بستری شدن فضانوردی که پس از ۲۳۵ روز به زمین بازگشت

ناسا روز جمعه اعلام کرد یکی از فضانوردانش پس از فرود “معمولی” و پیش از طلوع در خلیج مکزیکو با کپسول اسپیس‌ایکس برای معاینات پزشکی در بیمارستانی در فلوریدا بستری شده است. سه عضو دیگر مأموریت پس از ارزیابی‌های پزشکی به پایگاه خود در مرکز فضایی جانسون در هوستون بازگشتند. به گفته سخنگوی ناسا، این …

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  2
بستری شدن فضانوردی که پس از ۲۳۵ روز به زمین بازگشت

ناسا روز جمعه اعلام کرد یکی از فضانوردانش پس از فرود “معمولی” و پیش از طلوع در خلیج مکزیکو با کپسول اسپیس‌ایکس برای معاینات پزشکی در بیمارستانی در فلوریدا بستری شده است. سه عضو دیگر مأموریت پس از ارزیابی‌های پزشکی به پایگاه خود در مرکز فضایی جانسون در هوستون بازگشتند.

به گفته سخنگوی ناسا، این فضانورد ناشناس در وضعیت پایدار است و به‌عنوان یک اقدام احتیاطی تحت نظر قرار دارد. ناسا به دلیل حفظ حریم خصوصی، اطلاعات بیشتری درباره وضعیت وی ارائه نکرد.

در ساعت ۳:۲۹ صبح به وقت شرقی (۰۷:۲۹ UTC) روز جمعه، چهار عضو این مأموریت که شامل فرمانده متیو دومینیک، خلبان مایکل بارت، متخصص مأموریت ژانت اپس و فضانورد روسی الکساندر گربنکین بودند، با کپسول Crew Dragon Endeavour اسپیس‌ایکس در جنوب پنساکولا، فلوریدا فرود آمدند. این مأموریت ۲۳۵ روزه که در مدار پایین زمین انجام شد، در ابتدا به دلیل تغییرات برنامه‌ریزی شده برای آزمایش مشکل‌دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ و سپس به‌دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب در مناطق بازیابی اسپیس‌ایکس در نزدیکی فلوریدا تمدید شد.

ناسا اعلام کرد که یکی از فضانوردانش پس از فرود دچار “مشکل پزشکی” شد و هر چهار عضو تیم به بیمارستان آسنشن سکرد هارت پنساکولا منتقل شدند. سه نفر از اعضای تیم پس از بررسی پزشکی آزاد شدند و با جت تجاری ناسا به هوستون بازگشتند، در حالی که فضانورد ناشناس در آسنشن تحت مراقبت باقی ماند.

سخنگوی ناسا گفت: “ما از حمایت بیمارستان آسنشن سکرد هارت در این مدت سپاسگزاریم و به تیم خود افتخار می‌کنیم که با اقدام سریع، ایمنی اعضای تیم را تضمین کرد.” ناسا اعلام کرد که در صورت فراهم شدن اطلاعات بیشتر، آن‌ها را منتشر خواهد کرد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow