تسلا پس از دو فصل کاهش دوباره به مسیر رشد بازگشت

شرکت خودروسازی تسلا پس از تجربه دو فصل متوالی کاهش در میزان فروش، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ موفق شد به رشد قابل توجهی دست یابد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، بر اساس گزارش منتشر شده، تسلا در این دوره ۴۶۹,۷۹۶ دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به دوره مشابه […] منبع خبر تسلا پس از دو فصل کاهش دوباره به مسیر رشد بازگشت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  2
تسلا پس از دو فصل کاهش دوباره به مسیر رشد بازگشت

شرکت خودروسازی تسلا پس از تجربه دو فصل متوالی کاهش در میزان فروش، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ موفق شد به رشد قابل توجهی دست یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، بر اساس گزارش منتشر شده، تسلا در این دوره ۴۶۹,۷۹۶ دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین، تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان به ۴۶۲,۸۹۰ دستگاه رسید که نسبت به سه ماهه دوم سال جاری ۶.۳ درصد بیشتر است.

این رشد قابل توجه در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ نیز مشهود است؛ به طوری که میزان تولید ۱۴.۴ درصد و تعداد خودروهای تحویلی ۵.۸ درصد افزایش یافته است. این آمار نشان می‌دهد تسلا در مقایسه با ابتدای سال جاری، به تولید و فروش بیشتری دست یافته است.

اگرچه انتظار می‌رود خودروی برقی سایبرتراک سهم قابل توجهی در رشد فروش تسلا داشته باشد، اما این شرکت تاکنون آمار دقیقی در مورد تولید و فروش این خودرو منتشر نکرده است. بخش عمده‌ای از تولید و تحویل تسلا همچنان به مدل‌های ۳ و Y اختصاص دارد که در سه ماهه سوم به ترتیب ۴۴۳,۶۶۸ و ۴۳۹,۹۷۵ دستگاه تولید و تحویل شده‌اند. سایر مدل‌ها، از جمله مدل‌های S، X و تسلا سمی، در دسته “مدل‌های دیگر” قرار می‌گیرند.

با این حال، تسلا همچنان با چالش‌هایی روبرو است. رشد کلی بازار خودروهای برقی در مقایسه با سال‌های گذشته کندتر شده و تقاضا برای خودروهای هیبریدی افزایش یافته است. از آنجا که تسلا تنها بر روی تولید خودروهای تمام برقی تمرکز دارد، ممکن است در رقابت با خودروسازان سنتی که طیف گسترده‌تری از محصولات را ارائه می‌دهند، با چالش مواجه شود.

علاوه بر این، تسلا در بازارهای جهانی با رقابت فزاینده‌ای از سوی شرکت‌های خودروسازی چینی مانند BYD و جیلی روبرو است. این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه خودروهای برقی، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. تسلا قرار است گزارش کامل عملکرد مالی خود در سه ماهه سوم را در تاریخ ۲۳ اکتبر منتشر کند. همچنین، در تاریخ ۱۰ اکتبر، این شرکت از خودروی روباتاکسی خود رونمایی خواهد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، معتقد است این خودرو گام مهمی در جهت تحقق چشم‌انداز تسلا به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه هوش مصنوعی و رباتیک خواهد بود.

منبع خبر تسلا پس از دو فصل کاهش دوباره به مسیر رشد بازگشت پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow