این اختراعات جدید دنیای پزشکی را متحول می کنند

در دهه های اخیر، پیشرفت های چشمگیری در زمینه بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی صورت گرفته است و راه را برای تسهیل درمان بیماری های مختلف هموار کرده است. به گزارش تکناک، اختراعات پزشکی مانند چاپ سه بعدی برای تولید اعضای مصنوعی، نانوتکنولوژی برای دارورسانی هدفمند و هوش مصنوعی برای تحلیل داده های پزشکی، افق های... نوشته این اختراعات جدید دنیای پزشکی را متحول می کنند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۱ شهریور , ۱۴۰۳ - 22:59
 0  2
این اختراعات جدید دنیای پزشکی را متحول می کنند

در دهه های اخیر، پیشرفت های چشمگیری در زمینه بیوتکنولوژی و مهندسی پزشکی صورت گرفته است و راه را برای تسهیل درمان بیماری های مختلف هموار کرده است.

به گزارش تکناک، اختراعات پزشکی مانند چاپ سه بعدی برای تولید اعضای مصنوعی، نانوتکنولوژی برای دارورسانی هدفمند و هوش مصنوعی برای تحلیل داده های پزشکی، افق های جدیدی را در درمان و پیشگیری از بیماری ها گشوده اند.

به طور کلی، اختراعات پزشکی نه تنها به بهبود درمان ها و تشخیص ها کمک کرده اند، بلکه به افزایش طول عمر و کیفیت زندگی انسانها نیز منجر شده اند.

این روند همچنان ادامه دارد و با پیشرفت های جدید، آینده ای روشن تر برای پزشکی و سلامت انسانها پیش بینی می شود.

با ما همراه باشید تا جدیدترین اختراعات که اخیرا در دنیای پزشکی رقم خورده را با هم مرور کنیم.

ماسک هوشمند با قابلیت تشخیص بیماری های مختلف

این ماسک بیماری‌ها را از طریق تجزیه و تحلیل تنفس استفاده‌کننده تشخیص دهد.

دانشمندان یک ماسک هوشمند ابداع کرده‌اند، که می‌تواند بیماری‌ها را از طریق تجزیه و تحلیل تنفس استفاده‌کننده تشخیص دهد.

این ماسک با استفاده از حسگرهای پیشرفته، می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری‌های مختلف، از جمله عفونت‌های ویروسی و مشکلات متابولیکی را شناسایی کند.

این فناوری می‌تواند به‌ ویژه در تشخیص سریع و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها مفید باشد.

همچنین این ماسک هوشمند قابلیت‌های دیگری مانند ردیابی کیفیت هوا و تشخیص آلاینده‌ها را هم دارد.

محققان امیدوار هستند این دستگاه که می‌تواند داده‌های خود را به یک برنامه از طریق بلوتوث ارسال کند، راهی مقرون‌به‌صرفه و راحت برای ثبت و تجزیه و تحلیل فوری نشانگرهای زیستی تنفسی مربوط به فرایندهای تنفسی و متابولیک ارائه دهد.

آنها می‌گویند که این ماسک هوشمند پتانسیل بهبود تلاش‌ها برای تشخیص زودهنگام بیماری‌هایی مانند بیماری‌های ریوی و نظارت بر شرایط و حمایت از برنامه‌های درمانی مناسب را دارد.

محققان می‌گویند که اگر چه این دستگاه یک قطعه مهندسی خوب است، اما برای نشان دادن اینکه می‌توان از آن برای تشخیص و نظارت بر بیماری‌های گوناگون استفاده کرد، کار بیشتری لازم دارد.

ژل متوقف کننده خونریزی‌ های مرگبار

این ژل خونریزی شدید ناشی از آسیب‌های مرگبار، مانند بریدگی عمیق یا زخم گلوله را متوقف می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا ژل جدیدی را تأیید کرده است که می‌تواند خونریزی شدید ناشی از آسیب‌های مرگبار، مانند بریدگی عمیق یا زخم گلوله را متوقف کند.

این ژل پیشرفته برای استفاده در شرایط اورژانسی و جراحی طراحی شده است و قابلیت کاهش خونریزی را به طور مؤثر دارد.

این تکنولوژی نویدبخش بهبودی قابل توجه در مدیریت خونریزی‌های حاد است و می‌تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.

این اختراع می‌تواند نشان‌دهنده یک جهش بزرگ باشد و راهی برای درمان زخم‌های عمیق در مدت چند ثانیه ارائه کند.

این ژل که Traumagel نام دارد، توسط شرکت تجهیزات پزشکی Cresilon مستقر در بروکلین ساخته شده است.

به گفته شرکت تولیدکننده، این ژل جدید می‌تواند برای جراحات ناشی از چاقو، گلوله، تصادفات وسایل نقلیه موتوری و موقعیت‌های مرگبار دیگر استفاده شود.

این محصول در اواخر سال 2024 به صورت تجاری در دسترس خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که این ژل توسط امدادگران و پزشکان در مناطق جنگی مورد استفاده قرار گیرد.

این ژل جدید در واقع یک چسب موقت است، اما همان مدت زمان کوتاهی که  Traumagel روی زخم یک فرد باقی می‌ماند، می‌تواند به او زمان کافی برای رفتن به بیمارستان برای بسته شدن دائمی زخم و بخیه زدن را بدهد.

ابداع بانداژ الکتریکی با قابلیت کار با آب

این بانداژ با آب کار می‌کند و فرایند بهبود زخم‌های مزمن را تسریع می‌بخشد.

محققان نوع جدیدی از بانداژ الکتریکی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آب کار می‌کند و فرایند بهبود زخم‌های مزمن را تسریع می‌بخشد.

این بانداژ با استفاده از رطوبت موجود در خود زخم، میدان الکتریکی تولید می‌کند و باعث رشد سریع‌تر سلول‌ها و بهبودی زخم می‌شود.

این فناوری می‌تواند نتایج درمانی را برای بیمارانی که از زخم‌های طولانی‌مدت رنج می‌برند بهبود بخشد.

بانداژ جدید نازک، انعطاف‌پذیر و ارزان که محققان ابداع کرده‌اند، جریان التیام‌بخش را به صورت مستقیم به محل زخم می‌رساند و به سادگی با افزودن آب فعال می‌شود.

نکته مهم این است که بانداژ می‌تواند توسط بیماران در خانه اعمال و فعال شود. سپس در زمان انجام فعالیت‌های روزانه‌ خود، به طور ایمن و بدون مزاحمت در جای خود باقی می‌ماند و جریان شفابخش را ارائه می‌دهد.

ابداع ربات با پوست مغناطیسی برای درمان تومورها

دانشمندان رباتی با پوست مغناطیسی ابداع کرده‌اند، که می‌تواند تومورها را درمان کند.

دانشمندان رباتی با پوست مغناطیسی ابداع کرده‌اند، که می‌تواند تومورها را درمان کند.

این ربات می‌تواند به صورت دقیق به محل تومور در بدن هدایت شود و با استفاده از تکنیک‌های مبتنی بر مغناطیس، درمان‌های هدفمند را انجام دهد.

این تکنولوژی نویدبخش پیشرفت‌های قابل توجه در درمان‌های پزشکی است، که می‌تواند اثربخشی بالایی در مقابله با سرطان داشته باشد.

پوست مغناطیسی این ربات به دانشمندان کمک می‌کند تا آنها را با استفاده از آهنرباهای خارجی کنترل کنند.

ادعا می‌شود که اختراع جدید به اندازه کافی مانورپذیر است تا در یک خم S مانند حرکت کند.

این قابلیت می‌تواند به ربات اجازه دهد تا تومورها را در عمیق‌ترین و سخت‌ترین قسمت‌های ریه درمان کند.

این ربات پتانسیل بهبود ایمنی و کارایی روش‌های پزشکی از تشخیص تومور گرفته تا نمونه‌برداری و درمان را دارد، که زمان بهبودی را کاهش می‌دهد و خطرات جراحی را به حداقل می‌رساند.

ابداع حسگر جدید برای نظارت بر سلامت افراد

محققان حسگری را ابداع کرده‌اند که از طریق عرق، سلامت فرد را پایش می کند.

محققان به‌ تازگی حسگری را ابداع کرده‌اند که بدون نیاز به فعالیت بدنی شدید، از طریق عرق، سلامت فرد را پایش می کند.

این گروه تحقیقاتی، دستگاهی انعطاف‌پذیر ساختند که می‌تواند با اعمال جریان به هیدروژل حاوی دارو، دارو را به غدد عرق برساند.

این دستگاه که کوچک و نرم است به راحتی به پوست متصل می‌شود.

عرق القاشده توسط دارو، در کانال‌های میکروسیال درون دستگاه جمع‌آوری شده و با استفاده از حسگرهای زیستی برای نشانگرهای زیستی، تجزیه و تحلیل می‌شود.

این روش امکان تجزیه و تحلیل نشانگرهای موجود در عرق را فراهم می‌کند و نیاز به بازدیدهای دست و پا گیر بیمارستانی را برای آزمایش کاهش می‌دهد.

همچنین خطر آلودگی نشانگرهای زیستی در طول آزمایش کاهش می‌یابد و در نتیجه دقت افزایش خواهد داشت.

این دستگاه جدید توسعه یافته، به گسترش فناوری نظارت بر بیماری‌های غیر تهاجمی مبتنی بر عرق در بزرگسالان سالم نیز کمک می‌کند.

علاوه بر این، فناوری انتقال دارو از طریق پوست می‌تواند نه تنها برای القای عرق، بلکه برای افزایش میزان تحویل دارو در مناطق موضعی مانند بیماری‌های پوستی یا زخم‌ها و در نتیجه تسریع بهبودی مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوشته این اختراعات جدید دنیای پزشکی را متحول می کنند اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow