تاریخ عرضه هدست‌های Meta Quest 4 مشخص شد

تاریخ عرضه‌ی هدست‌های آینده‌ی متا مشخص شد. خبر‌ها از عرضه‌ی دو نسخه از هدست Meta Quest 4 در سال ۲۰۲۶ و یک هدست قدرتمندتر برای سال ۲۰۲۷ حکایت می‌کنند. به‌گزارش تک‌ناک، با وجود تعدیل نیرو‌های اخیر در بخش Reality Labs، متا همچنان برنامه‌های خود برای عرضه‌ی هدست Meta Quest 4 در سال ۲۰۲۶ و یک... نوشته تاریخ عرضه هدست‌های Meta Quest 4 مشخص شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۹ تیر , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
تاریخ عرضه هدست‌های Meta Quest 4 مشخص شد

تاریخ عرضه‌ی هدست‌های آینده‌ی متا مشخص شد. خبر‌ها از عرضه‌ی دو نسخه از هدست Meta Quest 4 در سال ۲۰۲۶ و یک هدست قدرتمندتر برای سال ۲۰۲۷ حکایت می‌کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، با وجود تعدیل نیرو‌های اخیر در بخش Reality Labs، متا همچنان برنامه‌های خود برای عرضه‌ی هدست Meta Quest 4 در سال ۲۰۲۶ و یک هدست قدرتمندتر در سال ۲۰۲۷ را پیش می‌برد.

رسانه‌ی The Information جزئیات زیادی از سخت‌افزار متا کوئست ۴ ذکر نکرده است؛ اما این اولین‌بار است که تاریخ‌های مشخصی برای عرضه‌ی این هدست‌های واقعی مجازی می‌شنویم.

گفته می‌شود Meta Quest 4 دو نسخه‌ی استاندارد و پریمیوم خواهد داشت که به‌ترتیب با نام‌های داخلی Pismo Low و Pismo High شناخته می‌شوند. در همین حال، نسخه‌ای قدرتمندتر با نام رمز La Jolla برای رقابت با هدست واقعیت مجازی ویژن پرو اپل در نظر گرفته که برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

در گزارش The Information، به هدست مقرون‌به‌صرفه‌تری با نام رمز Ventura اشاره‌ای نشده است؛ هدستی که قبلاً نامش مطرح شده بود و ممکن است اواخر امسال عرضه شود.

متا

ورج می‌نویسد که درکنار هدست‌های Meta Quest 4، انتظار می‌رود متا عینک واقعیت افزوده (AR) جدیدی با نمایشگر واقعی عرضه کند. با‌این‌حال، The Information خاطرنشان می‌کند که درباره‌ی این عینک‌ها تردید‌هایی وجود دارد.

برخلاف عینک‌های هوشمند ری‌بن فعلی متا، این عینک‌ها به‌دلیل نمایشگر ظاهراً وزنی معادل ۷۰ گرم و ابعاد بزرگی خواهند داشت. این گزارش اشاره می‌کند که این ابعاد بزرگ بدین‌معنی است که آن‌ها احتمالاً با برند ری‌بن عرضه نخواهند شد. ظاهراً شرکت مادر ری‌بن، یعنی EssilorLuxottica، طرفدار این طراحی حجیم نبوده است.

متا

اگر این موضوع صحت داشته باشد، مشکل طراحی حجیم برای عینک‌های AR جای تعجب ندارد. اکثر عینک‌های واقعیت افزوده مجهز به نمایشگر با همین مشکل دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

در‌حال‌حاضر، کوچک‌کردن نمایشگر به‌اندازه‌ای که پوشیدن آن راحت باشد و در‌عین‌حال عمر باتری و مصرف برق را تا حد مناسبی حفظ کند، مشکل بزرگی است. درنتیجه، اکثر شرکت‌هایی که عینک‌های AR را امتحان کرده‌اند، استایل را کنار گذاشته‌اند که خود مانع بزرگی برای پذیرش این فناوری نزد مصرف‌کنندگان بوده است.

نوشته تاریخ عرضه هدست‌های Meta Quest 4 مشخص شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow