اپل watchOS 11 را با ویژگی‌های جدید منتشر کرد

اپل جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود، یعنی watchOS 11 را منتشر کرد. به‌گزارش تک‌ناک، پس از چندین ماه آزمایش عمومی، نسخه‌ی نهایی watchOS 11 برای تمام کاربران دردسترس قرار گرفته است. این نسخه قابلیت‌های تازه‌ای را به‌همراه دارد که تجربه‌ی استفاده از اپل واچ را بهبود می‌بخشد. قابلیت‌های جدید برای فعالیت‌های ورزشی و سلامتی […] نوشته اپل watchOS 11 را با ویژگی‌های جدید منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
اپل watchOS 11 را با ویژگی‌های جدید منتشر کرد

اپل جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند خود، یعنی watchOS 11 را منتشر کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، پس از چندین ماه آزمایش عمومی، نسخه‌ی نهایی watchOS 11 برای تمام کاربران دردسترس قرار گرفته است. این نسخه قابلیت‌های تازه‌ای را به‌همراه دارد که تجربه‌ی استفاده از اپل واچ را بهبود می‌بخشد.

قابلیت‌های جدید برای فعالیت‌های ورزشی و سلامتی

یکی از ویژگی‌های مهم watchOS 11، امکان توقف حلقه‌های فعالیت (Activity Rings) بدون از‌دست‌دادن آمار فعالیت است. کاربران اکنون می‌توانند فعالیت خود را برای مدت‌زمان مشخصی مانند یک روز، یک هفته یا حتی یک ماه متوقف کنند، بدون اینکه خطوط فعالیت آن‌ها شکسته شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های watchOS 11، امکان توقف حلقه‌های فعالیت (activity rings)بدون از دست دادن آمار فعالیت است.

این قابلیت برای افرادی مفید خواهد بود که به‌دلیل بیماری یا مصدومیت به استراحت نیاز دارند.. همچنین، کاربران می‌توانند اهداف فعالیت خود را برای هر روز هفته جداگانه سفارشی کنند. این تغییر نیز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌ی ورزشی خود را دقیق‌تر و مطابق با نیازهایشان تنظیم کنند.

بهبودهای در نمایش اطلاعات سلامتی و تمرینات

اپل در جدیدترین نسخه‌ی watchOS 11، قابلیت تازه‌ای به نام Vitals را برای اپل واچ معرفی کرده است. این رابط کاربری جدید اطلاعات جامع‌تری از وضعیت سلامتی کاربران در هنگام خواب ارائه می‌دهد. داده‌هایی مانند ضربان قلب و سطح اکسیژن خون و تحلیل کیفیت خواب، هر صبح به کاربران نمایش داده می‌شود تا آن‌ها بتوانند بهتر وضعیت جسمانی خود را پیگیری و مدیریت کنند.

Training Load نیز ویژگی جدید دیگری در این نسخه است که به کاربران اجازه می‌دهد تا تأثیر تمرینات ورزشی خود بر بدنشان را در طول زمان پیگیری کنند. این قابلیت به ورزش‌کاران کمک می‌کند تا به درک بهتری از وضعیت جسمانی خود پس از هر تمرین دست یابند و بر‌اساس آن برنامه‌ی تمرینی خود را تنظیم کنند.

صفحه‌ی ساعت جدید و قابلیت‌های دیگر

یکی دیگر از تغییرات جذاب در watchOS 11، صفحه‌ی ساعت بازطراحی‌شده‌ی Photos است که با استفاده از یادگیری ماشین، بهترین عکس‌ها را از گالری کاربر انتخاب می‌کند و به‌عنوان پس‌زمینه‌ی ساعت نمایش می‌دهد. این تغییر باعث شده است تا صفحه‌ی ساعت اپل واچ، شخصی‌سازی بیشتری داشته باشد و کاربر بتواند از عکس‌های منتخب خود لذت ببرد.

یکی دیگر از تغییرات جذاب در watchOS 11، صفحه ساعت بازطراحی شده Photos است

از دیگر تغییرات درخورتوجه می‌توان به ردیابی بارداری و Smart Stack هوشمندتر اشاره کرد. Smart Stack حالا با دقت بیشتری ویجت‌ها را براساس زمان و مکان مرتب می‌کند تا دسترسی سریع‌تری به اطلاعات موردنیاز فراهم شود. درزمینه‌ی ویجت‌ها، watchOS 11 ویجت‌های جدیدی همچون هشدارهای آب‌و‌هوا، بار تمرینی، عکس‌ها، فاصله و ویجت Shazam را اضافه کرده است.

همچنین، اپل واچ اکنون می‌تواند فاصله و مسیر را برای تمرینات بیشتری مانند قایقرانی ردیابی کند. این قابلیت به کاربرانی که در فعالیت‌های ورزشی متنوعی شرکت می‌کنند، امکان می‌دهد تا بهتر از قبل تمرینات خود را ردیابی و تحلیل کنند. در‌نهایت، اپل دو اپلیکیشن جدید به نام‌های Tides و Translate را نیز به اپل واچ اضافه کرده است.

مدل‌های سازگار و نحوه‌ی به‌روزرسانی

watchOS 11 برای مدل‌های زیر در دسترس است:

  • Apple Watch SE نسل دوم
  • Apple Watch Series 6
  • Apple Watch Series 7
  • Apple Watch Series 8
  • Apple Watch Series 9
  • Apple Watch Series 10
  • Apple Watch Ultra
  • Apple Watch Ultra 2

برای به‌روزرسانی اپل واچ به این نسخه‌ی جدید، کاربران باید آیفون XS یا جدیدتر داشته باشند. پس از به‌روزرسانی آیفون به iOS 18، کاربران می‌توانند به برنامه‌ی Watch در آیفون خود بروند و از بخش General > Software Updates نسخه‌ی جدید watchOS را نصب کنند.

نوشته اپل watchOS 11 را با ویژگی‌های جدید منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow