بهترین برنامه های جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop

هنگام کار با برنامه Adobe Photoshop با ویژگی‌های عجیب و غریب و مجموعه ابزارهای قدرتمندش، لغو اشتراک آن برای صرفه‌جویی در هزینه می‌تواند دلهره‌آور باشد. اما سوال اینجا است که آیا برنامه های جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop وجود دارد که به خوبی آن کار کند؟ به گزارش تک‌ناک، چند جایگزین قوی برای Adobe Photoshop... نوشته بهترین برنامه های جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  3
بهترین برنامه های جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop

هنگام کار با برنامه Adobe Photoshop با ویژگی‌های عجیب و غریب و مجموعه ابزارهای قدرتمندش، لغو اشتراک آن برای صرفه‌جویی در هزینه می‌تواند دلهره‌آور باشد. اما سوال اینجا است که آیا برنامه های جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop وجود دارد که به خوبی آن کار کند؟

به گزارش تک‌ناک، چند جایگزین قوی برای Adobe Photoshop وجود دارد که در اینجا لیست شده است تا شما امتحان کنید و ببینید در چه حد می‌توانید در هزینه های خود صرفه‌جویی داشته باشید.

1. برنامه GNU

برنامه دستکاری تصویر GNU (یا به اختصار GIMP) یک جایگزین قدرتمند منبع باز برای Adobe Photoshop است. این یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها و غنی از ویژگی برای رفتن از پلتفرم فتوشاپ می‌باشد.

مزایا:

+ منبع باز و به صورت رایگان در دسترس است

+ مجموعه ابزار قدرتمند ویرایش تصویر

معایب:

– بصری‌ترین رابط کاربری را ندارد

– سطح یادگیری به نسبت سخت برای مبتدیان

برنامه دستکاری تصویر GNU (یا به اختصار GIMP) یک جایگزین قدرتمند منبع باز برای Adobe Photoshop است. این یکی از ساده‌ترین راه‌حل‌ها و غنی از ویژگی برای رفتن از پلتفرم فتوشاپ می‌باشد.

چه با عکس‌ها، تصاویر سفارشی‌سازی شده، یا پروژه‌های بزرگ کار کنید، GIMP می‌تواند تمام آنها را مدیریت کند. گاهی اوقات شگفت‌آور است که به یاد بیاوریم این نرم‌افزار به چه میزان قدرتمند است. یکی از زمینه‌هایی که GIMP فاقد آن است، رابط کاربری بصری است. حتی پس از گذشت سال‌ها، شما همچنان با چند مانع خسته‌کننده روبه‌رو خواهید شد.

خوشبختانه، به دلیل در دسترس بودن و محبوبیت بین پلتفرمی نرم‌افزار، آموزش‌های بی شماری هم در قالب‌های ویدیویی و هم به صورت نوشتاری وجود دارد. بسیاری از آنها به کاربران پیشرفته پاسخ می‌دهند و برخی دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مبتدیان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهنمایی نمایند. همچنین مانند فتوشاپ، اگر GIMP کاری را که شما نیاز دارید انجام ندهد، این احتمال وجود دارد که افزونه‌ای در دسترس باشد که به سرعت دانلود و اضافه شود.

2. برنامه Pixlr

Pixlr مانند GIMP یا Photoshop قوی نیست، اما می‌تواند برای کارهای سبک‌تر مفید باشد. Pixlr از نظر فنی «رایگان» نیست، حتی اگر خودش را به این شکل به بازار عرضه کند، چرا که محدودیتی در مورد میزان استفاده از برنامه در سطح رایگان وجود دارد.

مزایا:

+ نرم‌افزار آنلاین رایگان

+ رابط کاربری آسان برای یادگیری مبتدیان

معایب:

– عملکرد محدود

–  محدودیت در استفاده از قسمت رایگان

اگر مشکلی ندارید که به مرورگر خود متصل شوید، می‌توانید با استفاده از وب‌سایتی مانند Pixlr، تصاویر را به صورت آنلاین ویرایش کنید. با توجه به اینکه Pixlr از طریق مرورگر شما اجرا می‌شود و به صورت آنلاین در دسترس است، به نسبت جامع با برخی ویژگی‌های مفید است.

این نرم‌افزار به اندازه برنامه‌هایی مانند GIMP یا Photoshop قوی نیست، اما می‌تواند برای کارهای سبک‌تر مفید باشد. Pixlr از نظر فنی «رایگان» نیست، حتی اگر خودش را به این شکل به بازار عرضه کند، چرا که محدودیتی در مورد میزان استفاده از برنامه در سطح رایگان وجود دارد.

اگر بخواهید Pixlr را خارج از مرورگر داشته باشید، برنامه‌ها در ویندوز و پلتفرم‌های موبایل در دسترس هستند. این یک راه‌حل محبوب برای ویرایش تصویر است و توصیه می‌شود آن را امتحان کنید تا ببینید آیا تمام مزیت‌ها را دارد یا خیر.

3. برنامه Paint.NET

اگر Paint.NET آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که نامی مشابه با ابزار اصلی مدیریت عکس اصلی مایکروسافت در ویندوز دارد

 مزایا:

+ منبع باز و رایگان

+ برای یادگیری مبتدیان آسان‌تر است

معایب:

– مجموعه ابزار محدود

اگر Paint.NET آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که نامی مشابه با ابزار اصلی مدیریت عکس اصلی مایکروسافت در ویندوز دارد. Paint.NET کمی قدرتمندتر از برنامه مایکروسافت می‌باشد و از ابتدا به عنوان یک جانشین قوی طراحی شده است. همه موارد با رابط کاربری شروع می‌شود که شبیه Windows Paint است، اما همه شباهت‌ها در اینجا به پایان می‌رسد.

این برنامه در طول سال‌ها به‌روز شده است تا به یک مجموعه ویرایش تصویر با قابلیت مدیریت لایه، ترکیب و پشتیبانی از افزونه تبدیل شود.

مانند برخی دیگر از پیشنهادات اساسی‌تر، در اینجا عملکردی مشابه با GIMP یا Photoshop پیدا نخواهید کرد، اما این یک برنامه عالی برای مبتدیان و افرادی است که به سادگی می‌خواهند عکس‌ها را به سرعت ویرایش و ارسال کنند.

4. برنامه Adobe Photoshop Express

مزایا:

+ به اندازه کافی برای ویرایش اولیه تصویر خوب است

+ به صورت رایگان در ویندوز و موبایل در دسترس می‌باشد

معایب:

– عملکرد محدود

اگر نمی‌خواهید برای Adobe Creative Cloud پولی بپردازید، اما همچنان تمایل دارید به اکوسیستم نرم‌افزاری این شرکت متصل باشید، احتمال دارد Photoshop Express برنامه‌ای باشد که به آن نیاز دارید. این در ویندوز، macOS، iOS و Android در دسترس است و به شما امکان می‌دهد تصاویر را زمانی که در خانه یا دفتر هستید، با استفاده از یک نرم‌افزار مشابه ویرایش کنید.

از آنجایی که این یک نسخه رایگان و کوتاه فتوشاپ است، نباید انتظار عملکرد مشابه ارائه شده توسط ویرایشگر تصویر مشهور را داشته باشید. با وجود این، از آنجایی که بدون هزینه اضافی در دسترس است، نمی‌توان پیشنهاد Adobe را رد کرد.

برای افرادی که به طور مکرر با دستگاه‌های تلفن همراه خود عکس می‌گیرند، Photoshop Express همه آنچه را که برای تغییر عکس‌ها و حتی کار روی برخی از جلوه‌ها نیاز دارید، در خود جای داده است. این یک حد واسط عالی بین اپلیکیشن دوربین و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام می‌باشد.

آیا Adobe Photoshop ارزشش را دارد؟

در اینجا چند جایگزین عالی برای فتوشاپ پوشش داده شده است، اما مجموعه عکاسی Adobe بهترین ویرایشگر عکس است. این برنامه کاربردی برای عکاسان، سازندگان محتوا و دیگر متخصصان فناوری مفید می‌باشد که بهترین ابزارها را برای کار با تصاویر و عکس‌ها می‌خواهند.

بسته به آنچه از یک ویرایشگر عکس انتظار دارید و در چه حد می‌توانید در هر ماه هزینه کنید، Creative Cloud و Photoshop ممکن است سرمایه‌گذاری ارزشمندی باشند و مهم است به یاد داشته باشید که Adobe با اشتراک‌های ماهانه خود بسیار بیشتر از Photoshop امکانات ارائه می‌دهد.

نوشته بهترین برنامه های جایگزین رایگان برای Adobe Photoshop اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow