اپلیکیشن AI Playground برای محاسبات محلی هوش مصنوعی منتشر شد

اینتل به تازگی با انتشار اپلیکیشن AI Playground به کاربران امکان اجرای تمام محاسبات به صورت محلی، کنترل کامل داده‌ها و حریم خصوصی، همچنین تجربه‌ای امن و شخصی‌سازی‌شده را می‌دهد. به گزارش تک‌ناک، شرکت اینتل با رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن AI Playground، گامی مهم در راستای بهره‌برداری از هوش مصنوعی برداشته است. این اپلیکیشن […] نوشته اپلیکیشن AI Playground برای محاسبات محلی هوش مصنوعی منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 13:00
 0  1
اپلیکیشن AI Playground برای محاسبات محلی هوش مصنوعی منتشر شد

اینتل به تازگی با انتشار اپلیکیشن AI Playground به کاربران امکان اجرای تمام محاسبات به صورت محلی، کنترل کامل داده‌ها و حریم خصوصی، همچنین تجربه‌ای امن و شخصی‌سازی‌شده را می‌دهد.

به گزارش تک‌ناک، شرکت اینتل با رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن AI Playground، گامی مهم در راستای بهره‌برداری از هوش مصنوعی برداشته است. این اپلیکیشن که به عنوان یک آزمایشگاه کوچک برای علاقه‌مندان به هوش مصنوعی طراحی شده است، امکانات متنوعی را برای انجام آزمایش‌ها و پروژه‌های مختلف فراهم می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی و به صورت مستقیم روی دستگاه خود با هوش مصنوعی کار کنند.

اپلیکیشن AI Playground با بهره‌گیری از قابلیت‌های پیشرفته پردازنده‌های نسل جدید اینتل، امکان تجربه عملی با هوش مصنوعی را بدون نیاز به دانش تخصصی و زیرساخت‌های پیچیده فراهم می‌کند.

تامزهاردور می‌نویسد که برای بهره‌مندی از قابلیت‌های اپلیکیشن AI Playground، سیستم شما باید به یکی از پردازنده‌های Intel Core Ultra 200V (Lunar Lake)، Intel Core Ultra H یا کارت گرافیک مجزای Intel Arc با حداقل ۸ گیگابایت VRAM مجهز باشد.

کاربران نسل جدید پردازنده‌های اینتل، نسخه 1.21b را با رابط کاربری جدید دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، AI Playground قابلیت‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • ایجاد تصاویر: ایجاد تصاویر از متن، با گزینه هایی برای حالت‌های مختلف، وضوح و تنظیمات دیگر.
  • بهبود تصاویر: افزایش رزولوشن و تغییر کیفیت تصاویر.
  • استفاده از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM): علاوه بر سه مدل Phi3، Qwen2 و Mistral که در برنامه گنجانده شده‌اند، می‌توانید مدل‌های زبانی بزرگ سازگار با نسخه ۴.۳۹ Transformer را نیز نصب کنید.
  • پاسخ‌دهی به سؤالات: یک مدل زبانی بزرگ آفلاین که به شما پاسخ‌های عمومی در زمینه هنر، علم و تاریخ ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند اسناد محلی را خلاصه و ترجمه نماید و در زمینه نوشتن خلاق و کدنویسی به شما کمک کند.
برای بهره‌مندی از قابلیت‌های اپلیکیشن AI Playground، سیستم شما باید به یکی از پردازنده‌های Intel Core Ultra 200V (Lunar Lake)، Intel Core Ultra H یا کارت گرافیک مجزای Intel Arc با حداقل ۸ گیگابایت VRAM مجهز باشد.

اپلیکیشن AI Playground با اجرای محلی و مستقل، یک محیط امن و قابل اعتماد برای آزمایش و توسعه مدل‌های هوش مصنوعی فراهم می‌کند. تمام محاسبات به صورت درون‌سیستمی انجام می‌شود و هیچ داده‌ای به خارج از دستگاه شما منتقل نمی‌شود.

این موضوع نه تنها حریم خصوصی شما را تضمین می‌کند بلکه به شما امکان می‌دهد تا با سرعت و دقت بیشتری به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.

این اپلیکیشن پتانسیل بالایی برای معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی اینتل به طیف گسترده‌تری از کاربران را دارد. نصب آسان و عدم نیاز به اشتراک، دسترسی به این ابزار قدرتمند را برای عموم تسهیل کرده است.

این حرکت، گامی مهم در راستای محبوب‌سازی هوش مصنوعی و به ویژه تراشه‌های هوش مصنوعی اینتل به حساب می‌آید.

اپلیکیشن AI Playground با بهره‌گیری از قابلیت‌های محلی، پتانسیل پیشی گرفتن از Copilot+ PC مایکروسافت را دارد.

به عنوان مثال، در حالی که ویژگی جذاب Paint Cocreator به اتصال اینترنتی نیازمند است و قابلیت بحث‌برانگیز Recall نگرانی‌های امنیتی را به همراه دارد، AI Playground می‌تواند با ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی اینتل به شکلی ساده و قابل استفاده برای عموم، تجربه کاربری بهتری را رقم بزند. در غیر این صورت، هیاهوی فعلی پیرامون هوش مصنوعی ممکن است برای کاربران عادی بی‌نتیجه باقی بماند.

نوشته اپلیکیشن AI Playground برای محاسبات محلی هوش مصنوعی منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow