باگ جدید عامل ایجاد صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 تأیید شد

مایکروسافت وجود باگی جدید در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را تأیید کرده است که به نمایش صفحه آبی مرگ منجر می‌شود. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت اخیراً باگ دیگری را در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 شناسایی و تأیید کرده است که به بروز صفحه آبی مرگ (BSOD) در سیستم‌های کاربران منجر می‌شود. این نسخه که به‌روزرسانی بزرگی […] نوشته باگ جدید عامل ایجاد صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 تأیید شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  1
باگ جدید عامل ایجاد صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 تأیید شد

مایکروسافت وجود باگی جدید در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 را تأیید کرده است که به نمایش صفحه آبی مرگ منجر می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت اخیراً باگ دیگری را در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 شناسایی و تأیید کرده است که به بروز صفحه آبی مرگ (BSOD) در سیستم‌های کاربران منجر می‌شود. این نسخه که به‌روزرسانی بزرگی با تعویض کامل سیستم‌عامل محسوب می‌شود، فهرست خاصی از مشکلات شناخته‌شده را به‌همراه دارد. برخی از این مشکلات به‌قدری شدید هستند که مایکروسافت مجبور شده است که به‌روزرسانی 24H2 را برای دستگاه‌های تحت‌تأثیر مسدود کند. با‌این‌حال، باگ جدید کشف‌شده روی سیستم‌هایی تأثیر می‌گذارد که برنامه Voicemeeter نصب دارند.

جزئیات باگ و دلیل وقوع

نئووین می‌نویسد که طبق اطلاعات منتشرشده در مستندات رسمی مایکروسافت، نصب ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 روی دستگاه‌هایی که برنامه Voicemeeter فعال است، باعث بروز صفحه آبی مرگ با کد خطای MEMORY_MANAGEMENT می‌شود. این خطا به‌دلیل مشکلات سازگاری بین درایور Voicemeeter و مدیریت حافظه سیستم‌عامل رخ می‌دهد. این ناسازگاری به‌صورتی است که مدیریت حافظه ویندوز ۱۱ نمی‌تواند با درایورهای این برنامه هماهنگ شود و در‌نتیجه، سیستم دچار کرش می‌شود.

اقدام مایکروسافت و محدودیت‌های اعمال‌شده

مایکروسافت مانند دیگر مشکلات جدی روی سیستم‌هایی که برنامه Voicemeeter نصب دارند، محدودیت‌های سازگاری اعمال کرده است. بدین‌ترتیب، دستگاه‌هایی که تحت‌تأثیر این مشکل قرار دارند، در زمان بررسی به‌روزرسانی‌ها، نسخه 24H2 را از‌طریق Windows Update مشاهده نخواهند کرد. همچنین، مایکروسافت توصیه کرده است که کاربران از به‌روزرسانی دستی با استفاده از Installation Assistant یا Media Creation Tool خودداری کنند؛ چرا‌که این کار می‌تواند به بروز مشکلات بیشتر منجر شود.

با‌این‌حال، مایکروسافت اعلام کرده است که حذف برنامه Voicemeeter ممکن است پس از گذشت مدتی (حداکثر تا ۲۴ ساعت) باعث رفع محدودیت به‌روزرسانی شود. این شرکت به کاربران پیشنهاد می‌دهد که د‌رصورت تمایل به نصب به‌روزرسانی، برنامه و تمام اجزای مرتبط با Voicemeeter را به‌طور کامل از سیستم خود حذف کنند.

باگ جدید باعث ایجاد صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 می‌شود

راه‌حل‌های احتمالی و به‌روزرسانی‌های آتی

در‌حال‌حاضر، تنها راه‌حل پیشنهادی مایکروسافت برای جلوگیری از بروز مشکل، حذف کامل برنامه Voicemeeter و اجزای مرتبط با آن است. مایکروسافت به کاربران توصیه می‌کند تا زمان انتشار نسخه جدید Voicemeeter به‌وسیله شرکت VB-Audio Software، از به‌روزرسانی سیستم خودداری کنند.

طبق اعلام مایکروسافت، این نسخه جدید باید شامل رفع مشکلات و بهبودهای لازم باشد و به کاربران امکان می‌دهد تا بدون مشکل به نسخه 24H2 ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی کنند. مایکروسافت اعلام کرده است که در‌صورت دسترسی به اطلاعات جدید، آن را به‌روزرسانی و منتشر خواهد کرد.

تأثیرات بر دیگر نسخه‌ها

یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که مشکل سازگاری فعلی فقط بر سیستم‌های مشتری با ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 تأثیر می‌گذارد و نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۱ و ویندوز ۱۰ تحت‌تأثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند. به همین دلیل، کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، نیازی به نگرانی ندارند و می‌توانند بدون مشکل از سیستم خود بهره ببرند.

هشدار به کاربران درباره مشکلات دیگر

مایکروسافت به کاربرانی که قصد دارند به ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 به‌روزرسانی کنند؛ حتی اگر دستگاهشان پشتیبانی نمی‌شود، توصیه می‌کند که مشکلات شناخته‌شده دیگر را نیز بررسی کنند. برخی از این مشکلات شامل فریز‌شدن برنامه‌ها هنگام استفاده از دوربین داخلی و مشکلات دستگاه‌های ایسوس است. در‌حال‌حاضر، برخی از دستگاه‌های ایسوس به‌دلیل این مشکلات از دریافت نسخه 24H2 مسدود شده‌اند. بنابراین، کاربران پیش از به‌روزرسانی باید از این مسائل آگاه باشند و در‌صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

مایکروسافت همچنان در حال بررسی مشکلات مربوط به ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 است و به کاربران توصیه می‌کند که تا زمان رفع باگ‌ها و مشکلات، از به‌روزرسانی دستی یا نصب برنامه‌های ناسازگار خودداری کنند. این شرکت متعهد شده است که به‌محض دسترسی به اطلاعات بیشتر و رفع مشکلات، اطلاعات به‌روز‌شده را در‌اختیار کاربران قرار دهد.

نوشته باگ جدید عامل ایجاد صفحه آبی مرگ در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 تأیید شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow