تعویق در عرضه تراشه هوش مصنوعی Blackwell B200 انویدیا

جدیدترین تراشه هوش مصنوعی انویدیا، یعنی Blackwell B200، به‌دلیل کشف نقص طراحی در مراحل پایانی تولید، با تأخیر در عرضه مواجه شده است. به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا به مایکروسافت و حداقل یکی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات ابری اطلاع داده است که تولید تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell B200 حداقل سه ماه بیشتر از برنامه‌ریزی اولیه زمان خواهد... نوشته تعویق در عرضه تراشه هوش مصنوعی Blackwell B200 انویدیا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۴ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
تعویق در عرضه تراشه هوش مصنوعی Blackwell B200 انویدیا

جدیدترین تراشه هوش مصنوعی انویدیا، یعنی Blackwell B200، به‌دلیل کشف نقص طراحی در مراحل پایانی تولید، با تأخیر در عرضه مواجه شده است.

به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا به مایکروسافت و حداقل یکی دیگر از ارائه‌دهندگان خدمات ابری اطلاع داده است که تولید تراشه‌های هوش مصنوعی Blackwell B200 حداقل سه ماه بیشتر از برنامه‌ریزی اولیه زمان خواهد برد. طبق گفته‌ی دو منبع ناشناس، ازجمله یکی از کارمندان مایکروسافت، این تأخیر ناشی از نقص طراحی است که به‌طور غیرمعمولی در مراحل پایانی فرایند تولید کشف شده است.

ورج می‌نویسد که تراشه‌های B200 جانشین تراشه‌های بسیار محبوب و کمیاب H100 هستند که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های هوش مصنوعی ابری را تأمین می‌کنند و به انویدیا کمک کرده‌اند تا یکی از شرکت‌های ارزشمند جهان شود. جان ریزو، سخن‌گوی انویدیا، در بیانیه‌ای به ورج گفت: «انتظار داریم تولید تراشه در نیمه‌ی دوم سال افزایش یابد. ما درباره‌ی شایعات اظهارنظر نمی‌کنیم.»

بلک‌ول B200

گزارش شده است که درحال‌حاضر، انویدیا با مشارکت TSMC در حال انجام آزمایش‌های جدید است و تا سه‌ماهه‌ی اول سال آینده تعداد زیادی از تراشه‌های Blackwell B200 را عرضه نخواهد کرد. اینفورمیشن می‌نویسد که مایکروسافت و گوگل و متا سفارش‌هایی به‌ارزش ده‌ها میلیارد دلار به انویدیا داده‌اند.

این گزارش تنها چند ماه پس‌ازآن منتشر می‌شود که انویدیا اعلام کرد محصولات مبتنی‌بر Blackwell B200 از سال ۲۰۲۴ در‌دسترس شرکا خواهد بود. قرار است تراشه‌های جدید چرخه‌ی سالانه‌ی جدیدی برای تراشه‌های هوش مصنوعی این شرکت آغاز کنند؛ در‌حالی‌که چندین شرکت فناوری دیگر مانند AMD در تلاش برای تولید تراشه‌ی هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند.

نوشته تعویق در عرضه تراشه هوش مصنوعی Blackwell B200 انویدیا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow