ایکس فعالیت خود را در برزیل به دلیل دستورات قاضی برزیلی متوقف کرد

پلتفرم رسانه‌ای ایکس روز شنبه اعلام کرد که فعالیت خود را در برزیل به شکل فوری به دلیل آنچه آن را «دستورات سانسور» قاضی برزیلی، آلکساندر دو مورایس خواند، متوقف خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایکس، متعلق به میلیاردر ایلان ماسک، ادعا می‌کند که مورایس مخفیانه یکی از نمایندگان قانونی این شرکت […] منبع خبر ایکس فعالیت خود را در برزیل به دلیل دستورات قاضی برزیلی متوقف کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
ایکس فعالیت خود را در برزیل به دلیل دستورات قاضی برزیلی متوقف کرد

پلتفرم رسانه‌ای ایکس روز شنبه اعلام کرد که فعالیت خود را در برزیل به شکل فوری به دلیل آنچه آن را «دستورات سانسور» قاضی برزیلی، آلکساندر دو مورایس خواند، متوقف خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ایکس، متعلق به میلیاردر ایلان ماسک، ادعا می‌کند که مورایس مخفیانه یکی از نمایندگان قانونی این شرکت در آمریکای جنوبی را در صورتی که این شرکت از دستورهای قانونی برای حذف برخی محتوا از پلتفرم خود پیروی نکند، تهدید به دستگیری کرده است.

این غول رسانه‌های اجتماعی تصاویری از یک سند منتشر کرد که ظاهراً توسط مورایس امضا شده و در آن آمده است که در صورت عدم رعایت کامل دستورات مورایس، جریمه روزانه ۲۰ هزار رئال (۳۶۵۳ دلار) و حکم دستگیری علیه ریشل نوا کونسائو، نماینده ایکس، اعمال خواهد شد. ایکس گفت: «برای محافظت از ایمنی کارکنان خود، تصمیم گرفته‌ایم فعالیت خود را در برزیل به شکل فوری متوقف کنیم.»

دادگاه عالی برزیل که مورایس در آن عضویت دارد، به رویترز گفت که در این مورد صحبت نخواهد کرد و صحت سند منتشر شده توسط ایکس را تأیید یا تکذیب نخواهد کرد. این پلتفرم روز شنبه اعلام کرد که سرویس ایکس همچنان در دسترس مردم برزیل قرار دارد. در اوایل سال جاری، مورایس دستور داد که ایکس برخی از حساب‌ها را مسدود کند، زیرا او در حال تحقیق در مورد آنچه به اصطلاح «میلیشی‌های دیجیتال» خوانده می‌شود، است که به انتشار اخبار جعلی و پیام‌های نفرت‌آمیز در دوران دولت جایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق راست افراطی، متهم شده‌اند.

مورایس اوایل امسال پس از اینکه ماسک گفت حساب‌هایی را که قاضی دستور به مسدود کردن آن‌ها داده بود را دوباره فعال خواهد کرد، تحقیقاتی را علیه این میلیاردر آغاز کرد. ماسک تصمیمات مورایس در مورد ایکس را «غیرقانونی» خوانده است. پس از چالش‌های ماسک، نمایندگان ایکس مسیر خود را تغییر دادند و به دادگاه عالی برزیل گفتند که این غول رسانه‌های اجتماعی از احکام قانونی پیروی خواهد کرد.

وکلای ایکس در برزیل در ماه آوریل به دادگاه عالی گفتند که «خطاهای عملیاتی» به کاربران اجازه داده است که علیرغم دستور مسدود شدن، در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی فعال بمانند، پس از اینکه مورایس از ایکس خواسته بود توضیح دهد که چرا ظاهراً از تصمیمات او به طور کامل پیروی نکرده است. ماسک در پست‌هایی در ایکس روز شنبه، مورایس را «یک رسوایی کامل برای عدالت» خواند و گفت که این شرکت نمی‌توانست با «سانسور مخفی و تقاضای تحویل اطلاعات خصوصی» قاضی موافقت کند.

منبع خبر ایکس فعالیت خود را در برزیل به دلیل دستورات قاضی برزیلی متوقف کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow