ایکس (توییتر) خبر از راه‌اندازی یک برنامه برای تلویزیون‌های هوشمند داد

شبکه اجتماعی ایکس (که قبلاً توییتر نام داشت) به تازگی از برنامه‌ای برای تلویزیون‌های هوشمند رونمایی کرده است که امکان پخش ویدیو را فراهم می‌کند. البته بهتر است بگوییم ادعا کرده در حال ساخت چنین برنامه‌ای است، چرا که هنوز هیچ تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است. این اپلیکیشن که نام جالبی هم […]

۰۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  0
ایکس (توییتر) خبر از راه‌اندازی یک برنامه برای تلویزیون‌های هوشمند داد

شبکه اجتماعی ایکس (که قبلاً توییتر نام داشت) به تازگی از برنامه‌ای برای تلویزیون‌های هوشمند رونمایی کرده است که امکان پخش ویدیو را فراهم می‌کند. البته بهتر است بگوییم ادعا کرده در حال ساخت چنین برنامه‌ای است، چرا که هنوز هیچ تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است. این اپلیکیشن که نام جالبی هم برایش انتخاب شده، یعنی «ایکس تی‌وی» (X TV)، قصد دارد به «همراهی همیشگی برای تجربه‌ای باکیفیت و فراگیر از سرگرمی روی پرده بزرگ» تبدیل شود.

مدیرعامل ایکس و به اصطلاح، ربات بازاریابی‌شان، خانم لیندا یاکارینو، وعده محتوای «لحظه‌ای» و دسترسی گسترده را داده، اما هیچ توضیحات بیشتری برای این دو کلمه ارائه نکرده است. البته حرف و حدیث‌هایی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد و همچنین ادعاهایی درباره «پخش بی‌دردسر» از طریق موبایل به تلویزیون شنیده می‌شود. بنابراین، معلوم نیست که این یک برنامه برای تلویزیون خواهد بود یا یک اپلیکیشن موبایلی که به تلویزیون وصل می‌شود. در کل به نظر می‌رسد ایده اولیه ایکس هنوز بسیار خام است.

به هر حال، ایکس این روزها حال و روز خوشی ندارد و اصلاً بعید نیست که این به اصطلاح برنامه تلویزیون، بعد از عرضه شدن به طرز ناامیدکننده‌ای ناقص و غیرکاربردی باشد! شاید این حرف‌ها کمی تند به نظر برسند، اما شواهد متقن زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند ایکس یا همان توییتر سابق پروژه‌هایش را به سرانجام خوبی نمی‌رساند و تکلیفش به درستی مشخص نیست.

وقتی توییتر برای اولین بار به ایکس تغییر نام یافت، این شرکت قول داد که کل پلتفرم به زودی توسط هوش مصنوعی نیرو خواهد گرفت. اما چیزی که در نهایت دیدیم،یک چت‌بات به نام گراک (Grok) بود که به پای نمونه‌های موجود از شرکت‌هایی مانند OpenAI، سامسونگ یا گوگل نمی‌رسد. همچنین به نظر نمی‌رسد این هوش مصنوعی به این زودی‌ها «قدرت بخش» وب‌سایت و پلتفرم ایکس شود. یا به عنوان نمونه‌ای دیگر، ایلان ماسک قول داده بود که ایکس به زودی به یک پلتفرم پرداخت و بانکداری تبدیل خواهد شد، که البته محقق نشد. به یاد می‌آورید که ماسک گفته بود تمام تصمیمات مهم ایکس از طریق نظرسنجی از کاربران گرفته خواهد شد؟! آخرین باری که یکی از این نظرسنجی‌ها را دیدید کی بود؟ کل ماجرای تیک آبی هم که به عنوان یک رسوایی در ذهن کاربران ماندگار شد.

ایکس در تلویزیون هوشمند

سوال دیگر این است که چه نوع محتوایی روی این پلتفرم تلویزیونی پخش خواهد شد؟ اگر ایلان ماسک و مدیران ایکس واقعاً چیزی برای ارائه کردن نداشته باشند، این پروژه از همین حالا شکست خورده خواهد بود. این روزها، پلتفرم‌های محبوبی مانند یوتیوب روی تلویزیون‌های هوشمند هم به خوبی کار می‌کنند و در حال حاضر همه آن چیزهایی را که یاکارینو قول می‌دهد روزی به ایکس تی‌وی خواهد آمد، در خودش دارد!

ایکس تی‌وی ممکن است در آینده‌ای نزدیک یا دور، روی برخی یا همه تلویزیون‌های هوشمند منتشر شود. ممکن است یک برنامه واقعی روی تلویزیون باشد یا یک برنامه روی گوشی که به تلویزیون وصل می‌شود. ممکن است توسط هوش مصنوعی پشتیبانی شود یا نشود. ممکن است دارای «جستجوی سفارشی» باشد یا فقط ویدیوهایی بی‌وقفه را به کاربران نشان دهد. کسی نمی‌داند دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد!

در مجموع، با توجه به سابقه نه چندان درخشان ایکس در نوآوری و ارائه خدمات قابل اعتماد، بعید به نظر می‌رسد که ایکس تی‌وی بتواند در دنیای شلوغ پلتفرم‌های پخش ویدیو، جایگاهی برای خود پیدا کند. یوتیوب و سایر رقبای موجود، در حال حاضر محتوای مشابهی را با قابلیت‌های بیشتر ارائه می‌دهند و از پشتوانه کاربری قوی‌تر هم برخوردارند. بنابراین، به نظر می‌رسد ایکس تی‌وی بیشتر شبیه به یک ترفند بازاریابی دیگر از سوی ایکس باشد تا یک محصول نوآورانه و کاربردی.

نظر شما چیست؟ آیا ایلان ماسک و مدیران ایکس می‌توانند با چنین طرح‌هایی دوباره محبوبیت و اعتبار این پلتفرم اجتماعی را به آن بازگردانند؟

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow