اچ ام دی فیوژن (HMD Fusion) به همراه قاب‌های هوشمند معرفی شد

شرکت HMD اخیراً در نمایشگاه IFA 2024 از گوشی هوشمند جدید خود با نام «اچ ام دی فیوژن» (HMD Fusion) رونمایی کرده است. این گوشی با طراحی ماژولار و یک کانکتور شش پین در پشت بدنه عرضه می‌شود که امکان اتصال قاب‌های مختلفی را فراهم کرده و به وسیله آن‌ها به عملکرد بخش‌های مختلف اضافه […]

۱۶ شهریور , ۱۴۰۳ - 16:59
 0  4
اچ ام دی فیوژن (HMD Fusion) به همراه قاب‌های هوشمند معرفی شد

شرکت HMD اخیراً در نمایشگاه IFA 2024 از گوشی هوشمند جدید خود با نام «اچ ام دی فیوژن» (HMD Fusion) رونمایی کرده است. این گوشی با طراحی ماژولار و یک کانکتور شش پین در پشت بدنه عرضه می‌شود که امکان اتصال قاب‌های مختلفی را فراهم کرده و به وسیله آن‌ها به عملکرد بخش‌های مختلف اضافه می‌کند. این قابلیت مشابه ویژگی Moto Mods در گوشی‌های موتورولا است. HMD این قاب‌ها را لباس‌های هوشمند (Smart Outfits) نامیده است. با دیجی رو همراه باشید تا بیشتر با گوشی فیوژن آشنا شوید.

قاب‌های هوشمند (Smart Outfits)

قاب‌های هوشمند، همان‌طور که از نامشان پیداست، به راحتی قابلیت‌ها و توانایی‌های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی را تغییر می‌دهند و بهبود می‌بخشند. این تغییرات شامل رابط‌های کاربری منحصر به فرد و افزایش عملکرد دستگاه است. به گفته HMD، هر قاب قابلیت‌های خاصی را به گوشی اضافه می‌کند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

1. قاب فلش‌دار (Flashy Outfit)

این قاب دارای یک رینگ لایت (نور حلقه‌ای) است که برای هر دو دوربین جلو و عقب کاربرد دارد. این رینگ لایت از طریق اپلیکیشن دوربین قابل تنظیم است و نورپردازی و افکت‌های مختلفی را برای گرفتن عکس‌ها فراهم می‌کند. این قاب بیشتر برای عکاسان، تولید کنندگان محتوا و کاربرانی که به گرفتن عکس‌های حرفه‌ای علاقه دارند مناسب است.

2. قاب مقاوم (Rugged Outfit)

این قاب برای محافظت از گوشی در طبیعت‌گردی و استفاده از گوشی در شرایط سخت محیطی خارج از خانه طراحی شده است. با داشتن رتبه‌بندی IP68، این قاب ضد آب و گرد و غبار است و محافظت بیشتری در شرایط سخت محیطی فراهم می‌کند. همچنین این قاب دارای قابلیت شارژ بی‌سیم و یک دکمه اضطراری است که در مواقع ضروری می‌تواند مفید واقع شود.

اچ ام دی فیوژن

3. قاب روزمره (Casual Outfit)

این قاب بیشتر بر روی ظاهر شیک و مدرن تمرکز دارد. اگر چه محافظت کمتری نسبت به دیگر قاب‌ها ارائه می‌دهد، اما برای کاربرانی که به دنبال طراحی مینیمالیستی و جذاب هستند، گزینه مناسبی است. این قاب در رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شود و امکان انتخاب رنگ دلخواه را برای کاربران فراهم می‌کند.

کیت توسعه Fusion Kit

یکی دیگر از امکانات جذاب گوشی فیوژن، معرفی کیت توسعه Fusion Kit است. این کیت به توسعه دهندگان امکان می‌دهد که نرم افزارها و سخت افزارهای خود را با گوشی سازگار کنند. این کیت منبع باز (Open Source) است و شرکت HMD اعلام کرده که در همین ابتدای کار، یک شرکت شخص ثالث به کمک این کیت توسعه متعهد به تولید قاب‌های هوشمند برای کاربری‌های ویژه شده است.

قابلیت تعمیر آسان

HMD Fusion مانند مدل HMD Skyline از قابلیت تعمیر نسل دوم (Gen2 Repairability) بهره می‌برد. این بدان معنی است که کاربران می‌توانند به راحتی قطعاتی همچون صفحه نمایش، درپوش پشتی، باتری و پورت شارژ را در خانه و از طریق ابزار ارائه شده در iFixit تعمیر یا تعویض کنند.

مشخصات فنی HMD Fusion

گوشی اچ ام دی فیوژن با مجموعه‌ای از ویژگی‌های فنی جذاب و پیشرفته عرضه شده است که آن را به یک انتخاب مناسب در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند. این گوشی با صفحه‌نمایش 6.56 اینچی، وضوح اچ دی پلاس (720 در 1612 پیکسل) و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز عرضه می‌شود. صفحه نمایش این دستگاه همچنین دارای حداکثر روشنایی 600 نیت است که باعث می‌شود در شرایط نوری مختلف، عملکرد خوبی داشته باشد.

اچ ام دی فیوژن

در بخش پردازنده، فیوژن از تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 استفاده می‌کند. این پردازنده هشت هسته‌ای شامل دو هسته قدرتمند 2.2 گیگاهرتزی مبتنی بر معماری A78 و شش هسته کم‌مصرف‌تر 2 گیگاهرتزی مبتنی بر A55 است. این ترکیب هسته‌ها برای عملکرد بهینه در انجام کارهای روزمره و همچنین پردازش‌های سنگین طراحی شده است. پردازنده گرافیکی آدرنو 613 نیز برای اجرای بازی‌ها و پخش محتوای چندرسانه‌ای به کار گرفته شده است.

از نظر حافظه و فضای ذخیره‌سازی، اچ ام دی فیوژن در چندین مدل با گزینه‌های رم 4 گیگابایت، 6 گیگابایت، 8 گیگابایت و 12 گیگابایت از نوع LPDDR4x عرضه می‌شود. فضای ذخیره‌سازی داخلی این گوشی نیز 128 گیگابایت از نوع UFS 2.2 است که از طریق کارت حافظه میکرو اس دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت افزایش داد. این تنوع در گزینه‌های حافظه، باعث می‌شود تا کاربران بتوانند مدل مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنند.

در زمینه دوربین، این گوشی با یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) عرضه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های باکیفیت و شفاف بگیرند. همچنین، یک دوربین 2 مگاپیکسلی پرتره با گشودگی دیافراگم f/2.4 و فلاش LED نیز برای ثبت تصاویر پرتره به کار رفته است. دوربین سلفی این گوشی نیز با رزولوشن 50 مگاپیکسل ارائه شده است که برای عکاسی سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی باکیفیت مناسب است.

HMD Fusion با سیستم عامل اندروید 14 عرضه می‌شود که تجربه کاربری به‌روز و سریعی را فراهم می‌کند. شرکت سازنده وعده داده که برای این گوشی دو به‌روزرسانی اصلی سیستم عامل و سه سال به‌روزرسانی‌های امنیتی را ارائه خواهد کرد که امنیت و کارایی دستگاه را در طولانی مدت تضمین می‌کند. صحبت از امنیت شد و بد نیست اشاره کنیم که یک اسکنر اثر انگشت هم برای ارتقاء امنیت دستگاه در کناره بدنه آن و داخل دکمه پاور تعبیه شده است.

یکی از نقاط قوت این گوشی، باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی آن است که از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. با این حال، شارژر در جعبه قرار داده نشده و باید جداگانه خریداری شود. همچنین، کسب تأییدیه IP54 توسط فیوژن نشان می‌دهد که این دستگاه در برابر گرد و غبار و پاشش آب تا حدی مقاوم است (دقت کنید که امکان غوطه‌ور شدن گوشی داخل آب وجود ندارد).

در زمینه اتصالات، HMD Fusion از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای وای‌-فای 802.11 ac دو بانده (2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز)، بلوتوث نسخه 5.1، GPS/GLONASS/Beidou و پورت USB Type-C است. این امکانات باعث می‌شود کاربران در زمینه ارتباطات و اتصال به شبکه‌های بی‌سیم، تجربه کامل و بی‌نقصی داشته باشند.

قیمت و زمان عرضه

گوشی HMD Fusion در یک رنگ مشکی و با قیمت 249 یورو (تقریباً 276 دلار) وارد بازار خواهد شد. قاب‌های هوشمند Flashy، Rugged، Wireless و Gaming نیز تا اواخر امسال با قیمتی بین 39 تا 99 یورو در دسترس خریداران این گوشی قرار خواهند گرفت.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow