تصاویر و مشخصات گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا فاش شد

در هفته‌های گذشته، تصاویر رسمی از تبلت‌های جدید سامسونگ گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا فاش شد که نشان دهنده طراحی این دستگاه‌ها و تغییرات اندکی است که در مقایسه با نسل‌های قبلی به وجود آمده است. اکنون همان منبع، اطلاعات و تصاویر بیشتری از این دو دستگاه به همراه مشخصات […]

۲۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  4
تصاویر و مشخصات گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا فاش شد

در هفته‌های گذشته، تصاویر رسمی از تبلت‌های جدید سامسونگ گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا فاش شد که نشان دهنده طراحی این دستگاه‌ها و تغییرات اندکی است که در مقایسه با نسل‌های قبلی به وجود آمده است. اکنون همان منبع، اطلاعات و تصاویر بیشتری از این دو دستگاه به همراه مشخصات آن‌ها منتشر کرده است. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا این اطلاعات فاش شده جدید را با هم مرور کنیم.

طراحی و نمایشگر

همبن ابتدا باید اشاره کنیم که نسل جدید تبلت‌های سامسونگ تنها در دو اندازه 12.4 و 14.6 اینچی عرضه خواهد شد و دیگر خبری از مدل 11 اینچی نخواهد بود. هر دو تبلت از نمایشگر‌های “Dynamic AMOLED 2X Anti-Reflection” بهره می‌برند، که ویژگی “ضد انعکاس” جدیدی به همراه دارد. با اینکه هنوز سامسونگ هیچ جزئیاتی در رابطه با این ویژگی جدید ارائه نکرده، اما ممکن است مشابه تکنولوژی مورد استفاده در گلکسی اس 24 اولترا باشد.

دوربین‌ها و ابعاد

در قسمت دوربین‌ها، تبلت گلکسی تب اس 10 اولترا با دو دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت جلویی عرضه می‌شود که یکی از این دوربین‌ها دارای لنز عریض و دیگری دارای لنز فوق عریض است. این بدان معناست که همچنان بریدگی در صفحه نمایش باقی خواهد ماند. از طرفی، گلکسی تب اس 10 پلاس تنها یک دوربین 12 مگاپیکسلی در قسمت جلو دارد و از بریدگی صفحه نمایش خبری نیست. در پشت هر دو دستگاه، دوربین دوگانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی قرار دارد.

گلکسی تب اس 10 اولترا
گلکسی تب اس 10 اولترا

در ادامه می‌توانید ابعاد دقیق هر دو مدل را در جدول زیر مشاهده کنید:

مدل عرض ارتفاع ضخامت وزن (نسخه وای-فای/نسخه 5G)
گلکسی تب اس 9 پلاس 285.4 میلی متر 185.4 میلی متر 5.7 میلی متر 581 گرم / 586 گرم
گلکسی تب اس 10 پلاس 285.4 میلی متر 185.4 میلی متر 5.6 میلی متر 571 گرم / 576 گرم
گلکسی تب اس 9 اولترا 326.4 میلی متر 208.6 میلی متر 5.5 میلی متر 732 گرم / 737 گرم
گلکسی تب اس 10 اولترا 326.4 میلی متر 208.6 میلی متر 5.4 میلی متر 718 گرم / 723 گرم

همان‌طور که مشاهده می‌شود، سامسونگ موفق شده است ضخامت هر دو مدل را 0.1 میلی متر کاهش دهد. وزن دستگاه‌ها نیز بسته به نسخه وای-فای یا 5G متفاوت است و البته، در هر دو حالت نسبت به نسل قبل کاهش یافته است.

سخت افزار و عملکرد پردازشی

هر دو تبلت از تراشه پردازشی جدید مدیاتک به نام دایمنسیتی 9300 پلاس استفاده خواهند کرد. در مورد حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی، تب اس 10 پلاس حداکثر با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود، در حالی که مدل گران‌تر تب اس 10 اولترا تا 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی را دارا خواهد بود. شایان ذکر است که این مقادیر حافظه مشابه با سری اس 9 است و هر دو دستگاه دارای درگاه میکرو اس دی برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی هستند.

اتصال وای‌-فای و بلوتوث در این دستگاه‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو مدل در نسخه‌های وای-فای و 5G عرضه خواهند شد، اما جالب است که مدل اولترا از وای-فای 7 بهره می‌برد در حالی که مدل پلاس تنها از وای-فای 6E پشتیبانی می‌کند و این در حالی است که هر دو دستگاه از یک تراشه پردازشی استفاده می‌کنند. هر دو مدل همچنین از بلوتوث نسخه 5.3 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

گلکسی تب اس 10 پلاس
گلکسی تب اس 10 پلاس

ظرفیت باتری و سرعت شارژ

سامسونگ علیرغم کاهش ضخامت تبلت‌های جدید خود، ظرفیت باتری را نسبت به مدل‌های قبلی تغییر نداده است. تب اس 10 پلاس با باتری 10,090 میلی آمپر ساعتی و تب اس 10 اولترا با باتری 11,200 میلی آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. همچنین، سیستم شارژ همچنان دارای توان 45 وات بوده و بدون تغییر باقی مانده است.

قیمت و زمان عرضه

با وجود اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت نهایی گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که سامسونگ قیمت این سری را نسبت به مدل‌های قبلی افزایش دهد. گفته می‌شود که این سری از تبلت‌ها در ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد.

جمع‌بندی

سامسونگ قصد دارد با معرفی تبلت‌های جدید خود، یعنی گلکسی تب اس 10 پلاس و تب اس 10 اولترا، همچنان بر روند بهبود و نوآوری در محصولات خود تاکید کند. طراحی باریک‌تر، صفحه نمایش پیشرفته‌تر، و ارتقاء در بخش‌های دوربین و سخت افزار، این دو تبلت را به گزینه‌های جذابی برای کاربران حرفه‌ای تبدیل خواهد کرد. البته باید دید که این ویژگی‌ها و امکانات جدید تا چه اندازه می‌توانند موفقیت این دستگاه‌ها را در بازار تضمین کنند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow