بازی Oxenfree از فروشگاه Itch.io حذف می شود

بازی ماجراجویی تاریک Oxenfree از استودیوی Night School قرار است در تاریخ 1 اکتبر از فروشگاه بازی‌های مستقل Itch.io به‌طور کامل حذف شود. به گزارش تکناک ،طبق ایمیلی که این هفته برای کاربرانی که بازی را خریده‌اند ارسال شده، بعد از این تاریخ حتی کسانی که قبلاً آن را در کتابخانه دیجیتال خود دارند، دیگر قادر […] نوشته بازی Oxenfree از فروشگاه Itch.io حذف می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
بازی Oxenfree از فروشگاه Itch.io حذف می شود

بازی ماجراجویی تاریک Oxenfree از استودیوی Night School قرار است در تاریخ 1 اکتبر از فروشگاه بازی‌های مستقل Itch.io به‌طور کامل حذف شود.

به گزارش تکناک ،طبق ایمیلی که این هفته برای کاربرانی که بازی را خریده‌اند ارسال شده، بعد از این تاریخ حتی کسانی که قبلاً آن را در کتابخانه دیجیتال خود دارند، دیگر قادر به دانلود آن نخواهند بود.

همچنین PCGamer اعلام کرد بازی پیش‌تر از این سایت برای خرید حذف شده است، اما اگر به‌صورت دستی آن را جستجو کنید، همچنان می‌توانید آن را از کتابخانه خود دانلود کنید.

اما طی چند هفته آینده، این بازی به‌طور کامل برای همه، حتی کسانی که آن را خریده‌اند، حذف خواهد شد. دلیل این حذف توضیح داده نشده است، اما احتمالاً این مسئله با مالکیت نتفلیکس بر استودیو، که از سال 2021 آغاز شده، مرتبط است.

Itch.io یک پلتفرم آنلاین برای توزیع و فروش بازی‌های ویدیویی مستقل و محتواهای دیجیتال است. این وب‌سایت به سازندگان مستقل امکان می‌دهد تا بازی‌ها، پروژه‌های خلاقانه، و نرم‌افزارهای خود را به صورت مستقیم به مخاطبان عرضه کنند.

بازی ماجراجویی تاریک Oxenfree از استودیوی Night School قرار است در تاریخ 1 اکتبر از فروشگاه بازی‌های مستقل Itch.io به‌طور کامل حذف شود. به گفته ایمیلی که این هفته برای کاربرانی که بازی را خریده‌اند ارسال شده، بعد از این تاریخ حتی کسانی که قبلاً آن را در کتابخانه دیجیتال خود دارند، دیگر قادر به دانلود آن نخواهند بود.

هر دو نسخه Oxenfree و دنباله آن هنوز در Steam در دسترس هستند و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها حذف شوند.

Valve به طور تاریخی به کاربران اجازه داده است تا بازی‌هایی که خریداری کرده‌اند را حتی پس از حذف از فروشگاه دانلود کنند، مگر این‌که کلیدهای سوم‌شخصی استفاده کرده باشند که ناشر آن‌ها را لغو کرده یا اگر دانلود Steam تنها یک لانچر باشد که به سرورهای مرده وصل می‌شود تا بازی کامل نصب شود، مانند بسیاری از بازی‌های آنلاین چندنفره.

حذف Oxenfree از Itch.io باعث می‌شود که نسبت به خرید بازی‌ها در این فروشگاه مستقل محتاط باشیم، زیرا امکان دارد هر لحظه این بازی‌ها از دسترس خارج شوند.

اما باید به یاد داشت که Itch.io یک پلتفرم برای توسعه‌دهندگان کوچک بازی است که معمولاً با مالکیت‌های بزرگ و حقوق انحصاری سر و کار ندارند. در این پلتفرم به احتمال زیاد می‌توانید نسخه‌های ناتمام بازی‌های Fan Made یا پروژه‌های شخصی را پیدا کنید که به‌سرعت در Steam پدیدار نمی‌شوند. بنابراین، تا حدودی طبیعی است که بازی‌ها در Itch.io گاهی ناپدید شوند.

اگر یکی از افرادی هستید که در سال این بازی را در Itch.io خریده‌اید، شاید بهتر باشد قبل از این‌که Oxenfree برای همیشه از دست برود، وارد سایت شوید و آن را دانلود کنید.

نوشته بازی Oxenfree از فروشگاه Itch.io حذف می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow