اوپو K12 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 و باتری بزرگ 6400 میلی آمپری معرفی شد

شرکت اوپو به وعده خود عمل کرد و امروز گوشی اوپو K12 پلاس (Oppo K12 Plus) را در چین رونمایی کرد. این گوشی هوشمند با ویژگی‌های برجسته‌ای مانند پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 7 نسل 3، صفحه نمایش 120 هرتزی و باتری 6400 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شده است. در ادامه، ویژگی‌ها و مشخصات فنی […]

۲۱ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  4
اوپو K12 پلاس با پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 و باتری بزرگ 6400 میلی آمپری معرفی شد

شرکت اوپو به وعده خود عمل کرد و امروز گوشی اوپو K12 پلاس (Oppo K12 Plus) را در چین رونمایی کرد. این گوشی هوشمند با ویژگی‌های برجسته‌ای مانند پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 7 نسل 3، صفحه نمایش 120 هرتزی و باتری 6400 میلی آمپر ساعتی به بازار عرضه شده است. در ادامه، ویژگی‌ها و مشخصات فنی این گوشی جدید اوپو را بررسی می‌کنیم. با ما در دیجی رو همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

گوشی اوپو K12 پلاس به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با وضوح فول اچ دی پلاس مجهز است که تجربه دیداری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود حرکت‌ها و انیمیشن‌ها روان و سریع به نظر برسند. یکی از ویژگی‌های برجسته صفحه نمایش این گوشی، حداکثر روشنایی 1100 نیت آن است که حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز دید خوبی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، صفحه نمایش از فناوری Wet Touch Control پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود حتی با انگشتان خیس هم بتوان با گوشی کار کرد و تجربه لمس بهتری در محیط‌های مرطوب فراهم می‌کند.

اوپو K12 پلاس

پردازنده و عملکرد

اوپو K12 پلاس از پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 3 بهره می‌برد که به طور قابل‌توجهی عملکرد بهتری نسبت به نسل‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. این پردازنده قادر است کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی را با کیفیت خوبی انجام دهد. علاوه بر این، این گوشی دارای 6 تا 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 است که به کاربران فضای ذخیره‌سازی کافی و سرعت انتقال داده سریع را ارائه می‌دهد. البته، در صورتی که فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید از کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کرده و فضای ذخیره‌سازی را تا 1 ترابایت دیگر گسترش دهید.

سیستم عامل و نرم افزار

این گوشی به طور پیش فرض با سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری ColorOS 14 عرضه می‌شود. این رابط کاربری محیطی راحت و کاربرپسند فراهم می‌آورد و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اوپو به طور خاص در مورد تعداد به‌روزرسانی‌های نرم افزاری وعده‌ای نداده است، ولی به طور معمول دستگاه‌های این برند به طور منظم از به‌روزرسانی‌های نرم افزاری بهره‌مند می‌شوند و انتظار نمی‌رود از این بابت مشکلی وجود داشته باشد.

اوپو K12 پلاس

دوربین‌ها و کیفیت عکاسی

در بخش عکاسی، اوپو K12 پلاس در مجموع به سه دوربین مجهز است که دو عدد از آن‌ها در پشت بدنه و یک عدد هم در جلو و داخل حفره بالای نمایشگر قرار دارد. دوربین اصلی آن دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی است و از فناوری OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) پشتیبانی می‌کند تا تصاویر واضح‌تری در شرایط مختلف نوری به ثبت برسد. دوربین دوم این گوشی یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی است که امکان گرفتن عکس‌هایی با زاویه دید وسیع‌تر را فراهم می‌کند. دوربین سلفی نیز دارای سنسور 16 مگاپیکسلی است که برای گرفتن سلفی‌های با کیفیت بالا مناسب است. علاوه بر این، اوپو K12 پلاس امکانات جالبی مثل AI Eraser (حذف قسمت‌های ناخواسته تصویر) و ساخت اموجی از طریق ایجاد برش از تصاویر افراد، حیوانات خانگی یا اشیاء را ارائه می‌دهد.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

گوشی اوپو K12 پلاس مجهز به یک باتری قدرتمند 6400 میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند طول عمر بسیار بالایی را برای استفاده روزانه به ارمغان بیاورد. این باتری از شارژ سریع 80 وات پشتیبانی می‌کند که طبق ادعای اوپو، می‌تواند تا 50 درصد باتری را تنها در 20 دقیقه شارژ کند. علاوه بر این، این گوشی از شارژ معکوس 10 وات نیز پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های دیگر خود را از طریق باتری گوشی شارژ کنند.

سایر ویژگی‌ها

اوپو K12 پلاس با ویژگی‌های اضافی متعددی عرضه می‌شود که آن را به یک گزینه جذاب در بازار میان‌رده‌ها تبدیل می‌کند. این ویژگی‌ها شامل موتور محور ایکس برای بازخورد لرزشی در بازی‌ها، بلندگوهای استریو، NFC، فرستنده مادون قرمز، و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش می‌شود. همچنین این گوشی دارای استاندارد IP54 است که مقاومت نسبی در برابر پاشش آب و گرد و غبار را تضمین می‌کند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی می‌توان به اتصال 5G و خنک کننده مایع VC به ابعاد 4129 میلی متر مربع اشاره کرد که عملکرد بهینه و کاهش دما در هنگام انجام فعالیت‌های سنگین مانند بازی‌ها را سبب می‌شود.

اوپو K12 پلاس

قیمت و زمان عرضه

اوپو K12 پلاس در سه نسخه مختلف با ظرفیت‌های حافظه متفاوت عرضه می‌شود:

  • نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: CNY 1,899 (تقریباً 270 دلار)
  • نسخه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: CNY 2,099 (تقریباً 300 دلار)
  • نسخه 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی: CNY 2,499 (تقریباً 355 دلار)

این گوشی از تاریخ 15 اکتبر (24 مهر) در چین برای پیش سفارش در دسترس خواهد بود.

نتیجه‌گیری

گوشی اوپو K12 پلاس با ویژگی‌هایی همچون پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 7 نسل 3، صفحه نمایش 120 هرتزی، دوربین‌های با کیفیت بالا، و باتری بزرگ 6400 میلی آمپر ساعتی، انتخابی بسیار مناسب برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی با عملکرد بالا و قابلیت‌های متنوع هستند. مطمئناً این گوشی با قیمت مناسب و ویژگی‌های جذاب خود می‌تواند توجه بسیاری از کاربران را در بازارهای جهانی جلب کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow