بازگشت فورتنایت به موبایل؛ فروشگاه اپیک گیمز برای اندروید و iOS رسماً افتتاح شد

بیش از چهار سال پیش، بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) به دلیل تلاش برای دور زدن سیستم‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل و گوگل برای خریدهای درون بازی از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی حذف شد. این بازی که توسط استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) توسعه یافته بود، پس از این اتفاق وارد یک نبرد قانونی طولانی […]

۲۸ مرداد , ۱۴۰۳ - 04:00
 0  3
بازگشت فورتنایت به موبایل؛ فروشگاه اپیک گیمز برای اندروید و iOS رسماً افتتاح شد

بیش از چهار سال پیش، بازی محبوب فورتنایت (Fortnite) به دلیل تلاش برای دور زدن سیستم‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل و گوگل برای خریدهای درون بازی از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی حذف شد. این بازی که توسط استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) توسعه یافته بود، پس از این اتفاق وارد یک نبرد قانونی طولانی در برابر اپل و گوگل شد که در نتیجه این رویدادها، امروز شاهد راه‌اندازی رسمی فروشگاه اپیک گیمز برای iOS و اندروید هستیم.

از امروز، بازی Fortnite به طور رسمی برای کاربران موبایل در سراسر جهان که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند و همچنین برای کاربران iOS در اتحادیه اروپا بازگشته است. علاوه بر این، بازی‌های محبوب دیگری مانند Rocket League Sideswipe و Fall Guys نیز به همراه این بازی در دسترس قرار گرفته‌اند که Fall Guys برای اولین بار به طور رسمی برای موبایل عرضه می‌شود.

برای اجرای این بازی‌ها روی دستگاه‌های iOS، نیاز به یک آیفون با سیستم عامل iOS 17.6 دارید، در حالی که برای اندروید نیاز به نسخه 7.0 یا بالاتر از این سیستم عامل خواهید داشت. حجم فایل دانلودی نیز 25 مگابایت است. اپیک گیمز تأیید کرده است که بازی‌های Fortnite و Fall Guys با تمام قابلیت‌های کامل و همچنین امکان استفاده از یک حساب کاربری به صورت cross-platform (در پلتفرم‌های مختلف) ارائه می‌شوند.

فورتنایت موبایل

اپیک گیمز در بیانیه رسمی خود در این رابطه گفته:

تحولات در حال وقوع است و اکوسیستم موبایل به تدریج در حال باز شدن به روی رقابت است. ما از کمیسیون اروپا به خاطر ایجاد امکان راه‌اندازی فروشگاه اپیک گیمز و ارائه بازی‌های خود به کاربران iOS در اتحادیه اروپا سپاسگزاریم. اکنون کاربران iOS در اروپا و همه کاربران اندروید در سراسر جهان می‌توانند به فروشگاه و بازی‌های ما دسترسی داشته باشند، همان‌طور که همیشه می‌توانستند این کار را در پلتفرم‌های باز مانند PC و مک انجام دهند. این مبارزه هنوز به پایان نرسیده است، اما این پیشرفتی ملموس برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگانی است که می‌توانند از رقابت و انتخاب بهره‌مند شوند.
«تیم سوینی، مدیرعامل و بنیان‌گذار اپیک گیمز»

عناوین موبایلی اپیک گیمز از امروز در AltStore PAL نیز در دسترس هستند و به زودی در فروشگاه‌های Aptoide برای iOS و One Store برای اندروید نیز عرضه خواهند شد. اپیک همچنین برنامه‌هایی برای آوردن بازی‌های خود به فروشگاه‌های شخص ثالث دیگر در آینده دارد. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد بازی‌های انحصاری برای فروشگاه موبایلی خود نیز عرضه کند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow