بزرگ‌ترین اشتباه پلی‌استیشن در تاریخ: شکست بازی ۴۰۰ میلیون دلاری Concord

یک یوتیوبر معروف، بازی جنجالی و پرهزینه پلی‌استیشن به نام Concord را به عنوان بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ این کنسول معرفی کرده است. به گزارش تکناک،این بازی که توسط استودیو Firewalk ساخته شده بود، پس از انتشار در اوت ۲۰۲۴ با شکست تجاری و نقدی سنگینی مواجه شد و در کمتر از چند هفته از بازار […] نوشته بزرگ‌ترین اشتباه پلی‌استیشن در تاریخ: شکست بازی ۴۰۰ میلیون دلاری Concord اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  1
بزرگ‌ترین اشتباه پلی‌استیشن در تاریخ: شکست بازی ۴۰۰ میلیون دلاری Concord

یک یوتیوبر معروف، بازی جنجالی و پرهزینه پلی‌استیشن به نام Concord را به عنوان بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ این کنسول معرفی کرده است.

به گزارش تکناک،این بازی که توسط استودیو Firewalk ساخته شده بود، پس از انتشار در اوت ۲۰۲۴ با شکست تجاری و نقدی سنگینی مواجه شد و در کمتر از چند هفته از بازار جمع‌آوری گردید.

در طول سال‌ها، صنعت بازی‌های ویدئویی شاهد فاجعه‌های متعددی بوده است؛ از جمله شکست پروژه Virtual Boy از شرکت Nintendo، دفن کردن نسخه‌های بازی E.T. the Extra-Terrestrial در زباله‌دان و شکست بازی Duke Nukem Forever پس از ۱۵ سال توسعه. با اینکه بازی‌های ویدئویی از آن زمان پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد هنوز درس‌های زیادی برای یادگیری باقی مانده است.

سال ۲۰۲۴ برای صنعت بازی‌های ویدئویی یکی از سخت‌ترین سال‌ها بود. به گزارش‌ها، بازی Suicide Squad: Kill the Justice League باعث شد که Warner Bros. متحمل ضرری ۲۰۰ میلیون دلاری شود.

با این حال، این رقم در مقایسه با شکست Concord چیزی به حساب نمی‌آید. این بازی که در ۲۶ اوت ۲۰۲۴ منتشر شد، تنها پس از چند هفته از بازار جمع‌آوری شد و سرورهای آن در تاریخ ۶ سپتامبر خاموش شدند. Colin Moriarty از Sacred Symbols اعلام کرده است که هزینه ساخت این بازی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

Concord قرار بود آینده پلی‌استیشن را شکل دهد. این شوتر که با الهام از Guardians of the Galaxy ساخته شده بود، به عنوان یک IP بزرگ با پتانسیل مشابه با عناوینی همچون Star Wars معرفی شد. با این حال، از بازاریابی کم و قیمت ۴۰ دلاری آن در حالی که شوترهایی مانند Overwatch 2 رایگان هستند، مشخص بود که این بازی قبل از انتشار نیز با مشکلات جدی روبرو بوده است.

یوتیوبر Mrwhosetheboss نیز در ویدیویی تحت عنوان «13 شکست تکنولوژی خجالت‌آور تمام دوران»، Concord را در رتبه پنجم قرار داد. این ویدیو که در تاریخ ۲۲ اکتبر به دلیل شکایت حق نسخه‌برداری حذف شد، به مجموعه‌ای از اشتباهات تکنولوژیک، از جمله ارسال پوشک‌های کثیف توسط Amazon تا بازخواست‌های Cybertruck اشاره دارد.

Mrwhosetheboss در ویدیوی خود به انتقادات فراوان این بازی اشاره کرده و می‌گوید:

«آیا اسم Concord را شنیده‌اید؟ حدس می‌زنم نشنیده باشید.»

او یکی از مشکلات اصلی این بازی شکست‌خورده را عدم آشنایی و ارتباط مخاطبان با این بازی معرفی می‌کند.

با حضور کارکنان سابق Bungie که در توسعه بازی Destiny 2 نقش داشتند، انتظار می‌رفت Concord به عنوان یک بازی انحصاری بزرگ پلی‌استیشن در کنار عناوینی مانند The Last of Us یا God of War قرار گیرد.

با وجود اعتراضاتی که نسبت به قیمت ۴۰ دلاری آن وجود داشت، این بازی برخلاف شوترهای دیگر از مدل سنتی بتل پس استفاده نمی‌کرد و محتوای پس از انتشار آن رایگان بود؛ البته اگر به آن مرحله می‌رسید.

یوتیوبر مشهور معتقد است که پلی‌استیشن از همان ابتدا در مسیر اشتباهی قرار داشت. او به بازخوردهای منفی اشاره می‌کند که از زمان انتشار اولین تریلر این بازی آغاز شد و به طراحی‌های یکنواخت شخصیت‌ها، خستگی بازیکنان از شوترهای هیرو محور و ظاهر دهه ۷۰ میلادی آن که برای طرفداران جوان‌تر جذابیتی نداشت، اشاره می‌کند.

در حالی که بازی Counter-Strike 2 با بیش از 1,818,773 بازیکن همزمان در استیم پیشتاز است، Concord تنها به رکورد ۶۹۷ بازیکن همزمان رسید. اگرچه این بازی از کسب رتبه اول در فهرست شکست‌های تکنولوژی نجات یافت، اما این شکست هزینه‌های سنگینی برای Sony و Firewalk به همراه داشته است. با هشت سال توسعه و هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار، Concord به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های صنعت بازی‌های ویدئویی در تاریخ پلی‌استیشن به یاد خواهد ماند.

نوشته بزرگ‌ترین اشتباه پلی‌استیشن در تاریخ: شکست بازی ۴۰۰ میلیون دلاری Concord اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow