ترس شدید بر بازار رمزارزها سایه افکنده است

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که پس از افت اخیر قیمت‌ها در بازار رمزارزها، احساسات فعالان این بازار وارد محدوده «ترس شدید» شده است. به‌ گزارش تک‌ناک، شاخص ترس و طمع بیت کوین، نمایان‌گر احساسات حاکم بر سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و فعالان حاضر در بازار رمزارزها است. این شاخص از یک تا ۱۰۰ متغیر و دربرگیرنده حالاتی... نوشته ترس شدید بر بازار رمزارزها سایه افکنده است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  3
ترس شدید بر بازار رمزارزها سایه افکنده است

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که پس از افت اخیر قیمت‌ها در بازار رمزارزها، احساسات فعالان این بازار وارد محدوده «ترس شدید» شده است.

به‌ گزارش تک‌ناک، شاخص ترس و طمع بیت کوین، نمایان‌گر احساسات حاکم بر سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و فعالان حاضر در بازار رمزارزها است.

این شاخص از یک تا ۱۰۰ متغیر و دربرگیرنده حالاتی همچون «ترس شدید»، «ترس»، «خنثی»، «طمع» و «طمع شدید» است.

به نقل از کریپتودنس، اکنون شاخص ترس و طمع در محدوده عدد ۲۳ قرار دارد، که نشان‌دهنده حاکم‌ شدن ترسی شدید بر فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد.

نکته جالب آن است که وقتی این شاخص به کران‌های بالا یا پایین خود می‌رسد، قیمت بیت کوین، درست در جهتی مخالف با احساس حاکم بر بازار حرکت می‌کند.

شاخص ترس و طمع بازار رمزارزها در محدوده ترس شدید

از نظر تاریخی نیز وقتی که شاخص وارد محدوده ترس شدید می‌شود، نشانگر آن است که قیمت‌ها در بازار به پایین‌ترین سطوح خود رسیده و انتظار می‌رود به‌ زودی سروکله کندل‌های سبزرنگ پیدا شود.

به عنوان مثال، پیش‌تر در ماه اوت، شاخص ترس و طمع تا محدوده عدد ۲۰ کاهش یافت که نشان از ترس شدید دارد، اما اندکی بعد، بیت کوین با بازیابی توان خود موفق شد رشد کوتاه‌مدتی را تجربه کند.

بنابراین می‌توان مدعی شد که با رسیدن شاخص ترس و طمع به محدوده ترس شدید، انتظار می‌رود قیمت‌ها اندکی بهبود پیدا کنند.

از نظر رفتارشناسی تاریخی نیز ماه سپتامبر، ماه چندان ‌خوش‌یمنی برای بیت کوین نبوده است، اما با سپری‌شدن این ماه، باید چشم‌ انتظار ثبت بازده مثبت برای این رمزارز باشیم.

ماه اکتبر به‌ طور معمول، ماه آکنده از کندل‌های سبز برای بیت کوین بوده است.

اگر فرض را بر تکرار روندهای گذشته بگذاریم، انتظار می‌رود با پایان ماه سپتامبر و آغاز اکتبر، سیلی از خریداران به بازار رمزارزها سرازیر شوند و رنگ سبز روی تابلوی قیمت‌ها جلوه‌نمایی کند.

 

نوشته ترس شدید بر بازار رمزارزها سایه افکنده است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow