بازگشت احتمالی شیائومی به تولید تراشه‌های سفارشی

شرکت شیائومی پس از وقفه‌ای چند ساله ظاهراً در حال آماده‌سازی برای ورود مجدد به عرصه تولید تراشه‌های سفارشی برای گوشی‌های هوشمند خود است. بر اساس گزارش‌های اخیر این شرکت چینی در حال توسعه یک تراشه جدید است که عملکردی مشابه تراشه‌های پرچمدار سال 2022 خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه تکنولوژی تکنا، […] منبع خبر بازگشت احتمالی شیائومی به تولید تراشه‌های سفارشی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  4
بازگشت احتمالی شیائومی به تولید تراشه‌های سفارشی

شرکت شیائومی پس از وقفه‌ای چند ساله ظاهراً در حال آماده‌سازی برای ورود مجدد به عرصه تولید تراشه‌های سفارشی برای گوشی‌های هوشمند خود است. بر اساس گزارش‌های اخیر این شرکت چینی در حال توسعه یک تراشه جدید است که عملکردی مشابه تراشه‌های پرچمدار سال 2022 خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه تکنولوژی تکنا، انتظار می‌رود این تراشه جدید در نیمه اول سال 2025 رونمایی شود. با توجه به این خبر شیائومی به جمع محدود شرکت‌هایی می‌پیوندد که توانایی تولید تراشه‌های سفارشی برای گوشی‌های هوشمند خود را دارند شرکت‌هایی همچون اپل سامسونگ و هواوی. طبق اطلاعات منتشر شده توسط افشاگر Yogesh Brar این تراشه جدید بر پایه فناوری ساخت 4 نانومتری N4P شرکت TSMC طراحی شده و از نظر عملکرد به تراشه Snapdragon 8 Gen 1 شباهت خواهد داشت. با این حال با توجه به پیشرفت سریع فناوری تراشه‌های موبایل این تراشه در مقایسه با تراشه‌های پرچمدار نسل جدید از نظر قدرت پردازشی کمی عقب‌تر خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که شرکت چینی Unisoc مودم 5G این تراشه را تامین خواهد کرد. این نخستین بار نیست که شایعاتی در مورد توسعه تراشه سفارشی توسط شیائومی شنیده می‌شود. پیش از این Rick Tsai مدیرعامل شرکت MediaTek به این پروژه اشاره کرده بود. شیائومی پیش از این نیز تجربه تولید تراشه سفارشی را با تراشه Surge S1 در سال 2017 داشته است. اما به دلایل مختلف این شرکت توسعه تراشه‌های سفارشی را متوقف کرد و به تولید تراشه‌های کوچک‌تر برای مدیریت انرژی شارژ و دوربین روی آورد. با توجه به تنش‌های تجاری بین چین و ایالات متحده و احتمال اعمال تحریم‌ها بر شرکت‌های چینی تولید تراشه‌های سفارشی می‌تواند به شیائومی کمک کند تا از وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی بکاهد و امنیت زنجیره تامین خود را افزایش دهد.

برای مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر بازگشت احتمالی شیائومی به تولید تراشه‌های سفارشی پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow