تحقیق جدید؛ ایستادن طولانی مدت ممکن است برای قلب مضر باشد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایستادن طولانی مدت ممکن است به اندازه نشستن طولانی مدت برای قلب مضر باشد. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که نشستن بیش از ۱۰ ساعت در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات گردش خون را افزایش می‌دهد. به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، میزهای […] منبع خبر تحقیق جدید؛ ایستادن طولانی مدت ممکن است برای قلب مضر باشد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۷ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  5
تحقیق جدید؛ ایستادن طولانی مدت ممکن است برای قلب مضر باشد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ایستادن طولانی مدت ممکن است به اندازه نشستن طولانی مدت برای قلب مضر باشد. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که نشستن بیش از ۱۰ ساعت در روز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات گردش خون را افزایش می‌دهد.

به گزارش دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، میزهای ایستاده به عنوان راهی برای مقابله با اثرات منفی سبک زندگی بی‌تحرک محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این میزها در ادارات و محیط‌های کاری دیگر استفاده می‌شوند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در طول کار خود ایستاده باشند. اما تحقیق جدیدی از دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد که این روند ممکن است به اندازه آنچه مردم انتظار دارند فواید سلامتی نداشته باشد. این مطالعه نشان می‌دهد که ایستادن بیشتر لزوماً سلامت قلبی عروقی را بهبود نمی‌بخشد و ممکن است حتی خطر مشکلات گردش خون مانند واریس و ترومبوز ورید عمقی را افزایش دهد.

این مطالعه که امروز (۱۶ اکتبر) در مجله بین‌المللی اپیدمیولوژی منتشر شد، همچنین نشان می‌دهد که نشستن بیش از ۱۰ ساعت در روز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مشکلات گردش خون را افزایش دهد. این یافته‌ها اهمیت ترکیب فعالیت بدنی بیشتر در روتین روزانه ما را تأکید می‌کنند.

دکتر متیو احمدی، نویسنده اصلی این مطالعه و معاون مدیر مرکز تحقیقات پوشیدنی ماکنزی در دانشکده پزشکی و بهداشت، گفت که راه‌های دیگری برای بهبود سلامت قلبی عروقی افراد با سبک زندگی بی‌تحرک وجود دارد.

دکتر احمدی گفت: “نکته اصلی این است که ایستادن طولانی مدت نمی‌تواند سبک زندگی بی‌تحرک را جبران کند و ممکن است برای برخی افراد از نظر سلامت گردش خون خطرناک باشد. ما دریافتیم که ایستادن بیشتر به طور طولانی مدت سلامت قلبی عروقی را بهبود نمی‌بخشد و خطر مشکلات گردش خون را افزایش می‌دهد.”

در حالی که محققان دریافتند که ایستادن بیشتر فوایدی برای سلامتی ندارد، اما آنها از نشستن طولانی مدت هشدار دادند و توصیه کردند که افرادی که به طور منظم بی‌تحرک هستند یا خود را برای مدت طولانی در حال ایستادن می‌یابند، در طول روز حرکت منظم را برنامه‌ریزی کنند. پروفسور امانوئل استاماتاکیس، مدیر مرکز تحقیقات پوشیدنی ماکنزی، گفت: “برای افرادی که به طور منظم مدت طولانی می‌نشینند، شامل کردن فعالیت بدنی زیاد در طول روز و ورزش ساختار یافته ممکن است راه بهتری برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی باشد.”

استاماتاکیس و احمدی در تحقیقی که پیشتر در سال جاری منتشر شد، دریافتند که حدود ۶ دقیقه ورزش شدید یا ۳۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در روز می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های قلبی حتی در افرادی که بیش از ۱۱ ساعت در روز بسیار بی‌تحرک بودند، کمک کند. این مطالعه با استفاده از داده‌های بیماری‌های قلبی و گردش خون گرفته شده در طول هفت تا هشت سال از ۸۳،۰۱۳ بزرگسال بریتانیایی که در ابتدا فاقد بیماری قلبی بودند، انجام شد. این داده‌ها با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی مشابه ساعت‌های هوشمند اندازه‌گیری شد.

منبع خبر تحقیق جدید؛ ایستادن طولانی مدت ممکن است برای قلب مضر باشد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow