ایکس از داده‌های کاربران اروپایی برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد

پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس روز پنج‌شنبه موافقت کرد که برای مدتی از استفاده از داده‌های شخصی کاربران اتحادیه اروپا برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود، بدون دریافت رضایت قبلی از کاربران، خودداری کند. این موضوع در دادگاهی در ایرلند بیان شده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، که به […] منبع خبر ایکس از داده‌های کاربران اروپایی برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ مرداد , ۱۴۰۳ - 18:59
 0  3
ایکس از داده‌های کاربران اروپایی برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد

پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس روز پنج‌شنبه موافقت کرد که برای مدتی از استفاده از داده‌های شخصی کاربران اتحادیه اروپا برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود، بدون دریافت رضایت قبلی از کاربران، خودداری کند. این موضوع در دادگاهی در ایرلند بیان شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، که به عنوان تنظیم‌کننده اصلی اتحادیه اروپا برای اکثر شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکایی به دلیل قرار داشتن عملیات اروپایی آن‌ها در این کشور شناخته می‌شود، این هفته خواهان صدور حکمی برای تعلیق یا محدود کردن پردازش داده‌های کاربران توسط ایکس برای اهداف توسعه، آموزش یا بهبود سیستم‌های هوش مصنوعی خود را داشته است.

ایکس متعلق به ایلان ماسک اعلام کرده است که به همه کاربران اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا پست‌های عمومی آن‌ها می‌تواند توسط چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت، گراک، استفاده شود یا خیر. برای این کار، کاربران باید یک گزینه را در تنظیمات حریم خصوصی خود غیرفعال کنند تا این ویژگی غیرفعال شود.

با این حال، قاضی لئونی رینولدز گفت که طبق شواهد ایکس از ۷ مه شروع به پردازش داده‌های کاربران اتحادیه اروپا برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود کرده است و تنها از ۱۶ ژوئیه امکان انتخاب عدم استفاده از داده‌ها را به کاربران ارائه کرده است. همچنین وی اعلام کرد این ویژگی از ابتدا برای همه کاربران فعال نشده بود.

وکیل این شبکه اجتماعی اعلام کرد داده‌های جمع‌آوری‌شده از کاربران اتحادیه اروپا بین ۷ مه تا ۱ آگوست تا تصمیم‌گیری دادگاه درباره دستور کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند استفاده نخواهد شد. طبق گفته دادگاه، وکلای ایکس قرار است تا ۴ سپتامبر به دستور تعلیق اعتراض کنند. حساب ایکس گلوبال در پستی در این پلتفرم رسانه اجتماعی روز چهارشنبه گفت که دستور خواسته‌شده توسط این قوانین بی‌اساس، بیش از حد و انتخاب هدفمند ایکس بدون هیچ توجیهی است.

نگرانی‌های مربوط به اجرای قوانین اتحادیه درباره نحوه استفاده ایکس از داده‌ها در حالی اجرا میشود که پیش از این متا پس از اینکه کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند به این شرکت اعلام کرد برنامه خود را به تعویق بیندازد، راه اندازی پلتفرم خود را در اروپا کنسل کرده بود. گوگل متعلق به آلفابت نیز اوایل امسال پس از مشورت با کمیسیون ایرلند، با تأخیر و ایجاد تغییراتی در چت‌بات هوش مصنوعی جمینای خود موافقت کرد.

منبع خبر ایکس از داده‌های کاربران اروپایی برای آموزش هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow