بررسی تخصصی گوشی Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی

یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2022، گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس است. این گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در کنار شارژر ۱۲۰ واتی خود می‌تواند به بهترین شکل نیاز روزمره شما را رفع کند. اگر به دنبال گوشی هستید که از قیمت مناسبی برخوردار باشد و از جهات مختلف بتواند عملکرد یک […] نوشته بررسی تخصصی گوشی Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۹ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
بررسی تخصصی گوشی Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی

یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی در سال 2022، گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس است. این گوشی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در کنار شارژر ۱۲۰ واتی خود می‌تواند به بهترین شکل نیاز روزمره شما را رفع کند.

اگر به دنبال گوشی هستید که از قیمت مناسبی برخوردار باشد و از جهات مختلف بتواند عملکرد یک گوشی پرچم‌دار را ارائه دهد، شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus گزینه‌ای عالی خواهد بود.

در این مطلب از تک ناک با بررسی تخصصی این گوشی بالارده اما با قیمت یک میان‌رده همراه ما باشید.

طراحی نوت ۱۲ پرو پلاس؛ جذاب و به یاد نسخه‌های پرچم‌دار

اولین چیزی که در نگاه اول به شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus توجه تان را جلب می‌کند، طراحی این گوشی است. وقتی که دقیق‌تر به این گوشی نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که طراحی آن الهام گرفته از گوشی‌های پرچم‌دار شیائومی در سال ۲۰۲۲ است.

در بررسی گوشی Redmi Note 12 Pro Plus، وقتی که به پنل پشتی این گوشی نگاه می‌کنیم، یک طراحی ساده ولی جذاب را مشاهده می‌کنیم که چیدمان دوربین‌ها بسیار شبیه به دوربین‌های اپل است. این طراحی مینیمال با پنل پشتی شیشه‌ای می‌تواند تا حد زیادی حس یک گوشی بالارده را القا کند.

در پنل کناری شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus از متریال فلزی استفاده شده است که باعث می‌شود تا وزن آن به ۲۰۹ گرم برسد. اما وقتی که این گوشی را در دست می‌گیرید، حس بسیار خوبی نسبت به آن پیدا می‌کنید که نسبت به چند گرم افزایش وزن آن ارزش دارد.

با بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شویم که در لبه راستی این گوشی کلیدهای کم و زیاد صدا به همراه کلید پاور قرار دارند. در حالی که در سمت لبه چپ هیچ گزینه، سنسور یا کلیدی وجود ندارد.

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

پنل جلویی یا همان اصلی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus یک صفحه‌نمایش تخت است که تقریبا ۸۷ درصد از پنل جلو را اشغال می‌کند. این گوشی دوربین به صورت Punch Hole دارد که ابعاد مناسبی دارد و مانع کار کردن شما با گوشی نمی‌شود.

شیائومی توانسته است برای گوشی Redmi Note 12 Pro Plus استاندارد IP53 را دریافت کند. به این معنی که این گوشی می‌تواند تا حد زیادی در مقابل پاشش آب مقاوم باشد. اما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان گوشی خود را در معرض آب با فشار بالا قرار ندهید و آن را وارد آب نکنید.

مشخصات صفحه‌نمایش شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus

بعد از بررسی طراحی کلی گوشی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus، نوبت به بررسی صفحه‌نمایش مورد استفاده در این گوشی می‌رسد.

این گوشی صفحه‌نمایش کاملا مشترکی با نسخه ۱۲ پرو دارد. به این معنی که در آن از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی استفاده شده است که با کیفیت فول اچ دی امکان افزایش نرخ تازه‌سازی را تا ۱۲۰ هرتز دارد.

به طور کلی، می‌توان گفت که صفحه‌نمایش نوت ۱۲ پرو پلاس کیفیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نمایش دهد. همچنین بر خلاف بسیاری از گوشی‌های هم‌رده، این گوشی صفحه‌نمایش IPS ندارد و نمایشگر آن از نوع OLED است.

امکانات شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

نمایشگر مورد استفاده در شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus از قابلیت‌های HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، می‌توانید برای فیلم دیدن روی آن حساب ویژه باز کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی در حالت معمولی و دستی تا ۵۰۰ نیت روشنایی می‌دهد که در محیط بیرون از خانه و در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، این روشنایی تا ۹۰۰ نیت نیز افزایش پیدا می‌کند.

محافظ صفحه‌‌نمایشی که در گوشی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus استفاده شده، از برند گوریلا گلس و نسخه ۵ است. به این معنی که می‌تواند تا حد معقولی در برابر انواع خط و خش از خود مقاومت نشان دهد. اما پیشنهاد می‌کنیم که برای این گوشی به دنبال خرید یک گلس حرفه‌ای و باکیفیت باشید.

عملکرد باتری شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

نوبتی هم که باشد، نوبت به بررسی عملکرد باتری گوشی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus می‌رسد. درست مانند بسیاری از رقبای دیگر خود، این گوشی نیز مجهز به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است که می‌تواند در صورت استفاده معمولی یک روز کامل را کارایی داشته باشد.

اما اگر استفاده سنگین از این گوشی کنید، ممکن است مجبور شوید که آن را دو بار در طول روز شارژ کنید.

بررسی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus از زوایای مختلف

یکی از بزرگ‌ترین مزایای گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus، شارژر آن است. در این بازه قیمتی، رقبای این گوشی از شارژرهای ۳۳ یا ۶۷ واتی استفاده می‌کنند. در حالی که شیائومی برای این گوشی شارژر ۱۲۰ واتی در نظر گرفته است! همچنین برخلاف اپل و سامسونگ، وقتی که نوت12 پرو پلاس را خریداری می‌کنید، در داخل جعبه آن شارژر قرار خواهد داشت!

دوربین‌های به‌کار رفته در شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس یکی از گوشی‌هایی است که در بازه قیمتی خود از عملکرد دوربین خوبی برخوردار است و می‌توانید با بودجه زیر ۲۰ میلیون تومان به آن فکر کنید.

شیائومی در این گوشی از سه دوربین پشت استفاده کرده است که دوربین اصلی کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد! در ادامه همه دوربین‌های این گوشی را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی!

یکی از مواردی که شیائومی در زمان معرفی Redmi Note 12 Pro Plus خیلی به آن اهمیت داد، دوربین مورد استفاده در این گوشی بود، شیائومی در این گوشی از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی استفاده کرده است که باعث می‌شود تا بتوانید عکس‌های بسیار جذابی را در شرایط مناسب با آن ثبت کنید.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در حالت پیش‌فرض کیفیت عکس‌ها ۱۲.۵ مگاپیکسل هستند و برای عکاسی با تمام ظرفیت این گوشی باید حالت ۲۰۰ مگاپیکسل را انتخاب کنید.

دوربین‌های نوت ۱۲ پرو پلاس

به طور کلی، کیفیت عکاسی با دوربین اصلی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus بسیار خوب است و جزئیات مناسبی را در عکس‌ها شاهد هستیم. انتظار می‌رود که آپدیت‌های نرم‌افزاری این گوشی بتوانند عملکرد آن را حتی بهتر از قبل کنند.

دوربین اولترا واید با کیفیت ۸ مگاپیکسل

به عنوان مکملی برای دوربین اصلی، شیائومی از یک دوربین اولترا واید با کیفیت ۸ مگاپیکسل استفاده کرده است که عملکرد معقولی نسبت به قیمت دارد. شما می‌توانید برای عکاسی‌های با زاویه باز مانند عکاسی از مناظر از این حالت دوربین استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در حالت اولترا واید، کیفیت عکس‌ها متوسط رو به بالا است و داینامیک رنج خوبی را ارائه می‌دهد. البته ممکن است در عکاسی شبانه، مقداری رنگ‌ها به‌هم ریختگی پیدا کنند که با توجه به بازه قیمتی این گوشی نمی‌توان از آن ایراد گرفت.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

دوربین ماکرویی که در شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus استفاده شده است، اصلا عملکرد مناسبی ندارد و اگر می‌خواهید عکس‌های خوبی با آن ثبت کنید، باید وقت بسیار زیادی را صرف کنید.

اما به طور کلی، پکیج دوربین‌های این گوشی در بازه قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان معقول است. هرچند که با یکی دو میلیون تومان بیشتر می‌توانید نوت ۱۳ پرو پلاس را خریداری کنید که از جهات مختلف از این گوشی بهتر است.

دوربین شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

برای دوربین سلفی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus، این برند از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است که عملکرد قابل قبولی دارد و به عنوان یک دوربین سلفی برای یک گوشی میان‌رده می‌توان امتیاز قابل قبولی به آن داد. مورد دیگری که درباره شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus وجود دارد این است که این گوشی با دوربین سلفی خود می‌تواند با دو سرعت ۱۰۸۰ ۳۰ فریم و ۶۰ فریم فیلم‌برداری کند.

فیلم‌برداری با دوربین‌های پشتی نوت12 پرو پلاس

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی کگه در گوشی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus استفاده شده است، توانایی فیلم‌برداری با سرعت 8k را با سرعت ۲۴ فریم دارد و در عین حال می‌توانید با سرعت 4K نیز با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این گوشی از پردازنده یک میان‌رده استفاده می‌کند که همین باعث شده است تا بالاترین کیفیت فیلم‌برداری آن، کیفیت 4K و سرعت ۳۰ فریم باشد. ضمنا، این گوشی از حالت EIS استفاده می‌کند که می‌تواند از لرزش‌های درون فیلم جلوگیری کنید. اما با انتخاب این حالت، سرعت و کیفیت فیلم‌برداری به ۱۰۸۰ و سرعت ۳۰ فریم کاهش پیدا خواهد کرد.

عملکرد چیپست و نرم‌افزار شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

درست است که شیائومی برای گوشی Redmi Note 12 Pro Plus از دوربین بالارده و شارژر یک پرچم‌دار استفاده کرده است. اما برای تعدیل قیمت، باید از چیپست یک میان‌رده استفاده شود. در نتیجه، در گوشی نوت ۱۲ پرو پلاس شاهد استفاده از چیپست مدیاتک Dimensity 1080 هستیم که یک پردازنده ۶ نانومتری است.

شیائومی نوت ۱۲ پرو پلاس

شاید در شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus از یک پردازنده میان‌رده استفاده شده باشد، اما باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی حتی با همین پردازنده نیز می‌تواند به خوبی از پس بازی‌های روز موبایلی بر بیاید. البته اگر می‌خواهید در طول بازی‌ها افت فریم نداشته باشید، باید کیفیت بازی‌ها را مقداری کاهش دهید.

بلندگوهای استریو شفاف شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

در گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus از بلندگوهای استریو استفاده شده است که از قابلیت دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند و همین باعث شده است تا بتواند حتی در ولوم بالا نیز کیفیت خود را حفظ کند. همچنین برخلاف نسخه نوت ۱۳ پرو پلاس، در این گوشی همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا استفاده می‌شود.

شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

حافظه‌ها و رم‌های موجود برای نوت ۱۲ پرو پلاس

شما می‌توانید گوشی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus را در حافظه‌ها و رم‌های مختلف متناسب با بودجه و نیاز خود خریداری کنید. به طور کلی، این گوشی تنها با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

اما شما می‌توانید آن را با دو رم ۸ یا ۱۲ خریداری کنید که طبیعتا پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید نسخه رم بالاتر باشید. البته در صورت تمایل نیز می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی، از حافظه برای افزایش رم گوشی استفاده کنید.

آپدیت‌های شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

با توجه به اینکه گوشی شیا‌ئو‌می Redm‌i Not‌e 12 Pro ‌Plus در سال ۲۰۲۲ معرفی و عرضه شده است، می‌توان گفت که اندروید ۱۵ آخرین آپدیت اندروید آن خواهد بود. این گوشی با رابط کاربری پایه MIUI 13 عرضه شد که در حال حاضر امکان آپدیت آن به اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS وجود دارد.

بررسی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

رقبای شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus در بازه قیمتی خود دارای رقبای مختلفی است. به عنوان مثال، در بازه قیمتی این گوشی می‌توانید پوکو X6 Pro را خریداری کنید که پردازنده بسیار قوی‌تری دارد.

همچنین با پرداخت کمی هزینه بیشتر می‌توانید به سراغ Note 13 Pro Plus بروید که تقریبا از هر جهت نسبت به این گوشی برتری دارد. اما در بازه قیمتی این گوشی، تقریبا هیچ گوشی شارژر ۱۲۰ واتی ندارد و تنها نوت ۱۳ پرو پلاس شارژر ۱۲۰ واتی مشابه این گوشی دارد.

همچنین دوربین این گوشی نیز از همه گوشی‌های هم‌رده بهتر عمل می‌کند. اما اگر با این حال، به دنبال یک گزینه بهتر در سال ۲۰۲۴ هستید، خرید نوت ۱۳ پرو پلاس را پیشنهاد می‌کنیم.

بررسی نهایی شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus

شیائومی Redmi Note 12 Pro Plus؛ همچنان با ارزش خرید بالا

اگر بخواهیم به صورت کلی درباره شیائومی نوت ۱۲ پرو پلاس صحبت کنیم، باید بگوییم که این گوشی نسبت به قیمت خود امکانات خوبی را ارائه می‌دهد. اما با گذشت ۲ سال از عرضه این گوشی، پیشنهاد ما خرید نسخه جدیدتر آن یعنی نوت ۱۳ پرو پلاس است که می‌تواند تقریبا از همه نظر عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر تجربه استفاده از این گوشی را دارید یا نکته‌ای مد نظر دارید که ما در طول متن به آن اشاره نکردیم، خوشحال می‌شویم که نظر خود را در این صفحه از تک ناک با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته بررسی تخصصی گوشی Redmi Note 12 Pro Plus شیائومی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow