بهترین مانیتورهای گیمینگ متناسب با بودجه و نیاز شما

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تجربه بازی‌های روز دنیا با کیفیت فوق‌العاده بالا علاقه دارند، یکی از تجهیزاتی که برای این تجربه منحصر به فرد نیاز دارید، مانیتور مخصوص گیمینگ است. با در اختیار داشتن یک مانیتور گیمینگ حرفه‌ای می‌توانید به بهترین شکل ممکن نیازتان را از بابت یک تصویر باکیفیت و... نوشته بهترین مانیتورهای گیمینگ متناسب با بودجه و نیاز شما اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
بهترین مانیتورهای گیمینگ متناسب با بودجه و نیاز شما

اگر از آن دسته افرادی هستید که به تجربه بازی‌های روز دنیا با کیفیت فوق‌العاده بالا علاقه دارند، یکی از تجهیزاتی که برای این تجربه منحصر به فرد نیاز دارید، مانیتور مخصوص گیمینگ است.

با در اختیار داشتن یک مانیتور گیمینگ حرفه‌ای می‌توانید به بهترین شکل ممکن نیازتان را از بابت یک تصویر باکیفیت و البته روان با نرخ تازه‌سازی بالا رفع کنید.

اگر به دنبال بهترین مانیتورهای گیمینگ در بازه‌های قیمتی متفاوت هستید، پیشنهاد می‌کنیم در این مطلب از تک ناک با ما همراه باشید.

بهترین برند مانیتور گیمینگ

بسیاری از افرادی که می‌خواهند متناسب با نیاز خود بهترین مانیتور گیمینگ را خریداری کنند، اطلاعات کاملی در این حوزه ندارند و ممکن است مانیتوری را خریداری کنند که توانایی پاسخگویی به نیاز آن‌ها را ندارد.

همین موضوع باعث شده است تا این افراد به دنبال یک راهنمای عالی و کامل برای خرید مانیتور دلخواه خود باشند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، باید ابتدا به برند مانیتور مورد نظرتان توجه کنید. در بازار می‌توانید در بازه‌های قیمتی مختلف مانیتورهایی از برندهای متفاوت را تهیه کنید.

در حال حاضر، برخی از برندهای تولیدکننده مانیتورهای گیمینگ به تازگی معرفی شده‌اند و محصولات آن‌ها چندان در بازار محبوب نیستند. همین می‌تواند باعث کاهش قیمت آن‌ها شود.

اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است این مانیتورها از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند یا به هر دلیلی نتوانند نیاز شما را آن‌طور که باید برطرف کنند. در نتیجه، پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نیاز گیمینگ خود، به سراغ مانیتورهایی بروید که توسط برندهای برتر ساخته شده‌اند.

از جمله بهترین برندهای تولیدکننده مانیتورهای گیمینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ام اس آی (MSI)
  • ایسوس (ASUS)
  • سونی (SONY)
  • دل (DELL)
  • اچ پی (HP)
  • ال جی (LG)
  • شیائومی (XIAOMI)
  • جی پلاس (G Plus)

بهترین مانیتورهای گیمینگ: 10 مدل برتر 2024

اگر به دنبال خرید بهترین مانیتور برای بازی هستید، باید ابتدا مدل‌هایی که در ایران موجود هستند را مشاهده و با هم مقایسه کنید. لازم به ذکر است که بیشتر از هر مورد دیگری، باید به بودجه‌ای که برای خرید مانیتور اختصاص داده‌اید، توجه کنید. ما در ادامه این بخش برخی از بهترین مانیتورهای گیمینگ جهان را در بازه‌های قیمتی مختلف به شما معرفی کرده‌ایم.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey G9 LS49CG934SE؛ انتخاب برترین‌ها

اگر از نظر بودجه مالی مشکلی ندارید و به دنبال بهترین مانیتور هستید که تجربه‌ای وصف‌نشدنی از گیمینگ را به شما ارائه دهد، مانیتور مدل Odyssey G9 LS49CG934SE از مدل سامسونگ می‌تواند انتخابی برتر برای شما باشد.

مانیتور مدل Odyssey G9 LS49CG934SE با رفش‌ریت 240 هرتزی می‌تواند تجربه گیمینگ شما را بهبود ببخشد و با زمان پاسخگویی کمتر از 0.03 میلی‌ثانیه، لذت بازی را افزایش دهد. این مانیتور که در سایزهای مختلف قابل خریداری است، در مدل 49 اینچی قیمتی در حدود 82 میلیون تومان دارد. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته نیز اشاره کردیم، اگر مشکل بودجه مالی ندارید، این مدل را بدون هیچ فکری خریداری کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. در جدول زیر نیز برخی از مشخصات مربوط به این مانیتور را برای شما بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 12.6 کیلوگرم
اندازه مانیتور 49 اینچ
نوع صفحه‌نمایش خمیده (منحنی)
نرخ Refresh Rate 240 هرتز
رزولوشن مانیتور 5120X1440
نوع پنل اولد
نسبت تصویر 32:9
کنتراست صفحه 1000000:1
زمان پاسخگویی 0.03 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 1 میلیارد
پورت USB یو اس بی 3.0
پورت HDMI اچ دی ام آی 2.1
پورت Display Port دیسپلی پورت 1.4
بلندگوی مانیتور 2 بلندگوی 5 وات
مصرف برق 220 وات

مانیتور گیمینگ شیائومی Curved Gaming Monitor 34 Inch G34WQi

شیائومی در چند سال اخیر توانسته است به محبوبیت بالایی میان کاربران برسد. بعد از جذب مشتریان مخصوص خود در عرضه موبایل و گجت‌های دیجیتالی، این برند وارد عرضه گیمینگ شده است و مانیتورهایی را تولید می‌کند که در عین برخورداری از قیمت پایین، کیفیتی عالی دارند.

مانیتور مدل Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 Inch G34WQi یکی از جذاب‌ترین مانیتورهای شیائومی است که با بودجه کمتر از 30 میلیون تومان می‌توانید آن را بخرید. این مانیتور 34 اینچی با پنل WQHD خود می‌تواند پاسخگوی بیشتری از بازی‌ها باشد. همین باعث شده است تا این مانیتور در لیست بهترین مانیتورهای گیمینگ قرار بگیرد. در جدول زیر نیز برخی از مشخصات این مانیتور محبوب را برای شما بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 6.9 کیلوگرم
اندازه مانیتور 34 اینچ
نوع صفحه‌نمایش خمیده (منحنی)
نرخ Refresh Rate 180 هرتز
رزولوشن مانیتور 3440×1440 پیکسل
نوع پنل VA
نسبت تصویر 21:9
کنتراست صفحه 4000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 16.7 میلیون
پورت USB ندارد
پورت HDMI 2 عدد
پورت Display Port 2 عدد
بلندگوی مانیتور ندارد
مصرف برق 65 وات

مانیتور گیمینگ ایسوس TUF Gaming VG27AQML1A؛ بهترین انتخاب در بازه قیمتی 30 میلیون تومان

در بازه قیمتی زیر 30 میلیون تومان، مانیتور TUF Gaming VG27AQML1A می‌تواند به بهترین شکل نیاز شما را برطرف کند. این مدل به عنوان رقیب مستقیم مانیتور شیائومی شناخته می‌شود.

وقتی که مشخصات TUF Gaming VG27AQML1A را مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که این مانیتور برخلاف رقبای هم‌قیمتی خود دارای نرخ تازه‌سازی 260 هرتزی است. اما به‌جای استفاده از پنل VA، پنل آن از نوع IPS است. در نتیجه، اگر به دنبال یک مانیتور هستید که رفت‌ریت بالایی داشته باشد و نوع پنل آن چندان برایتان مهم نیست، این مدل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. در جدول زیر نیز مشخصات این مانیتور را بررسی کرده‌ایم.

 مشخصات توضیحات
وزن 6.4 کیلوگرم
اندازه مانیتور 27 اینچ
نوع صفحه‌نمایش تخت
نرخ Refresh Rate 260 هرتز
رزولوشن مانیتور 2560×1440 پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 1073.7  میلیون
پورت USB 2 عدد
پورت HDMI 2 عدد
پورت Display Port 1 عدد
بلندگوی مانیتور 2 بلندگوی 2 وات
مصرف برق 26 وات

مانیتور گیمینگ جی پلاس GGM-L328QN

یکی از محبوب‌ترین و بهترین مانیتورهای گیمینگ بازار، مانیتور جی پلاس مدل GGM-L328QN است. با توجه به ماهیت ایرانی و چینی این برند، افراد زیادی از خرید آن صرف نظر می‌کنند. اما اگر به دنبال خرید مانیتوری هستید که بتواند در عین برخورداری از قیمت مناسب، امکانات عالی را در اختیارتان قرار دهد، این مدل گزینه‌ای مقرون به صرفه خواهد بود.

با توجه به قیمت تقریبا 17 میلیون تومانی مانیتور GGM-L328QN، ممکن است انتظارات پایینی از آن داشته باشید. اما وقتی متوجه شوید که مانیتور آن از نوع منحنی و با پنل VA است، نظرتان تغییر خواهد کرد. در جدول زیر برخی از مشخصات مربوط به این مانیتور جذاب را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 6.4 کیلوگرم
اندازه مانیتور 32 اینچ
نوع صفحه‌نمایش منحنی
نرخ Refresh Rate 165 هرتز
رزولوشن مانیتور 2560×1440 پیکسل
نوع پنل VA
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 16.7 میلیون
پورت USB 1 عدد
پورت HDMI 1 عدد
پورت Display Port 1 عدد
بلندگوی مانیتور 2 بلندگوی 2 وات

مانیتور ال جی گیمینگ مدل 49WQ95C-W

مانیتورهای ال جی به کیفیت بالای صفحه‌نمایش و رنگ‌های طبیعی بسیار معروف هستند. اگر می‌خواهید از این برند بهترین مانیتور گیمینگ را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل 49WQ95C-W بروید. البته باید در نظر داشته باشید که این مانیتور برخلاف بازه قیمتی 70 میلیون تومانی خود، امکانات یک مانیتور 40 الی 50 میلیون تومانی را ارائه می‌دهد.

پنل مورد استفاده در مانیتور ال جی مدل 49WQ95C از نوع IPS است که با توجه به قیمت آن چندان جالب نیست. همچنین نرخ به‌روزرسانی تصویر آن نیز 144 هرتزی و قابل قبول است. در نهایت، اگر به دنبال بهترین مانیتور گیمینگ ال جی هستید، به سراغ این مدل بروید. در جدول زیر نیز برخی از مشخصات این مانیتور را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 19.6 کیلوگرم
اندازه مانیتور 49 اینچ
نوع صفحه‌نمایش منحنی و مات
نرخ Refresh Rate 165 هرتز
رزولوشن مانیتور ۵۱۲۰x۱۴۴۰ پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 32:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 16.7 میلیون
پورت USB 4 عدد
پورت HDMI 2 عدد
پورت Display Port 1 عدد
بلندگوی مانیتور 2 بلندگوی 10 وات
توان مصرفی 113 وات

مانیتور گیمینگ سونی مدل Sony INZONE M9؛ یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ

برند سونی در هر حوزه‌ای توانسته است مشتریان مخصوص خود را پیدا کند. در زمینه تولید انواع مانیتورهای گیمینگ نیز این برند به حدی پیشرفت کرده است که برخی از افراد برای خرید تنها به سراغ محصولات همین برند می‌روند.

مانیتور مدل Sony INZONE M9 یکی از شاهکارهای مانیتورهای گیمینگ سونی است که تقریبا 2 سال پیش معرفی شد. این مانیتور مانند بسیاری از محصولات دیگر سونی از قیمت بسیار بالایی متناسب با امکانات خود برخوردار است. به گونه‌ای که برای خرید این مانیتور 27 اینچی باید مبلغی در حدود 83 میلیون تومان پرداخت کنید.

مشخصات توضیحات
وزن 6.8 کیلوگرم
اندازه مانیتور 27 اینچ
نوع صفحه‌نمایش تخت
نرخ Refresh Rate 144 هرتز
رزولوشن مانیتور 3840×2160 پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 1.07 میلیارد
پورت USB 4 عدد
پورت HDMI 2 عدد
پورت Display Port 1 عدد
بلندگوی مانیتور 2 بلندگوی 2 وات
توان مصرفی 139 وات

مانیتور خوش‌قیمت و گیمینگ MSI G274F

یکی از مواردی که در جمع کردن یک کامپیوتر و خرید تجهیزات جانبی آن از جمله مانیتور باید در نظر داشته باشید، بودجه قیمتی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. اگر به دنبال یک مانیتور خوش‌قیمت هستید که با بودجه کمتر از 11 میلیون تومان بتوانید آن را بخرید و با هدف گیمینگ ساخته شده باشد، مدل MSI G274F را پیشنهاد می‌کنیم. حتی اگر به دنبال بهترین مانیتور های گیمینگ برای ps5 هستید نیز این مانیتور گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود.

مانیتور MSI G274F، یک مانیتور 27 اینچی فول اچ دی است که از نرخ تازه‌سازی 180 هرتزی پشتیبانی می‌کند و پنل آن از نوع IPS است. شما می‌توانید این مانیتور را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. در جدول زیر برخی از مشخصات این مانیتور حرفه‌ای را برای شما بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 5.35 کیلوگرم
اندازه مانیتور 27 اینچ
نوع صفحه‌نمایش تخت
نرخ Refresh Rate 180 هرتز
رزولوشن مانیتور 1920×1080 پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 16.7 میلیون
پورت USB ندارد
پورت HDMI اچ دی ام آی 2.0
پورت Display Port پورت فول اچ دی و 180 هرتزی
بلندگوی مانیتور ندارد

مانیتور GM2711S از برند نام‌آشنای کولر مستر

به عنوان کسی که به دنبال خرید یک مانیتور گیمینگ است، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به برندهای معتبری داشته باشید که به تازگی وارد عرصه ساخت مانیتور شده‌اند. یکی از این برندها، برند نام‌آشنای کولر مستر است که همه آن را به قاب کیس‌ها و خنک‌کننده‌های کیس می‌شناسیم.

درست مانند محصولات دیگر کولر مستر، مانیتور GM2711S از این برند نیز کیفیتی عالی دارد و با توجه به بودجه قیمتی امکاناتی مناسب را در اختیارتان قرار می‌دهد. به عنوان مثال، یک مانیتور با پنل IPS خریداری می‌کنید که 27 اینچی است و زمان پاسخگویی آن کمتر از 0.5 ثانیه می‌باشد. در جدول زیر برخی از ویژگی‌های این مانیتور را برای شما بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 6.58 کیلوگرم
اندازه مانیتور 27 اینچ
نوع صفحه‌نمایش تخت
نرخ Refresh Rate 180 هرتز
رزولوشن مانیتور 2560×1440 پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 0.5 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 16.7 میلیون
پورت USB 3 عدد
پورت HDMI 1 اچ دی ام آی 2.0
پورت Display Port 1 عدد
بلندگوی مانیتور 2 بلندگوی 2 وات
توان مصرفی 23 وات

مانیتور GA2701؛ انتخابی مقرون به صرفه و خوش‌قیمت

در صورتی که بودجه شما برای خرید مانیتور گیمینگ محدود است و می‌خواهید کمتر از 8 میلیون تومان برای خرید مانیتور هزینه پرداخت کنید، مانیتور مدل GA2701 از برند کولر مستر را پیشنهاد می‌کنیم. این مانیتور 27 اینچی با برخورداری از پنل IPS و رزولوشن فول اچ دی توانسته است نظر بسیاری از گیمرها را به خود جذب کند.

موردی که باید درباره مانیتور GA2701 در نظر داشته باشید این است که این مانیتور 8 میلیون تومانی، از فناوری‌های مختلفی مانند Overdrive Technology، VRR Technology و DCR (Dynamic Contrast Ratio) پشتیبانی می‌کند. در جدول زیر نیز دیگر مشخصات این مانیتور را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 6.58 کیلوگرم
اندازه مانیتور 27 اینچ
نوع صفحه‌نمایش تخت
نرخ Refresh Rate 100 هرتز
رزولوشن مانیتور 1920×1080 پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 16.7 میلیون
پورت USB ندارد
پورت HDMI دارد
پورت Display Port ندارد
بلندگوی مانیتور ندارد
توان مصرفی 21.5 وات

مانیتور G274QPF؛ بهترین مانیتور گیمینگ جهان در بازه قیمتی 15 میلیون تومان

مانیتور G274QPF از برند ام اس آی یکی از مانیتورهای تقریبا میان‌رده است که با توجه به قیمتی 15 میلیون تومانی آن، امکانات مناسبی را ارائه می‌دهد. در کنار ابعاد صفحه 27 اینچی، این مانیتور از نظر رفرش‌ریفت 170 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند که می‌توانید برای تجربه بازی‌های روز دنیا روی آن حساب ویژه باز کنید.

مورد دیگری که باید درباره G274QPF در نظر داشته باشید، مدت زمان مورد نیاز آن برای پاسخگویی است. این مانیتور می‌تواند در مدت زمان کمتر از 1 میلی‌ثانیه پاسخگویی داشته باشد که با توجه به قیمت آن، بسیار عالی است. در جدول زیر مشخصات این مانیتور را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

مشخصات توضیحات
وزن 6 کیلوگرم
اندازه مانیتور 27 اینچ
نوع صفحه‌نمایش تخت
نرخ Refresh Rate 170 هرتز
رزولوشن مانیتور 2560×1440 پیکسل
نوع پنل IPS
نسبت تصویر 16:9
کنتراست صفحه 1000:1
زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه
تعداد رنگ 1.07 میلیارد
پورت USB دارد
پورت HDMI دارد
پورت Display Port دارد
بلندگوی مانیتور ندارد

خصوصیات کلیدی بهترین مانیتورهای گیمینگ

به عنوان فردی که به دنبال خرید بهترین مانیتور گیمینگ است، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولین موضوع مهم در انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ، توجه به رفرش‌ریت آن است. در ادامه برخی از این خصوصیات را بررسی کرده‌ایم.

نرخ تازه‌سازی یا رفرش‌ریت

به طور کلی، تفاوت اصلی میان مانیتورهای معمولی و گیمینگ در رفرش‌ریت آن‌ها خلاصه می‌شود. هرچقدر که مقدار تازه‌سازی بیشتر باشد، تجربه گیمینگ روان‌تری را خواهید داشت. برای تجربه گیمینگ، مانیتورها دارای نرخ‌های تازه‌سازی مختلفی هستند که پایه‌ترین آن‌ها 75 هرتز است. البته برای تجربه روان‌تر پیشنهاد می‌کنیم به سراغ 120 هرتز بروید. در صورت عدم وجود مشکل بودجه نیز می‌توانید مانیتورهای 240 هرتزی را انتخاب کنید که بالاترین سطح گیمینگ را ارائه می‌دهند

توجه به رزولوشن

یکی از موارد دیگری که حتما باید در انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ به آن توجه داشته باشید، رزولوشن مانیتور است. برای این منظور، باید بدانید که رزولوشن‌ها به انواع مختلفی از جمله HD، FHD، QHD، 4K و 8K تقسیم می‌شوند. بدیهی است که مانیتورهای 8K بالاترین مقدار رزولوشن را دارند. اگر به دنبال مانیتور گیمینگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل رزولوشنی که به دنبال آن هستید، FHD یا همان 1080 باشد.

زمان پاسخگویی مانیتور

از جمله دیگر مواردی که پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید مانیتور گیمینگ به آن توجه داشته باشید، زمان پاسخگویی مانیتور است. وقتی که مانیتور مورد نظر شما زمان پاسخگویی بالایی داشته باشد، در زمان تغییر صفحه و در طول بازی، ممکن است با تاری تصویر مواجه شوید که لذت بازی را از شما می‌گیرد. به طور کلی، بهترین مانیتورها زمان پاسخگویی کمتر از 5 میلی‌ثانیه‌ای دارند. البته در مدل‌های بالارده این موضوع به 0.5 میلی‌ثانیه نیز می‌رسد که واقعا شگفت‌انگیز است!

نوع پنل مانیتور

مورد دیگری که در زمان خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ باید در نظر داشته باشید، پنل به کار رفته در آن‌ها است. در حال حاضر، مانیتور‌ها دارای سه نوع پنل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به IPS، TN و VN اشاره کرد. مانیتورهای با پنل TN دارای پایین‌ترین کیفیت و قیمت هستند. بعد از TN، مانیتورهای IPS هستند که تا حد زیادی نیز در برابر ضربه‌های احتمالی مقاومت از خود نشان می‌دهند. در نهایت، نوبت به مانیتورهای با پنل VN می‌رسد که مربوط به مانیتورهای گیمینگ بالارده می‌شود. این پنل‌ها بهترین کنتراست نوری را ارائه می‌دهند و در عین حال از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند. در بالاترین رده نیز مانیتورهای با پنل OLED قرار می‌گیرند که حتی از VN نیز عملکرد بهتری دارند!

تجربه جذاب‌ترین بازی‌های دنیا با مانیتورهای حرفه‌ای گیمینگ

شما می‌توانید در بازه‌های قیمتی مختلف از بهترین برند مانیتور گیمینگ، مناسب‌ترین محصول را مطابق با بودجه و نیازتان خریداری کنید. اما در زمان خرید باید در نظر داشته باشید که بهترین مانیتور برای بازی لازم است که از نرخ تازه‌سازی بالا، زمان پاسخگویی سریع، ابعاد مناسب و کیفیت تصویر بالایی برخوردار باشد.

اگر به خواندن مطالب این‌چنینی علاقه دارید، حتما وب‌سایت ما یعنی تک ناک را دنبال کنید.

نوشته بهترین مانیتورهای گیمینگ متناسب با بودجه و نیاز شما اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow