به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱ منتشر شد

به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 (اعم از رایانه‌های مجهز به +Copilot و رایانه‌های معمولی) با ویژگی‌های جدید ماوس و سایر بهبودها منتشر شد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این به‌روزرسانی شامل تغییرات قابل توجهی در تنظیمات، منوی شروع، نوار وظیفه، صفحه قفل و بخش‌های دیگر سیستم‌عامل می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی […] نوشته به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱ منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۰ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱ منتشر شد

به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 (اعم از رایانه‌های مجهز به +Copilot و رایانه‌های معمولی) با ویژگی‌های جدید ماوس و سایر بهبودها منتشر شد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این به‌روزرسانی شامل تغییرات قابل توجهی در تنظیمات، منوی شروع، نوار وظیفه، صفحه قفل و بخش‌های دیگر سیستم‌عامل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی KB5043178، امکان کنترل دقیق‌تر تنظیمات ماوس است. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند شتاب‌دهنده ماوس را فعال یا غیرفعال کنند و جهت حرکت اسکرول را تغییر دهند. این تنظیمات در گذشته تنها از طریق ویرایش رجیستری سیستم قابل دسترسی بود.

در اینجا برخی از مهم‌ترین تغییرات این به‌روزرسانی آمده است:

  • تنظیمات: ویژگی جدیدی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی اضافه شده است، که با غیرفعال کردن حالت HDR (محدوده دینامیکی بالا) در نمایشگرهایی که از این حالت پشتیبانی می‌کنند، به کاربران کمک می‌نماید تا عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهند.
  • باتری: هنگامی که باتری دستگاه شما رو به اتمام باشد، یک اعلان ظاهر می‌شود که به شما یادآوری می‌کند دستگاه خود را به شارژر وصل کنید.
  • منوی شروع: گزینه خروج از حساب کاربری به قسمت مدیریت حساب کاربری در منوی شروع اضافه شده و جابه‌جایی بین حساب‌های کاربری مختلف ساده‌تر شده است.
  • نوار وظیفه: امکان اشتراک‌گذاری مستقیم فایل‌های محلی از طریق نتایج جست‌وجو در نوار وظیفه فراهم شده است.
  • صفحه قفل: کنترل‌های پخش رسانه در قسمت پایین صفحه قفل نمایش داده می‌شوند.
  • ماوس: تنظیمات جدیدی برای کنترل دقیق‌تر ماوس اضافه شده است، که از جمله آنها امکان غیرفعال کردن شتاب‌دهنده ماوس و تغییر جهت حرکت اسکرول می‌باشد.

تغییرات جدید برای تمامی کاربران عبارت‌انداز:

  • اشتراک Copilot Pro: امکان مدیریت اشتراک حرفه‌ای Copilot اکنون در بخش تنظیمات فراهم شده است. با ورود به حساب مایکروسافت و مراجعه به بخش تنظیمات > حساب‌ها، می‌توانید به این امکان دسترسی پیدا کنید.
  • نرم‌افزارهای خواندن صفحه: برنامه‌هایی نظیر NVDA و سایر نرم‌افزارهای مشابه، در برخی موارد قادر به خواندن کامل محتوای صفحه از برخی برنامه‌ها نیستند. این مشکل اغلب زمانی رخ می‌دهد که برنامه‌های مذکور با امتیازات مدیریتی اجرا شوند.
انتشار به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱

 به‌روزرسانی KB5043178 شامل اصلاحات فنی زیر شده است:

  • نرم‌افزارهای متن باز: در این به‌روزرسانی، اطلاعات مربوط به نرم‌افزارهای متن باز مورد استفاده در ویندوز به‌روزرسانی شده است.
  • ویرایشگر روش ورودی (IME): مشکلی که باعث نشت حافظه در هنگام بستن پنجره‌های حاوی کادر ترکیبی می‌شد، برطرف شده است.
  • برنامه‌های WebView2: این برنامه‌ها اکنون قادر به تشخیص ورودی از کنترلرهای Xbox 360 و بلوتوث هستند.
  • مدیر وظیفه (Task Manager): مشکل نمایش پس‌زمینه سفید به جای پس‌زمینه استاندارد در صفحه تنظیمات مدیر وظیفه، همچنین مشکل عدم پاسخگویی مدیر وظیفه هنگام تغییر تم، برطرف شده است.

باید توجه داشت کاربرانی که از رایانه‌های مبتنی بر ARM استفاده و بازی Roblox را اجرا می‌کنند، ممکن است پس از نصب این به‌روزرسانی با مشکلاتی مواجه شوند.

نوشته به‌روزرسانی KB5043178 برای ویندوز ۱۱ منتشر شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow