این آسمان‌ خراش های جدید دنیا را شگفت زده می کنند

ساخت برج های بلندمرتبه یا آسمان‌ خراش ها در دنیا نمادی از پیشرفت و نوآوری در معماری و مهندسی محسوب می شوند. به گزارش تکناک، این سازه های عظیم نه تنها به عنوان نمادهای شهری و اقتصادی شناخته می شوند، بلکه نقش مهمی در بهینه سازی استفاده از فضاهای شهری دارند. با افزایش جمعیت و […] نوشته این آسمان‌ خراش های جدید دنیا را شگفت زده می کنند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
این آسمان‌ خراش های جدید دنیا را شگفت زده می کنند

ساخت برج های بلندمرتبه یا آسمان‌ خراش ها در دنیا نمادی از پیشرفت و نوآوری در معماری و مهندسی محسوب می شوند.

به گزارش تکناک، این سازه های عظیم نه تنها به عنوان نمادهای شهری و اقتصادی شناخته می شوند، بلکه نقش مهمی در بهینه سازی استفاده از فضاهای شهری دارند.

با افزایش جمعیت و نیاز به فضاهای مسکونی و تجاری بیشتر، ساخت برج های بلندمرتبه به یک راه حل کارآمد تبدیل شده است.

این آسمان خراش‌ ها با استفاده از فناوری های پیشرفته و مواد ساختمانی مدرن، توانسته اند به ارتفاعات بی سابقه ای دست یابند و چشم اندازهای جدیدی را برای شهرها به ارمغان بیاورند.

از برج خلیفه در دبی که با ارتفاع بیش از ۸۲۸ متر به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می شود، تا برج شانگهای در چین که با طراحی منحصر به فرد خود توجه ها را به خود جلب کرده است، هر یک از این سازه ها داستانی از تلاش، خلاقیت و مهارت های مهندسی را روایت می کنند.

در ادامه این روند شرکت های بزرگ در سراسر جهان در تلاش اند با طراحی و ساخت برج های جدید به ایده های خود رنگ واقعیت بدهند و شگفتی های بیشتری را در دنیای معماری رقم بزنند.

با تکناک همراه باشید تا برخی از این آسمان خراش‌ های جدید در دست ساخت را به شما معرفی کنیم.

برج لوکس پورشه (بانکوک – تایلند)

این پروژه تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی لوکس را در قلب شهر بانکوک ارائه می‌دهد.

از پورشه شروع کنیم که قرار است با الهام از خودروهای تولیدی خود در سالهای اخیر یک برج لوکس را در شهر بانکوک تایلند احداث کند.

این برج ۴۱ طبقه‌ای شامل آپارتمان‌های لوکس با طراحی مدرن و امکانات بی‌نظیر مانند استخرهای اختصاصی، آسانسورهای ویژه خودرو و امکانات هوشمند است.

پروژه تلفیقی از مهندسی پیشرفته و طراحی هنری است و تجربه‌ای بی‌نظیر از زندگی لوکس را در قلب شهر بانکوک ارائه می‌دهد.

ارتفاع این برج به 95 متر خواهد رسید، بنابراین یک ساختمان قابل توجه محسوب می شود اما به طور قطع به اندازه آسمان‌خراش غول پیکر مرسدس بنز پلیس در دبی نخواهد بود.

برج Porsche Design در بانکوک با همکاری شرکت توسعه آناندا ساخته می‌شود و انتظار می‌رود ساخت آن در سال آینده آغاز و تا سال 2028 تکمیل شود.

برج Azizi (دبی- امارات متحده عربی)

این برج دومین آسمان‌خراش بزرگ دنیا با ارتفاع 725 متر در دبی خواهد بود.

اوایل سال جاری میلادی بود که خبر ساخت دومین آسمان‌خراش بزرگ دنیا با ارتفاع 725 متر در دبی رسانه ای شد و حالا بعد از چند ماه به نظر می رسد این پروژه خاص معماری قرار است وارد فاز اجرایی شود.

این آسمان‌خراش که به نام برج Azizi نام‌گذاری شده است آن را به طور قطع در دومین جایگاه بلندترین برج جهان پس از برج خلیفه با ارتفاع 828 متر قرار می‌دهد.

اگر برج جده یا یک آسمان‌خراش که شایعه شده ارتفاع آن یک مایل است، در این بین ساخته شوند، امکان دارد جایگاه برج Azizi یک یا دو رتبه پایین‌تر بیاید، هرچند این موضوع بعید است.

برج Azizi از 131 طبقه دارای نمای شیشه‌ای متشکل از چندین فرم مستطیلی خواهد بود و از یک هتل 7 ستاره با الهام از هفت تم فرهنگی مختلف، به همراه اقامتگاه‌های لوکس شامل پنت‌هاوس‌ها، آپارتمان‌ها و خانه‌های تعطیلاتی وجود برخوردار خواهد بود.

در بخش‌های دیگر داخل برج، بلندترین کلوب شبانه جهان، بلندترین رستوران جهان و بلندترین سکوی مشاهده جهان قرار خواهند گرفت.همچنین امکاناتی مانند مراکز سلامتی، استخرها، سوناها، سینماها، سالن‌های ورزشی و موارد دیگر نیز در این برج وجود خواهند داشت.

برج Azizi قرار است تا سال 2028 تکمیل شود و فروش واحدهای آن از فوریه 2025 آغاز خواهد شد.

برج لجندز (اوکلاهاما-ایالات متحده آمریکا)

این برج پس از مرکز مالی پینگ‌آن چین در رتبه‌بندی جهانی قرار خواهد گرفت و ششمین آسمان‌خراش بلند در سراسر جهان خواهد شد.

برج لجندز در ابتدا به عنوان پیشنهادی برای دومین آسمان خراش بلند ایالات متحده آمریکا طراحی شد اما پس از بازخورد مثبت طراحان و توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند این برج را به بلندترین آسمان خراش در این کشور تغییر دهند.

با فرض اینکه همه چیز طبق برنامه پیش برود، این برج در محل یک پارکینگ در نزدیکی مسیر راه‌آهن احداث خواهد شد.

این آسمانخراش از 4 برج دیگر تشکیل شده است، که بزرگ‌ترین آنها به منظور گرامیداشت سالی که اوکلاهما به عنوان چهل و ششمین ایالتِ ایالات متحده معرفی شد به ارتفاع 581 متر خواهد رسید.

بلندترین برج این مجموعه بلندتر از بلندترین برج فعلی ایالات متحده، یعنی مرکز تجارت جهانی وان نیویورک است.

همچنین این برج درست پس از مرکز مالی پینگ‌آن چین در رتبه‌بندی جهانی قرار خواهد گرفت و ششمین آسمان‌خراش بلند در سراسر جهان خواهد شد.ضمنا میان هر چهار ساختمان، برج‌ها میزبان واحدهای مسکونی و یک هتل مجلل خواهند بود.

شرکت ساختمانی AO که طراح این برج است، می‌گوید که درخواست برای ارتفاع نامحدود تأیید شده است و انتظار می‌رود که ساخت و ساز در اواخر سال جاری آغاز شود.

این شرکت اعلام کرد فاز اول ساخت که متشکل از سه برج کوچک‌تر است، به زودی آغاز و در سال 2026 تکمیل خواهد شد. بعد از این مرحله ساخت برج بزرگ آغاز می‌شود و به احتمال زیاد حدود سه سال طول خواهد کشید.

برج آپرهوس (بریزبن جنوبی- استرالیا)

این برج نمادی از فرهنگ بومی استرالیا با نمایی خارق العاده از چوب خواهد بود.

آپرهوس دیگر برج متفاوت و خاص دنیا محسوب می شود که قرار است در بریزبن جنوبی استرالیا احداث شود و به گفته تیم معماری نمادی از فرهنگ بومی استرالیا با نمایی خارق العاده از چوب خواهد بود.

ارتفاع این ساختمان 87.3 متر است و با اصطلاح ریشه‌ که به درخت‌های بومی استرالیا اشاره دارد، تعریف می‌شود و قرار است در بخشی از آن آثار هنری یک هنرمند بومی را در طبقات پایین خود نشان ‌دهد.

فضای داخلی ساختمان شامل 33 طبقه است. این طبقات عمدتاً توسط 188 آپارتمان اشغال می‌شوند. به علاوه یک سری امکانات رفاهی از جمله استخر بی‌نهایت، آبگرم، سونا، باشگاه بدنسازی، استودیو یوگا و همچنین کافه، سینما و منطقه غذاخوری خصوصی وجود دارد.

بالاترین طبقه میزبان یک روف گاردن سرسبز با بیش از 3500 گیاه بومی و یک آلاچیق چوبی بزرگ است که با همکاری یک شرکت مصنوعات چوبی به نام Theca ساخته شده است. این آلاچیق از کاج اروپایی خمیده ساخته شده است.

علاوه بر این، این پروژه دارای یک مخزن بزرگ آب باران است که آبیاری تمام فضای سبز را فراهم می‌کند، به علاوه یک سیستم پنل خورشیدی 30 کیلوواتی که به کاهش مصرف برق آن در شبکه کمک می‌کند.

در طول ساخت و ساز این ساختمان از مواد بازیافتی و با منابع پایدار استفاده شد و 242 فضای دوچرخه و 60 فضای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی نیز در دسترس است.

انتظار می‌رود ساخت این برج متفاوت الهام بخش تا قبل از بازی‌های المپیک تابستانی بریزبین در سال 2032 به پایان برسد.

تیانفو (چنگدو- چین)

ارتفاع این ساختمان که از آن به عنوان یک مرکز نرم افزار و فرهنگی یاد می شود تا 150 متر خواهد بود

چینی ها هم در عرصه ساخت آسمانخراش ها بیکار ننشسته اند و در نظر دارند پروژه ای متفاوت با نام تیانفو و ویژگی های خاص توسط شرکت MVRDV در شهر چنگدو چین کلید بزنند.

ارتفاع ساختمان که از آن به عنوان یک مرکز نرم افزار و فرهنگی یاد می شود تا 150 متر خواهد بود و در یک طرف آن یک نورگیر بزرگ با ارتفاع کامل پر از فضای سبز قرار می گیرد که به فضای داخلی کمک می کند تا دمای مناسب را به طور طبیعی حفظ کند.

فضای داخلی توسط دفاتر شرکت‌های فناوری متمرکز بر 5G، هوش مصنوعی و موارد دیگر اشغال خواهد شد و در طبقات پایین‌تر مقداری فضا برای مغازه‌ها اختصاص خواهد گرفت.

همانطور که از نامش پیداست، ساختمان مرتفع و فرهنگی پارک نرم افزاری چنگدو تیانفو شامل یک مرکز فرهنگی توسط این شرکت نیز خواهد بود.

این ساختمان ثانویه بسیار کوچکتر خواهد بود و طراحی آن بازار تاینان را به یاد می آورد. این ساختمان بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا از بام سبز خود که به عنوان یک پارک عمومی در نظر گرفته شده است، بالا بروند در حالی که فضای داخلی شامل یک موزه هنری، سالن کنفرانس، کتابخانه و فضای نمایشگاهی با ظاهری سخاوتمندانه است که نور روز را به حداکثر می رساند.

پارک نرم افزاری تیانفو دارای ساختمان های دیگری نیز خواهد بود، از جمله یک سری سازه‌های کم ارتفاع و بلند که ساخت برخی از آنها قبلا آغاز شده است.

انتظار می‌رود که برج و مرکز فرهنگی MVRDV موارد دیده شده در رندرها را تکمیل کند، اما هنوز درباره زمان آنها صحبتی نکرده است.

 

نوشته این آسمان‌ خراش های جدید دنیا را شگفت زده می کنند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow