اپل مجبور به بازنگری در سیاست‌های اپ استور شد

اپل پس از تحقیقات کمیسیون اروپا، سیاست فروشگاه اپ استور را تغییر داد. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند به صورت مستقیم با مشتریان خود خارج از اپ استور ارتباط برقرار کنند. این تغییر در پی آن صورت گرفت که کمیسیون اروپا در ماه ژوئن، اپل را به دلیل نقض قوانین […] منبع خبر اپل مجبور به بازنگری در سیاست‌های اپ استور شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
اپل مجبور به بازنگری در سیاست‌های اپ استور شد

اپل پس از تحقیقات کمیسیون اروپا، سیاست فروشگاه اپ استور را تغییر داد. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند به صورت مستقیم با مشتریان خود خارج از اپ استور ارتباط برقرار کنند. این تغییر در پی آن صورت گرفت که کمیسیون اروپا در ماه ژوئن، اپل را به دلیل نقض قوانین رقابت در اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پیش از این، طبق قوانین اپل، توسعه‌دهندگان تنها می‌توانستند از طریق لینک‌های خروجی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنند. اما حالا اپل اعلام کرده که توسعه‌دهندگان می‌توانند از داخل اپلیکیشن، به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازند.

با این حال، اپل در مقابل این آزادی عمل، دو هزینه جدید را معرفی کرده است: یک کارمزد ۵ درصدی برای جذب هر کاربر جدید و یک کارمزد ۱۰ درصدی برای هر خریدی که کاربران از طریق اپلیکیشن انجام دهند. این در حالی است که پیش از این، اپل تنها یک کمیسیون و با هرینه کمتر برای فروش‌های درون‌برنامه‌ای دریافت می‌کرد.

این تغییرات در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌هایی مانند اسپاتیفای که از مدت‌ها پیش با اپل درگیر اختلافاتی بر سر قوانین اپ استور بوده‌اند، همچنان به انتقاد از این شرکت ادامه داده اند. سخنگوی اسپاتیفای در این مورد گفته است که این کارمزدهای جدید، الزامات اساسی قانون بازارهای دیجیتال را نادیده می‌گیرد.

کمیسیون اروپا نیز پیش از این نسبت به هزینه‌های بالای اپل برای توسعه‌دهندگان انتقاد کرده بود. این کمیسیون اعلام کرد تغییرات جدید اپل را به دقت بررسی خواهد شد. قانون بازارهای دیجیتال، قانونی است که به دنبال محدود کردن قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری است و تخلف از آن می‌تواند جریمه‌های سنگینی را برای این شرکت‌ها به همراه داشته باشد. اتهام علیه اپل، اولین اتهام تحت این قانون است.

منبع خبر اپل مجبور به بازنگری در سیاست‌های اپ استور شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow