته‌اند حذف کند و با استفاده از قابلیت AI Smart Image Matting 2.0 می‌توانید به سرعت اما بسیار دقیق، افراد و حیوانات خانگی را از عکس‌ها برش دهید و به صورت استیکر در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. ویژگی‌های دیگر شامل AI Recording Summary برای رونویسی و خلاصه‌سازی صداها، AI Toolkit برای خلاصه‌سازی صفحات وب، یک دستیار نوشتار که به بهبود کیفیت پیام‌های شما کمک می‌کند، و AI Speak است که یک سیستم تبدیل متن به گفتار با کیفیت بالا می‌باشد.

اوپو F27 فایو جی

آخرین ویژگی جالب توجه این گوشی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که اوپو وعده داده است پس از 4 سال استفاده روزانه همچنان حداقل 80 درصد از ظرفیت اصلی خود را حفظ خواهد کرد. این باتری از شارژ سریع 45 وات SuperVOOC پشتیبانی می‌کند که می‌تواند ظرف 71 دقیقه به طور کامل شارژ شود. اگر هم عجله داشته باشید، 10 دقیقه اتصال به شارژ برای 5 ساعت پخش ویدیو کافی است.

گوشی اوپو F27 فایو جی از همین امروز در فروشگاه آنلاین اوپو در هند موجود است و مدل 8/128 گیگابایتی آن با قیمتی در حدود 275 دلار یا 250 یورو عرضه می‌شود. همچنین، مدل 8/256 گیگابایتی این گوشی با قیمت 298 دلار نیز در دسترس است. علاوه بر این، گوشی جدید اوپو در آمازون، Flipkart و سایر خرده‌فروشی‌های معتبر نیز به فروش خواهد رسید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow