بهترین روش تمیز کردن ایرپادهای اپل

ایرپادهای اپل، قسمت‌های پلاستیکی سفید رنگی دارند که توسط خود شرکت طراحی شده‌اند و ظاهر تمیز و ساده‌ای به آن‌ها می‌دهد. اما همین باعث می‌شود وقتی کثیف می‌شوند، خیلی بیشتر به چشم بیاید. از آنجایی که ایرپادها بیشتر وقت خود را بین کیس و گوش شما سپری می‌کنند، بیشتر کثیفی آنها از گوش‌ها و جرم …

۲۱ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  2
بهترین روش تمیز کردن ایرپادهای اپل

ایرپادهای اپل، قسمت‌های پلاستیکی سفید رنگی دارند که توسط خود شرکت طراحی شده‌اند و ظاهر تمیز و ساده‌ای به آن‌ها می‌دهد. اما همین باعث می‌شود وقتی کثیف می‌شوند، خیلی بیشتر به چشم بیاید. از آنجایی که ایرپادها بیشتر وقت خود را بین کیس و گوش شما سپری می‌کنند، بیشتر کثیفی آنها از گوش‌ها و جرم داخل گوش‌ها است.

اگر از ایرپادها یا ایرپاد پرو خود به همراه آیفونتان در فضای باز زیاد استفاده می‌کنید، ممکن است لایه‌های بیشتری از خاک و کثیفی به آن‌ها اضافه شود، به‌ویژه اگر عرق کنید. گرچه ایرپادها در برابر جرم، عرق و سایر ذرات چسبنده به پوشش پلاستیکی‌شان مقاوم هستند، اما هر از گاهی به یک تمیزکاری درست و حسابی نیاز دارند تا به ظاهر سفید و تمیز اولیه خود برگردند.

گذشته از زیبایی ظاهری — و اگر نمی‌خواهید وقتی دیگران ایرپادهای کثیف شما را می‌بینند، به شما نگاه عجیبی بیندازند — تمیز کردن قسمت‌های مختلف ایرپاد ضروری است تا بهترین جریان صدا را داشته باشید. اما هنگام تمیز کردن آن‌ها باید مراقب باشید تا به توری جلویی و اجزای صوتی داخلی آن آسیب نرسانید.

دستورالعمل‌های تمیز کردن ایرپادهای اپل

مانند همه دستگاه‌های تکنولوژیک گران‌قیمت، هنگام تمیز کردن ایرپادهای خود باید مراقب باشید تا به آن‌ها آسیب نرسانید. برای تمیزکاری دقیق، اپل توصیه می‌کند از یک پارچه کمی مرطوب و یک پارچه نرم و خشک بدون پرز استفاده کنید. اپل به شدت هشدار می‌دهد که از صابون، شامپو و حلال‌ها استفاده نکنید و ایرپادها را زیر آب نگیرید (اگر به طور تصادفی صابون روی آن‌ها ریخت، با یک پارچه کمی مرطوب پاک کنید و قبل از تمیزکاری بیشتر اجازه دهید خشک شوند). برای تمیز کردن شبکه‌های میکروفون و بلندگو از کثیفی، اپل پیشنهاد می‌کند از یک گوش پاک‌کن پنبه‌ای خشک و یک برس نرم استفاده کنید.

برای ایرپاد پرو، می‌توانید طبق توصیه اپل، سری‌های گوشی را جدا کرده و بدون استفاده از صابون یا مواد شوینده دیگر، با آب بشویید. همچنین می‌توانید از یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز برای تمیز کردن سری‌ها استفاده کرده و قبل از نصب مجدد حتما اجازه دهید کاملاً خشک شوند.

برای ایرپاد مکس که روی گوش قرار می‌گیرد، می‌توان از روش‌های ذکر شده استفاده کرد، اما باید مراقب هرگونه ماده روغنی باشید که ممکن است باعث لکه‌دار شدن یا آسیب رساندن به دستگاه شود. لیست طولانی مایعات خطرناک از نظر اپل شامل صابون‌ها، عطرها، حلال‌ها، شوینده‌ها، دفع‌کننده‌های حشرات، ضدآفتاب‌ها و حتی رنگ مو است. اگر هرکدام از این‌ مواد روی ایرپاد مکس شما ریخت، آن‌ها را با پارچه‌ای کمی مرطوب با آب پاک کرده و سپس با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید.

برای تمیز کردن بالشتک‌های ایرپاد مکس و هدبند آن‌ها — که باید هر چند وقت یکبار باید انجام دهید، به‌ویژه وقتی در حال تمرین هستید یا در آب‌وهوای گرم عرق می‌کنید— یک محلول از ۱ قاشق چای‌خوری (۵ میلی‌لیتر) مواد شوینده مایع لباسشویی و ۱ فنجان (۲۵۰ میلی‌لیتر) آب تهیه کنید. بالشتک‌ها را جدا کرده، یک پارچه را در محلول خیس کرده و بالشتک‌ها را تمیز کنید، سپس هدبند را نیز پاک کنید (اطمینان حاصل کنید که ایرپاد مکس را وارونه نگه دارید تا هیچ مایعی داخل اجزای صوتی نریزد). سپس با یک پارچه مرطوب‌شده با آب آن‌ها را پاک کنید و در نهایت با یک پارچه خشک تمیز کنید. اجازه دهید حداقل یک روز به صورت مسطح خشک شوند، سپس بالشتک‌ها را دوباره وصل کنید.

اپل برای از بین بردن میکروب‌هایی که ممکن است به ایرپادهای شما چسبیده باشند، توصیه کرده که می‌توانید با دستمال مرطوب ایزوپروپیل ۷۰ درصد یا دستمال ضدعفونی کلروکس، به آرامی سطوح خارجی ایرپادها (اما نه شبکه بلندگو) را پاک کنید. بهتر است از دستمالی استفاده کنید که بیش از حد خیس نباشد، زیرا نمی‌خواهید رطوبت وارد شکاف‌های ایرپادها شود. در نهایت، هرچقدر که ایرپادهای شما کثیف و ناپاک باشند، آن‌ها را در هیچ محلول تمیزکننده‌ای غوطه‌ور نکنید.

راهکار الیوت: چسب خمیری و خلال دندان

مت الیوت،خبرنگار وبسایت CNET ، روش‌های اپل را آزمایش کرده و از یک گوش‌پاک‌کن استفاده کرد، اما تنها جرم و کثیفی را بیشتر به داخل فشرد. سپس از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن استفاده کرد، اما نتیجه بهتری نگرفت.

الیوت از پاک کردن بیرونی ایرپادها (و کیس آن‌ها) با یک پارچه خشک برای تمیز کردن کثیفی راضی بود، اما به دنبال روشی بهتر برای بیرون آوردن جرم و کثیفی از شبکه و فضای داخلی بلندگوها بود.

این مقاله از Cult of Mac الیوت را به راه‌حل رساند — یا بهتر است بگوییم، نظرات خوانندگان مقاله. این راه‌حل شامل دو وسیله‌ای بود که در خانه پیدا می‌شدند: چسب خمیری یا چشب پوستر و خلال دندان چوبی.

برای پاک کردن جرم و کثیفی که در فضای داخلی بلندگوهای ایرپاد گیر کرده است، کافی است یک تکه کوچک از چسب خمیری بردارید و آن را کمی کشیده و ورز دهید تا گرم شود. سپس چندین بار آن را روی بلندگو فشار دهید و به این ترتیب، جرم و کثیفی‌ها را جمع می‌کند.

سپس می‌توانید با استفاده از یک خلال دندان چوبی، به‌آرامی جرم‌های مقاوم‌تر که به دیواره‌های فضای داخلی بلندگو چسبیده‌اند را جدا کنید. خلال دندان چوبی به اندازه کافی نوک‌تیز است تا بتوانید تکه‌های کوچک جرم و کثیفی مومی را بیرون بکشید و نسبت به اجسام تیز فلزی مانند یک منگنه بازشده که ممکن است به پلاستیک آسیب برساند یا شبکه سیمی بلندگو را پاره کند، بسیار ایمن‌تر است.

منبع:cnet

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow