اینستاگرام محدودیت‌های اجباری برای کاربران نوجوان در نظر می‌گیرد

اینستاگرام برای کاربرانی که کمتر از ۱۶ سال دارند، حساب ویژه نوجوانان در نظر می‌گیرد و برایشان محدودیت‌هایی اعمال می‌کند. به‌گزارش تک‌ناک، متا حساب ویژه نوجوانان اینستاگرام را با امکان کنترل والدین بر حساب‌های فرزندان خود در این شبکه‌ی اجتماعی رونمایی کرد. این اقدام با هدف افزایش ایمنی و محافظت بیشتر از نوجوانان در این […] نوشته اینستاگرام محدودیت‌های اجباری برای کاربران نوجوان در نظر می‌گیرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
اینستاگرام محدودیت‌های اجباری برای کاربران نوجوان در نظر می‌گیرد

اینستاگرام برای کاربرانی که کمتر از ۱۶ سال دارند، حساب ویژه نوجوانان در نظر می‌گیرد و برایشان محدودیت‌هایی اعمال می‌کند.

به‌گزارش تک‌ناک، متا حساب ویژه نوجوانان اینستاگرام را با امکان کنترل والدین بر حساب‌های فرزندان خود در این شبکه‌ی اجتماعی رونمایی کرد. این اقدام با هدف افزایش ایمنی و محافظت بیشتر از نوجوانان در این شبکه‌ی اجتماعی انجام می‌شود.

حساب ویژه نوجوانان به‌طور خودکار تمام کاربران کوچک‌تر از ۱۶ سال را تحت حفاظت‌های داخلی قرار می‌دهد و نظارت بیشتری بر فعالیت‌های آن‌ها اعمال می‌کند. به‌گفته‌ی اینستاگرام، تمامی حساب‌های فعلی و آینده‌ی نوجوانان به‌طور خودکار به این نوع حساب تبدیل خواهند شد.

این تغییرات با هدف پاسخ‌گویی به نگرانی‌های موجود درباره‌ی امنیت نوجوانان در فضای آنلاین و به‌دنبال فشار قانون‌گذاران اعمال شده است. بسیاری از قانون‌گذاران از شبکه‌های اجتماعی، ازجمله اینستاگرام، به‌دلیل انجام‌ندادن اقدامات کافی برای حفاظت از کاربران جوان انتقاد کرده‌اند. به‌ویژه در ماه‌های اخیر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی با انتقادهایی مبنی‌بر ناتوانی در جلوگیری از دسترسی نوجوانان به محتوای مضر و نامناسب مواجه شده‌اند.

محافظت‌های جدید برای نوجوانان

اینستاگرام اعلام کرده است نوجوانان کوچک‌تر از ۱۶ سال از‌این‌پس برای تغییر هر‌یک از تنظیمات پیش‌فرض حساب خود به اجازه‌ی والدین نیاز خواهند داشت. این اقدام به والدین امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر فعالیت‌های فرزندشان در این پلتفرم داشته باشند.

ویژگی جدیدی که اینستاگرام معرفی کرده، شامل محدودیت‌های محتوایی است. نوجوانان به‌صورت پیش‌فرض از مشاهده‌ی برخی محتوای حساس در صفحه Explore و Reels محدود خواهند شد. برای مثال، محتوایی که درگیری‌های فیزیکی یا ترویج روش‌های زیبایی را نشان می‌دهد، برای نوجوانان مشاهده‌کردنی نخواهد بود. این اقدام با هدف محافظت از نوجوانان دربرابر محتوای زیان‌آور انجام شده است.

همچنین، ارتباط نوجوانان با دیگر کاربران به‌شدت محدود می‌شود. نوجوانان فقط می‌توانند پیام‌هایی از کاربرانی دریافت کنند که آن‌ها را دنبال می‌کنند یا با آن‌ها در ارتباط هستند. اینستاگرام اعلام کرده است که این تنظیمات به‌صورت پیش‌فرض برای تمامی حساب ویژه نوجوانان فعال خواهد بود و برای خروج از این تنظیمات نیز نوجوانان به اجازه‌ی والدین نیاز خواهند داشت.

مدیریت زمان استفاده از اپلیکیشن

یکی از مشکلات اصلی که در شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه هستیم، میزان زمان استفاده‌ی نوجوانان از این اپلیکیشن‌هاست. اینستاگرام به این موضوع نیز توجه کرده و ویژگی‌های مدیریت زمان جدیدی را معرفی کرده است. نوجوانان پس از گذراندن یک ساعت در این اپلیکیشن، هشداری دریافت می‌کنند که به آن‌ها پیشنهاد می‌کند اپلیکیشن را ببندند. همچنین، حالت خواب به‌طور خودکار از ساعت ۲۲ تا ۷ فعال خواهد شد و در این مدت نوتیفیکیشن‌ها غیرفعال خواهند شد و هر پیامی که به آن‌ها ارسال شود، پاسخ خودکار دریافت خواهد کرد.

والدین نیز می‌توانند با استفاده از کنترل‌های جدید، محدودیت‌های زمانی خاصی برای فرزندانشان تعریف کنند و حتی امکان مسدود‌کردن دسترسی به اپلیکیشن در ساعات مشخصی از شب را دارند. این اقدامات به والدین اجازه می‌دهد تا کنترل بهتری بر زمان استفاده فرزندان خود از اینستاگرام داشته باشند.

محدودیت‌های جدید در دسترسی به محتوای حساس

اینستاگرام تلاش کرده تا محتوای نامناسب برای نوجوانان را محدود کند. یکی از اقدامات اصلی در این زمینه، محدودیت در مشاهده‌ی محتوای حساس است. نوجوانان نمی‌توانند به محتوای حاوی خشونت دسترسی پیدا کنند. همچنین، این پلتفرم اقداماتی برای کاهش قلدری آنلاین انجام داده است. اینستاگرام به‌صورت خودکار فیلترهایی را برای حذف کلمات توهین‌آمیز در نظرها و پیام‌ها فعال می‌کند تا از تجربه‌ی منفی نوجوانان جلوگیری شود.

ویژگی "کلمات مخفی" نیز به‌صورت پیش‌فرض برای حساب ویژه نوجوانان  فعال می‌شود

ویژگی «کلمات مخفی» نیز به‌صورت پیش‌فرض برای حساب ویژه‌ی نوجوانان فعال می‌شود که این امکان را می‌دهد تا کلمات و عبارات توهین‌آمیز در پیام‌ها و نظرات به‌طور خودکار فیلتر شوند.

محدودیت‌های جدیدی که کودکان با آن‌ها مواجه خواهند شد به شرح زیر است:

۱. حساب‌های خصوصی به‌صورت پیش‌فرض

تمام حساب‌های نوجوانان به‌صورت پیش‌فرض در حالت خصوصی قرار خواهند گرفت. این اقدام باعث می‌شود تا نوجوانان کنترل بیشتری بر دنبال‌کنندگان خود داشته باشند. این یعنی فقط افرادی که درخواست دنبال‌کردن آن‌ها را پذیرفته‌اند، می‌توانند محتوای آن‌ها را مشاهده کنند. همچنین، کاربران غریبه نمی‌توانند محتوای نوجوانان را ببینند یا با آن‌ها تعامل برقرار کنند که به افزایش ایمنی کمک می‌کند.

۲. محدودیت‌های پیام‌رسانی

در تنظیمات پیام‌رسانی نیز سخت‌گیری‌های بیشتری اعمال خواهد شد. نوجوانان فقط می‌توانند از افرادی که آن‌ا را دنبال می‌کنند یا با آن‌ها در ارتباط هستند، پیام دریافت کنند. این اقدام برای جلوگیری از تعاملات ناخواسته و خطرناک با افراد ناشناس و کاهش پیام‌های آزاردهنده به‌کار گرفته می‌شود.

۳. محدودیت در محتوای حساس

اینستاگرام به‌طور خودکار نوجوانان را در محدودترین سطح از کنترل محتوای حساس قرار می‌دهد. این اقدام به‌منظور جلوگیری از دسترسی نوجوانان به محتوایی انجام می‌شود که ممکن است تأثیرات منفی بر آن‌ها بگذارد. برای مثال، محتوایی که شامل درگیری‌های فیزیکی باشد، به نوجوانان نمایش داده نخواهد شد. این ویژگی به‌خصوص در بخش‌های Explore و Reels اجرا خواهد شد تا تجربه کاربری سالم‌تری برای نوجوانان فراهم شود.

۴. تعاملات محدود

اینستاگرام تعاملات نوجوانان با دیگر کاربران را نیز محدود کرده است. نوجوانان را فقط افرادی می‌توانند تگ کنند که آن‌ها را دنبال می‌کنند. همچنین، به‌طور خودکار ویژگی ضد‌قلدری (Hidden Words) برای حساب‌های نوجوانان فعال می‌شود تا کلمات و عبارات توهین‌آمیز از نظرها و درخواست‌های پیام نوجوانان فیلتر شود. این اقدام برای کاهش آزار و اذیت آنلاین و ایجاد محیطی امن‌تر برای نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی است.

۵. یادآوری محدودیت زمانی

یکی از مشکلات اصلی در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، زمان زیادی است که نوجوانان در این اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند. برای مقابله با این مسئله، اینستاگرام هر روز پس از ۶۰ دقیقه استفاده از اپلیکیشن، به نوجوانان نوتیفیکیشنی ارسال می‌کند که به آن‌ها توصیه می‌کند اپلیکیشن را ترک کنند. این ویژگی به والدین و نوجوانان کمک می‌کند تا استفاده از اینستاگرام را مدیریت کنند و زمان بیشتری را به فعالیت‌های دیگر اختصاص دهند.

۶. فعال‌سازی حالت خواب

حالت خواب ویژگی دیگری است که بین ساعت۲۲ تا ۷ به‌صورت خودکار فعال خواهد شد. در این حالت، تمامی نوتیفیکیشن‌ها غیرفعال می‌شوند و پیام‌هایی که نوجوانان دریافت می‌کنند، به‌طور خودکار پاسخ داده می‌شوند. این اقدام برای کاهش استفاده‌ی شبانه‌ی نوجوانان از اپلیکیشن و تشویق آن‌ها به استراحت و خواب کافی طراحی شده است.

یکی از قابلیت‌های جدید و قابل‌توجهی که به حساب ویژه نوجوانان  افزوده شده است، نظارت والدینی پیشرفته‌تر است

گسترش حساب ویژه نوجوانان

اینستاگرام اعلام کرده که حساب ویژه نوجوانان ابتدا در کشورهای ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا فعال خواهند شد. این اقدام در ۶۰ روز آینده انجام خواهد شد و سپس تا پایان سال جاری در اتحادیه‌ی اروپا و در اوایل سال آینده در سایر نقاط جهان گسترش خواهد یافت. همچنین، اینستاگرام در حال کار روی روش‌های جدیدی برای تأیید سن کاربران است تا از ثبت‌نام نوجوانانی جلوگیری کند که سنشان را جعلی اعلام می‌کنند.

به‌گفته‌ی اینستاگرام، کاربران جدید برای ثبت‌نام باید ازطریق بارگذاری تصویر مدرک هویتی یا ویدئو سلفی سن خود را تأیید کنند. همچنین، اینستاگرام تلاش می‌کند تا حساب‌هایی را شناسایی کند که متعلق به نوجوانانی است که سنشان را به‌طور جعلی اعلام کرده‌اند و آن‌ها را به حساب ویژه نوجوانان منتقل کند.

نوشته اینستاگرام محدودیت‌های اجباری برای کاربران نوجوان در نظر می‌گیرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow