اپل با این قابلیت مانع استفاده از قطعات سرقتی آیفون‌ها می شود

اپل با معرفی سیستم‌عامل iOS 18، لایه‌ی امنیتی اضافی به آیفون‌ها اضافه خواهد کرد که از استفاده از قطعات سرقتی آیفون‌ها جلوگیری می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، در اوایل سال جاری، اپل تغییراتی در سیاست‌های تعمیرات خود اعلام کرد. از یک سو، دسترسی کاربران به تعمیرات با قطعات اصلی آسان‌تر شده است و از سوی دیگر، ویژگی […] نوشته اپل با این قابلیت مانع استفاده از قطعات سرقتی آیفون‌ها می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
اپل با این قابلیت مانع استفاده از قطعات سرقتی آیفون‌ها می شود

اپل با معرفی سیستم‌عامل iOS 18، لایه‌ی امنیتی اضافی به آیفون‌ها اضافه خواهد کرد که از استفاده از قطعات سرقتی آیفون‌ها جلوگیری می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، در اوایل سال جاری، اپل تغییراتی در سیاست‌های تعمیرات خود اعلام کرد. از یک سو، دسترسی کاربران به تعمیرات با قطعات اصلی آسان‌تر شده است و از سوی دیگر، ویژگی جدیدی به نام قفل فعال‌سازی (Activation Lock) را به قطعات اضافه کرده که با هدف افزایش امنیت دستگاه‌ها در iOS 18 معرفی شده است.

9to5mac می‌نویسد که اپل با انتشار نسخه‌ی Release Candidate سیستم‌عامل iOS 18، گامی بزرگ در جهت مبارزه با سرقت آیفون برداشته است. این نسخه قفل فعال‌سازی را نه‌تنها برای کل دستگاه، بلکه برای تک‌تک قطعات آیفون مانند باتری و دوربین و نمایشگر فعال می‌کند. بدین‌ترتیب، هر قطعه‌ی آیفون به حساب کاربری خاص اپل متصل می‌شود و استفاده‌ی مجدد از قطعات سرقتی را بسیار دشوار می‌کند.

هدف اپل از این اقدام، کاهش چشمگیر ارزش آیفون‌های سرقتی در بازار سیاه و در‌نتیجه، کاهش انگیزه‌ی سارقان است. با این ویژگی جدید، حتی اگر سارقان موفق نشوند کل دستگاه را بفروشند‌، دیگر نمی‌توانند با فروش قطعات آن سود زیادی کسب کنند.

قفل فعال‌سازی قطعات آیفون

برخی کاربران هنگام تعویض قطعات آیفون با iOS 18.0 RC، با درخواست رمزعبور اپل مواجه شده‌اند. سیستم برای تأیید هویت قطعه جدید، از شما می‌خواهد رمزعبور حساب اپل خود را وارد کنید. هکرها همواره به‌دنبال راه‌هایی برای نفوذ به سیستم‌های امنیتی اپل هستند. باوجوداین، این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تلاش می‌کند تا سرقت آیفون‌ها را به اقدامی توجیه‌ناپذیر تبدیل کند.

iOS 18 از ۱۶ سپتامبر (۲۶ سپتامبر) برای همه‌ی کاربران در‌دسترس خواهد بود. برای نصب این نسخه‌ی جدید، به آیفون XR یا مدل‌های جدیدتر نیاز دارید. نکته‌ی مهم این است که ویژگی قفل فعال‌سازی قطعات، فعلاً فقط برای آیفون‌ها فعال است و در آیپدهای مجهز به سیستم‌عامل iPadOS 18 دردسترس نیست.

نوشته اپل با این قابلیت مانع استفاده از قطعات سرقتی آیفون‌ها می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow