ایلان ماسک از Robovan در رویداد تسلا رونمایی کرد

ایلان ماسک در رویداد We, Robot تسلا که در لس‌آنجلس برگزار شد، از جدیدترین محصول خود یعنی “Robovan ” رونمایی کرد.  به گزارش تکناک و به نقل از Techcrunch این وسیله نقلیه الکتریکی و خودران به اندازه یک اتوبوس است و برای حمل‌ و نقل افراد و کالاها در مناطق پرتراکم شهری طراحی شده است. […] نوشته ایلان ماسک از Robovan در رویداد تسلا رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۰ مهر , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
ایلان ماسک از Robovan در رویداد تسلا رونمایی کرد

ایلان ماسک در رویداد We, Robot تسلا که در لس‌آنجلس برگزار شد، از جدیدترین محصول خود یعنی “Robovan ” رونمایی کرد.

 به گزارش تکناک و به نقل از Techcrunch این وسیله نقلیه الکتریکی و خودران به اندازه یک اتوبوس است و برای حمل‌ و نقل افراد و کالاها در مناطق پرتراکم شهری طراحی شده است. ماسک در این مراسم اعلام کرد که Robovan توانایی حمل ۲۰ نفر را به طور هم‌زمان دارد.

ماسک که همیشه به خاطر معرفی محصولات با ظاهری آینده‌نگر شناخته می‌شود، در این مراسم درباره ویژگی‌های ظاهری و طراحی Robovan توضیحاتی ارائه داد. او گفت:

 “ما این وسیله را خواهیم ساخت و همین شکلی خواهد بود.”

با این حال، جزئیات بیشتری در مورد هزینه، نحوه تولید یا زمان عرضه آن ارائه نشد.

طراحی خاص و متفاوت Robovan ؛ ترکیبی از گذشته و آینده

طراحی خاص و متفاوت Robovan : ترکیبی از گذشته و آینده

Robovan تسلا به لحاظ طراحی ظاهری، یک سبک رترو-فیوچریستی دارد که آن را از سایر وسایل نقلیه متمایز می‌کند. این خودرو ترکیبی از یک اتوبوس خیالی از دنیای فیلم The Jetsons و یک توستر از دهه ۱۹۵۰ است.

دیواره‌های نقره‌ای فلزی با جزئیات مشکی و نوارهای نوری که به موازات زمین کشیده شده‌اند، از ویژگی‌های ظاهری این وسیله است. درهای Robovan از وسط باز می‌شوند و فضای داخلی آن شامل صندلی‌ها و مکان‌هایی برای ایستادن است. از آنجا که این وسیله کاملاً خودران است، هیچ فرمانی در داخل آن وجود ندارد و کنترل کاملاً توسط سیستم هوشمند انجام می‌شود. پنجره‌های دودی نیز به این خودرو ظاهری مدرن و جذاب داده‌اند.

ماسک در ادامه صحبت‌های خود گفت:

“یکی از اهداف اصلی ما، تغییر چهره جاده‌ها است. ما می‌خواهیم آینده به نظر برسد همانطور که باید.”

Robovan  تسلا به لحاظ طراحی ظاهری، یک سبک رترو-فیوچریستی دارد

 وی با اشاره به طراحی‌های قبلی تسلا، به خصوص Cybertruck، تاکید کرد که Robovan  نیز یکی دیگر از تلاش‌های تسلا برای تغییر ظاهر و عملکرد جاده‌هاست.

رقابت Robovan با سایر روبوتاکسی‌ها

Robovan تسلا به عنوان یکی از اولین خودروهای بزرگ خودران این شرکت، وارد رقابتی با دیگر روبوتاکسی‌ها خواهد شد. خودروهایی مانند محصولات Zoox و Cruise، در حال حاضر به عنوان نمونه‌هایی برای حمل‌ و نقل خودران معرفی شده‌اند، اما تفاوت اصلی Robovan  تسلا در ابعاد و ظرفیت آن است.

این خودرو بزرگ‌تر از دیگر نمونه‌های موجود در بازار بوده و ظرفیت بیشتری برای حمل مسافر و بار دارد. در چین نیز شرکت WeRide وسیله نقلیه مشابهی به نام روبوبوس تولید کرده که شباهت‌هایی به Robovan  دارد.

اگرچه ظاهر و طراحی اولیه Robovan  توجهات زیادی را به خود جلب کرده است، اما باید توجه داشت که نسخه معرفی‌شده تنها یک نمونه اولیه است. هیچ تضمینی وجود ندارد که نسخه نهایی این وسیله نقلیه همانند نمونه اولیه باشد یا حتی زمان دقیق عرضه آن مشخص نشده است.

برنامه‌های آینده تسلا و چالش‌های پیش‌رو

تسلا تا به امروز طراحی این وسیله نقلیه را به شدت محرمانه نگه داشته بود. تنها نشانه‌هایی از این خودرو در روز سرمایه‌گذار ۲۰۲۳ تسلا ارائه شده بود که در آن از دو وسیله نقلیه جدید برای تولید انبوه پرده برداشته شد.

یکی از آن‌ها یک خودروی کوچک‌تر به نام Cybercab و دیگری که اکنون می‌دانیم Robovan است، وسیله نقلیه بزرگ‌تر شرکت تسلا خواهد بود. هدف اعلام‌شده تسلا در آن زمان، تولید ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در سال تا ۲۰۳۰ بود. این هدف به معنای افزایش ۱۵ برابری تولید نسبت به سال ۲۰۲۲ است که چالش‌های بزرگی را برای شرکت به همراه دارد.

در حالی که ماسک در جریان این رویداد جزئیاتی درباره نحوه تولید و زمان‌بندی عرضه Robovan  ارائه نداد، پیش‌بینی کرد که تولید Cybercab در سال‌های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد. اما هیچ اشاره‌ای به برنامه‌ریزی‌های تولید Robovan ، ساخت تأسیسات جدید یا تغییر کاربری تأسیسات فعلی برای تولید این وسیله نداشت.

آینده نامشخص Robovan : هیجان و ابهام

Robovan بدون شک یکی از پروژه‌های جاه‌طلبانه تسلا در زمینه حمل‌ و نقل عمومی خودران است. اما هنوز بسیاری از سوالات بی‌پاسخ مانده‌اند: این وسیله نقلیه چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟ هزینه تولید آن چقدر خواهد بود؟ و آیا تسلا می‌تواند تقاضا برای چنین محصولی را تأمین کند؟

با این حال، معرفی Robovan و طراحی آینده‌نگرانه آن، نشانه‌ای از ادامه تلاش تسلا به نوآوری در حمل‌ و نقل شهری و تغییرات اساسی در نحوه جابجایی افراد و کالاها است. اکنون باید دید که چگونه این شرکت می‌تواند اهداف بلندپروازانه خود را عملی کند و Robovan را به یکی از اجزای کلیدی حمل‌ و نقل آینده تبدیل کند.

نوشته ایلان ماسک از Robovan در رویداد تسلا رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow