خروج دسته‌جمعی کارمندان شرکت توسعه‌دهنده وردپرس در پی تشدید اختلافات داخلی

تعداد زیادی از کارمندان اتوماتیک (شرکت توسعه‌دهنده وردپرس) به‌دلیل تشدید اختلافات بین مت مولنوگ، مدیرعامل اتوماتیک و شرکت WP Engine تصمیم گرفته‌اند که از این شرکت جدا شوند. به‌گزارش تک‌ناک، مت مولنوگ، مدیرعامل شرکت اتوماتیک، در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که ۱۵۹ نفر از کارکنان (۸/۴ درصد نیروی کار) پیشنهاد خروج داوطلبانه‌ی شرکت را پذیرفته‌اند. […] نوشته خروج دسته‌جمعی کارمندان شرکت توسعه‌دهنده وردپرس در پی تشدید اختلافات داخلی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۳ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  0
خروج دسته‌جمعی کارمندان شرکت توسعه‌دهنده وردپرس در پی تشدید اختلافات داخلی

تعداد زیادی از کارمندان اتوماتیک (شرکت توسعه‌دهنده وردپرس) به‌دلیل تشدید اختلافات بین مت مولنوگ، مدیرعامل اتوماتیک و شرکت WP Engine تصمیم گرفته‌اند که از این شرکت جدا شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، مت مولنوگ، مدیرعامل شرکت اتوماتیک، در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که ۱۵۹ نفر از کارکنان (۸/۴ درصد نیروی کار) پیشنهاد خروج داوطلبانه‌ی شرکت را پذیرفته‌اند. این اقدام در پی اختلاف‌نظر این کارمندان با استراتژی‌های مدیرعامل در مدیریت پلتفرم وردپرس و نحوه‌ی تعامل با شرکت WP Engine انجام شده است.

مولنوگ در وبلاگ خود جزئیات بسته‌ی خروج داوطلبانه را تشریح کرد. براساس این بسته، کارمندان می‌توانستند مبلغی معادل ۳۰ هزار دلار یا حقوق شش‌ماهه (هرکدام که بیشتر باشد) دریافت کنند. شرط این پیشنهاد، فراهم‌نبودن امکان بازگشت به شرکت در آینده بود.

اکثر کارمندانی (حدود ۸۰ درصد) که پیشنهاد خروج را پذیرفتند، در بخش اکوسیستم وردپرس شرکت مشغول فعالیت بودند. سایرین در بخش کسب‌وکارهای Cosmos شرکت شامل اپلیکیشن‌هایی مانند Pocket Casts ،‌Day One ،‌Tumblr و Cloudup مشغول کار بودند.

تعداد قابل توجهی از کارمندان شرکت اتوماتیک (Automattic) تصمیم گرفته‌اند که از این شرکت جدا شوند

مولنوگ، بنیان‌گذار وردپرس و چهره‌ی شاخص این پروژه‌ی متن‌باز، تلاش کرد تا از این اتفاق برداشت مثبتی کند. وی اعلام کرد که شرکت با طراحی بسته‌ی خروج داوطلبانه‌ی بسیار سخاوتمندانه موسوم به «پیشنهاد تطبیق» به کارمندان فرصت انتخاب داده است.

به‌نقل از تک‌کرانچ، وی تصریح کرد که بخش منابع انسانی برای افزایش جذابیت این پیشنهاد، جزئیات بیشتری به آن افزوده است. همچنین، وی اشاره کرد که ۱۵۹ نفر معادل ۸/۴ درصد از نیروی کار، این پیشنهاد را پذیرفته‌اند. این در حالی‌ است که ۹۱/۶ درصد باقی‌مانده با وجود امکان دریافت پاداش خروج درخورتوجه، به همکاری خود با شرکت ادامه خواهند داد.

مولنوگ با تأکید بر این هفته‌ی پر‌فراز‌و‌نشیب گفت:

وقتی کسی را به تیم خود می‌آورید، انتظار جدایی‌ این‌چنینی را ندارید. هدف ما همیشه ایجاد روابط طولانی‌مدت و سودمند برای هر دو طرف بوده است. هر استعفایی، حتی اگر بر‌اساس تصمیم شخصی باشد، اندکی ناراحت‌کننده است.

تعداد قابل توجهی از کارمندان شرکت اتوماتیک (Automattic) تصمیم گرفته‌اند که از این شرکت جدا شوند

درگیری بین مت مولنوگ، مدیرعامل اتوماتیک و شرکت WP Engine در دو هفته‌ی گذشته تشدید شده است. مولنوگ شرکت WP Engine را به نقض حقوق مالکیت معنوی وردپرس و ووکامرس و محدود‌کردن دسترسی به منابع متن‌باز این پلتفرم متهم و از عبارت «سرطان وردپرس» برای توصیف اقدامات این شرکت استفاده کرده است.

هر دو شرکت WP Engine و اتوماتیک اخطاریه‌ی حقوقی مبنی‌بر توقف فعالیت‌های مورد‌اختلاف برای یکدیگر ارسال کرده‌اند. علاوه‌بر‌این، شرکت WP Engine در روز پنجشنبه شکایتی علیه شرکت اتوماتیک و مولنوگ، مدیرعامل آن، تنظیم و آن‌ها را به سوءاستفاده از قدرت و اخاذی و وجود تضاد منافع در مدیریت پروژه متن‌باز وردپرس متهم کرده است.

اتوماتیک ادعاهای WP Engine را رد کرده است. نیل کاتیل، وکیل شرکت، با انتشار پست وبلاگی گفت که شکایت WP Engine فاقد هرگونه سند یا مدرک معتبر است و آن‌ها مشتاقانه منتظر رسیدگی دادگاه به این پرونده هستند.

نوشته خروج دسته‌جمعی کارمندان شرکت توسعه‌دهنده وردپرس در پی تشدید اختلافات داخلی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow