تأثیر چربی بالای بدن در ابتلا به بیماری‌ های عصبی

یک مطالعه جدید نشان داده است که احتمال ابتلا به بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در افرادی که میزان چربی بدن آنها در شکم یا بازو بالا است، افزایش می‌یابد. به گزارش تک‌ناک، همچنین بر اساس این مطالعه‌ که در ۲۴ جولای ۲۰۲۴ در نسخه آنلاین مجله Neurology منتشر شده است، افرادی که از... نوشته تأثیر چربی بالای بدن در ابتلا به بیماری‌ های عصبی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۶ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  2
تأثیر چربی بالای بدن در ابتلا به بیماری‌ های عصبی

یک مطالعه جدید نشان داده است که احتمال ابتلا به بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون در افرادی که میزان چربی بدن آنها در شکم یا بازو بالا است، افزایش می‌یابد.

به گزارش تک‌ناک، همچنین بر اساس این مطالعه‌ که در ۲۴ جولای ۲۰۲۴ در نسخه آنلاین مجله Neurology منتشر شده است، افرادی که از سطح قدرت عضلانی بالایی برخوردار هستند، نسبت به افرادی که قدرت عضلانی پایینی دارند، کمتر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

این تحقیق که بیش از 400000 شرکت‌کننده را به مدت 9 سال دنبال کرد، بر اهمیت ترکیب بدنی در پیشگیری از چنین بیماری‌هایی تأکید می‌کند و نشان می‌دهد که مداخلات هدفمند می‌توانند مزایای محافظتی داشته باشند.

هوان سونگ، نویسنده این مطالعه گفت: «بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی مانند: آلزایمر و پارکینسون بیش از 60 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند و انتظار می‌رود که این تعداد با افزایش سن جمعیت افزایش یابد. بنابراین بسیار مهم است که ما راه‌هایی را برای اصلاح عوامل خطرناک برای توسعه برخی ابزارهای پیشگیرانه شناسایی کنیم.»

این مطالعه پتانسیل کاهش خطر ابتلا به این بیماری‌ها را با بهبود ترکیب بدنی نشان می‌دهد. مداخلات هدفمند برای کاهش چربی بدن در قسمت شکم و بازو و در عین حال رشد ماهیچه‌های سالم ممکن است برای محافظت در برابر این بیماری‌ها نسبت به کنترل وزن عمومی مؤثرتر باشد.

هرچه چربی شکم و بازو بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی بیشتر می‌شود.

روش مطالعه و یافته‌های اولیه

این مطالعه شامل 412691 نفر با میانگین سنی 56 سال بود که به طور متوسط ​​9 سال تحت نظر بودند. در ابتدای مطالعه، اندازه‌گیری‌هایی برای ترکیب بدن، مانند اندازه‌گیری دور کمر و باسن، قدرت، تراکم استخوان و توده چربی و بدون چربی انجام شد.

در طول این مطالعه، 8224 نفر به بیماری‌های عصبی و بیشتر بیماری آلزایمر، سایر اشکال زوال عقل و بیماری پارکینسون مبتلا شدند.

نتیجه‌گیری و پیشنهادات برای پیشگیری از بیماری

احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در افرادی با سطوح بالای چربی بدن در شکم و بازو 18 درصد بیشتر از افرادی است که سطح چربی بازو و شکم کمی دارند.

همچنین احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که از قدرت عضلانی بالایی برخوردار هستند 26 درصد کمتر از افرادی بود که سطح قدرت پایین عضلانی دارند.

سونگ اعلام کرد: «این موضوع بر اهمیت مدیریت سریع چربی بدن برای کمک به پیشگیری یا به تأخیر انداختن ابتلا به آلزایمر، پارکینسون یا سایر بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی تأکید می‌کند.»

نوشته تأثیر چربی بالای بدن در ابتلا به بیماری‌ های عصبی اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow