دانشمندان در مورد کاهش اکسیژن موجود در آب دریا و خطرناک بودن آن هشدار دادند

دانشمندان با کشف بحران جدید زیست محیطی می‌گویند اکسیژن موجود در آب دریاها به سرعت در حال کاهش بوده و این موضوع می‌تواند یک خطر جدی برای حیات به شمار رود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برآوردهای جدید دانشمندان نشان می‌دهد اکسیژن موجود در آب‌های زمین که به صورت ذخیره وجود دارد […] منبع خبر دانشمندان در مورد کاهش اکسیژن موجود در آب دریا و خطرناک بودن آن هشدار دادند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  1
دانشمندان در مورد کاهش اکسیژن موجود در آب دریا و خطرناک بودن آن هشدار دادند

دانشمندان با کشف بحران جدید زیست محیطی می‌گویند اکسیژن موجود در آب دریاها به سرعت در حال کاهش بوده و این موضوع می‌تواند یک خطر جدی برای حیات به شمار رود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برآوردهای جدید دانشمندان نشان می‌دهد اکسیژن موجود در آب‌های زمین که به صورت ذخیره وجود دارد به سرعت رو به کاهش بوده و این موضوع از خطرناک‌ترین موارد در مورد حیات در زمین محسوب می‌شود. هوا برای انسان‌ها نقش حیاتی دارد. اکسیژن محلول در آب نیز می‌تواند برای اکوسیستم‌های آبی اهمیت زیادی داشته و به نوع آب شور یا شیرین بودن آن نیز ارتباطی ندارد. با توجه به اتکای میلیون‌ها نفر در سراسر زمین به ایستگاه‌های آبی و آب شیرین برای غذا و کسب درآمد کاهش اکسیژن در آب می‌تواند با خطرات زیست محیطی و دیگر خطرات جدی همراه باشد.

پدیده اکسیژن زدایی از آب یکی از نگرانی‌های کره زمین است. تغییرات اقلیمی، افزایش میزان اسیدی شدن اقیانوس‌ها و همچنین تخریب لایه اوزون باعث کاهش تنوع زیستی، کاهش سطح آب شیرین، افزایش آلودگی‌های شیمیایی و همچنین برخی دیگر نگرانی‌های مربوط به حوزه محیط زیست شده است. به گفته دانشمندان اکنون اکسیژن زدایی از آب نیز چالشی بزرگ در این بین محسوب خواهد شد.

طبق پژوهش‌های انجام شده گرمایش زمین دلیل اصلی تخلیه اکسیژن از آب شده است. افزایش دمای کره زمین غلظت اکسیژن محلول در آب را کاهش خواهد داد. بنابراین آب‌های گرم امکان ذخیره اکسیژن به میزان زیاد را ندارند. افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای باعث افزایش دمای هوا و آب در سراسر زمین خواهد شد که در نهایت به کاهش تدریجی اکسیژن در آب می‌انجامد.

منبع خبر دانشمندان در مورد کاهش اکسیژن موجود در آب دریا و خطرناک بودن آن هشدار دادند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow