برندگان مسابقه Nikon Small World 2024 معرفی شدند

مسابقه Nikon Small World 2024 با به نمایش گذاشتن تصاویر خیره‌کننده‌ای از جهان میکروسکوپی برندگان امسال خود را اعلام کرد. به گزارش تک‌ناک، جایزه اول مسابقه Nikon Small World 2024 به دکتر برونو سیسترنا و دکتر اریک ویتریول برای عکسی از سلول‌های تومور مغزی موش تعلق گرفت، که ساختارهای پیچیده‌ای مانند اسکلت اکتین را نشان […] نوشته برندگان مسابقه Nikon Small World 2024 معرفی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۳۰ مهر , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  3
برندگان مسابقه Nikon Small World 2024 معرفی شدند

مسابقه Nikon Small World 2024 با به نمایش گذاشتن تصاویر خیره‌کننده‌ای از جهان میکروسکوپی برندگان امسال خود را اعلام کرد.

به گزارش تک‌ناک، جایزه اول مسابقه Nikon Small World 2024 به دکتر برونو سیسترنا و دکتر اریک ویتریول برای عکسی از سلول‌های تومور مغزی موش تعلق گرفت، که ساختارهای پیچیده‌ای مانند اسکلت اکتین را نشان می‌دهد.

این مسابقه به بررسی هنری و علمی دنیای میکروسکوپی می‌پردازد و در ۵۰ سال برگزاری خود به نمایش زیبایی‌های نهفته در جزئیات پرداخته است.

مسابقه‌ Nikon Small World 2024 هنر علم را جشن می‌گیرد و به جزئیات کوچک توجه می‌کند که اغلب آنها را نادیده می‌گیریم. از جمله موضوعات متداول شامل سلول‌های انسان، حیوان و گیاه، کپک لجن، نمای نزدیک از حشرات و فرایندهای فیزیکی است که در زمان متوقف شده‌اند.

در این مسابقه آثار فقط به دلیل زیبایی‌ خود ارزیابی نمی‌شوند، بلکه ارزش علمی آنها نیز در نظر گرفته می‌شود.

تصویر  Differentiated mouse brain tumor cells، نخستین برنده مسابقه مسابقه Nikon Small World 2024

این موضوع در برنده‌ امسال به‌ وضوح دیده می‌شود، که به دکتر برونو سیسترنا و دکتر اریک ویتریول تعلق گرفت. عکس آنها سلول‌های تومور مغزی موش را نشان می‌دهد که به‌ طور خاص عناصری مانند اسکلت سلولی اکتین، میکروتوبول‌ها و هسته‌ها را برجسته می‌کند.

این عکس نشان می‌دهد که چگونه اختلالات در این عناصر می‌تواند باعث بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و ALS شود.

تصویر Electrical arc between a pin and a wire، دومین برنده مسابقه Nikon Small World 2024

مقام دوم به دکتر مارسل کلمنز تعلق گرفت، که عکسی شگفت‌انگیز از جریان الکتریسیته بین یک سنجاق و یک سیم را به تصویر کشیده است.

تصویر Leaf of a cannabis plant، برنده سوم مسابقه Nikon Small World 2024

مقام سوم نیز به کریس رومین تعلق گرفت، که تصویری از برگ گیاه شاهدانه را نشان می‌دهد که وزیکول‌های کانابینوئید را به‌ صورت حباب‌های صورتی روی پیوست‌های مویی گیاهی به نام تریکوم نشان می‌دهد.

20 برنده‌ برتر دیگر Nikon Small World 2024 ، به‌ همراه ۶۷ تقدیر ویژه و تصاویر برجسته، تنوع خارق‌العاده‌ای از شگفتی‌های کوچک مانند: سلول‌ها و فلس‌ها، تخم‌ها و جنین‌ها را به نمایش می‌گذارند. این مسابقه حتی در پنجاهمین سالگرد خود، کوچک‌ترین کمبودی از هنر برای تقدیر در دنیای میکروسکوپی ندارد.

ارکتیک فلم، مدیریت ارتباط با مشتری و ارتباطات در نیکون گفت:‌ «مسابقه‌ Small World نیکون فقط یک مسابقه تصویربرداری نیست و در واقع تبدیل به یک گالری شده که ادای احترام به افراد فوق‌العاده‌ای است که آن را ممکن می‌سازند. آنها نیروی محرکه پشت این رویداد هستند که علم و هنر را به شکلی ماهرانه با هم ترکیب می‌کنند تا شگفتی‌های دنیای میکروسکوپی و آنچه که می‌توانیم از آن بیاموزیم را به عموم مردم نشان دهند.»

وی تصریح کرد:

«گاهی اوقات ما جزئیات کوچک دنیای اطراف خود را نادیده می‌گیریم. مسابقه‌ Small World نیکون یادآور این است که کمی مکث کنیم، به قدرت و زیبایی چیزهای کوچک توجه نماییم و کنجکاوی بیشتری برای کشف و سؤال کردن داشته باشیم.»

در ادامه عکسهای برگزیده را مشاهده می‌کنید.

نوشته برندگان مسابقه Nikon Small World 2024 معرفی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow