اپل iOS 18 را منتشر کرد؛ تجربه‌ای جدید برای کاربران آیفون

پس از چند ماه آزمایش و انتشار نسخه‌های بتا، اپل به‌طور رسمی سیستم‌عامل iOS 18 را برای عموم کاربران آیفون دردسترس قرار داد. به‌گزارش تک‌ناک، جدیدترین سیستم‌عامل موبایلی اپل، iOS 18، برای تمامی کاربران منتشر شد. این به‌روزرسانی بزرگ شامل تغییرات و قابلیت‌های گسترده‌ای است و کاربران می‌توانند بدون نیاز به عضویت در برنامه‌های بتا، […] نوشته اپل iOS 18 را منتشر کرد؛ تجربه‌ای جدید برای کاربران آیفون اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
اپل iOS 18 را منتشر کرد؛ تجربه‌ای جدید برای کاربران آیفون

پس از چند ماه آزمایش و انتشار نسخه‌های بتا، اپل به‌طور رسمی سیستم‌عامل iOS 18 را برای عموم کاربران آیفون دردسترس قرار داد.

به‌گزارش تک‌ناک، جدیدترین سیستم‌عامل موبایلی اپل، iOS 18، برای تمامی کاربران منتشر شد. این به‌روزرسانی بزرگ شامل تغییرات و قابلیت‌های گسترده‌ای است و کاربران می‌توانند بدون نیاز به عضویت در برنامه‌های بتا، آن را دانلود و نصب کنند.

شخصی‌سازی بیشتر و امکانات پیشرفته

iOS 18 قابلیت‌های جدیدی برای شخصی‌سازی آیفون به‌همراه آورده است. کاربران اکنون می‌توانند آیکون‌های صفحه‌ی اصلی را رنگ‌بندی کنند و آن‌ها را در جای دلخواه قرار دهند. همچنین، امکان حذف برچسب‌های آیکون‌ها و پشتیبانی از حالت تاریک فراهم شده است. این تغییرات به کاربران آزادی بیشتری در نحوه‌ی چیدمان و ظاهر آیفون می‌دهد.

یکی از تغییرات مهم این نسخه مربوط به Control Center است. کاربران اکنون می‌توانند کنترل‌های اپلیکیشن‌های شخص ثالث را به این بخش اضافه کنند و اندازه‌ی آیکون‌ها را تغییر دهند و به‌راحتی در صفحات مختلف پیمایش کنند. این ویژگی‌ها کنترل بیشتری در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد و تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد. همچنین، امکان تغییر کنترل‌های صفحه‌ی قفل که از زمان عرضه‌ی آیفون X ثابت بوده، اکنون در iOS 18 فراهم شده است.

ارتقای iMessage و معرفی اپلیکیشن Passwords

پیام‌رسان محبوب اپل، iMessage، نیز در iOS 18 تغییرات چشمگیری به خود دیده است. این اپلیکیشن اکنون از فرمت‌بندی متن و ایموجی‌های جدید برای tapback و پیام‌های زمان‌بندی‌شده پشتیبانی می‌کند. همچنین، امکان ارسال پیام‌ها ازطریق ماهواره به این نسخه اضافه شده است. با وجود این تغییرات، اپل هنوز از RCS پشتیبانی می‌کند؛ ولی حباب‌های سبز در پیام‌رسان باقی مانده‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید iOS 18، معرفی اپلیکیشن Passwords است. این اپلیکیشن به مدیر رمز‌عبور کامل تبدیل شده و از احراز هویت دومرحله‌ای و اشتراک‌گذاری رمزعبور و پشتیبانی چندپلتفرمی برخوردار است. این اپلیکیشن در دستگاه‌های مختلف ازجمله آیفون، آیپد و مک و حتی ویندوز ازطریق iCloud کار می‌کند.

بازی‌ها و AirPods در iOS 18

Wccftech می‌نویسد که علاقه‌مندان به بازی نیز از به‌روزرسانی جدید اپل بی‌بهره نخواهند بود. آیفون‌ها اکنون در اجرای بازی‌ها بهبود یافته‌اند و حالت بازی اختصاصی می‌تواند فعالیت‌های پس‌زمینه را به‌حداقل برساند تا عملکرد و نرخ فریم بازی‌ها بهتر حفظ شود. علاوه‌بر‌این، تأخیر صدا هنگام اتصال به AirPods کاهش یافته و تأخیر ورودی کنترلر نیز کمتر شده است.

کاربران اکنون می‌توانند با تکان‌دادن سر هنگام استفاده از ایرپادز با سیری به آن پاسخ «بله» یا «خیر» بدهند. همچنین، AirPods Pro از جداسازی صدا برای کیفیت بهتر میکروفون در تماس‌ها، حتی در شرایط باد و نویز، پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Notes و سایر بهبودها

اپلیکیشن Notes نیز در iOS 18 قابلیت‌های جدیدی ازجمله رونویسی زنده صدا و محاسبات خودکار و برجسته‌سازی متن را دریافت کرده است. همچنین، امکان قفل‌کردن هر اپلیکیشن با فیس‌آیدی یا تاچ‌آیدی، ردیابی چشم، اضافه‌کردن ماشین‌حساب بازطراحی‌شده و بهبودهای تقویم از‌جمله تغییرات دیگر این نسخه هستند.

iOS 18 شامل ویژگی‌های جدیدی برای اپلیکیشن‌های Safari و Photos و Home نیز می‌شود. ازجمله‌ی این تغییرات می‌توان به بازطراحی Reader در Safari و ویژگی‌های جدید در اپلیکیشن Home اشاره کرد. اپل وعده داده است که در اواخر سال جاری به‌روزرسانی‌های بیشتری از‌جمله پشتیبانی از Apple Intelligence و بهبودهای اپلیکیشن Mail را عرضه کند.

سازگاری با دستگاه‌های مختلف

iOS 18 با آیفون‌های زیر سازگار است:

  • آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس
  • آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس
  • آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس
  • آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس
  • آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس
  • آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس
  • آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس
  • آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی
  • آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس
  • آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی
  • آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس
  • آیفون ۱۱
  • آیفون Xs و Xs Max
  • آیفون XR
  • آیفون SE نسل دوم و سوم

کاربران برای به‌روزرسانی دستگاه خود، می‌توانند به Settings > General > Software Update مراجعه و iOS 18 را نصب کنند. این نسخه با‌توجه‌به امکانات جدید، تجربه‌ای نوین را برای کاربران آیفون به ارمغان خواهد آورد.

نوشته اپل iOS 18 را منتشر کرد؛ تجربه‌ای جدید برای کاربران آیفون اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow