دانمارک در پی وضع مالیات ۴۲درصدی بر سود معاملات رمزارزی است

شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت دانمارک می‌خواهد با وضع قوانین تازه‌ای از معاملات رمزارزی مالیات اخذ کند. آ‌ن‌طور که پیداست، این قانون عطف به ماسبق می‌شود و تمام کسانی که از لحظه عرضه بیت کوین از دادوستد آن و دیگر رمزارزها سود به دست آورده‌اند، مشمول پرداخت مالیات می‌شوند. به‌گزارش تک‌ناک، دانمارک در […] نوشته دانمارک در پی وضع مالیات ۴۲درصدی بر سود معاملات رمزارزی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۴ آبان , ۱۴۰۳ - 17:00
 0  5
دانمارک در پی وضع مالیات ۴۲درصدی بر سود معاملات رمزارزی است

شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت دانمارک می‌خواهد با وضع قوانین تازه‌ای از معاملات رمزارزی مالیات اخذ کند. آ‌ن‌طور که پیداست، این قانون عطف به ماسبق می‌شود و تمام کسانی که از لحظه عرضه بیت کوین از دادوستد آن و دیگر رمزارزها سود به دست آورده‌اند، مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، دانمارک در پی مالیات‌ستانی از سود محقق‌نشده معاملات رمزارزی است. سود محقق‌نشده به سودی اطلاق می‌شود که هنوز به دارایی نقدی تبدیل نشده، اما روی کاغذ قابل نمایش است.

به‌نقل از کریپتودنس، با قانون تازه اخذ مالیات از معاملات رمزارزی، تمام شهروندان دانمارکی موظف‌اند از سود حاصل از معاملات خود ۴۲ درصد مالیات پرداخت کنند. به‌این‌ترتیب، اگر برای مثال، فردی چند سال پیش اقدام به خرید بیت کوین کرده و از رشد آن سود به دست آورده است، حتی اگر اقدام به فروش آن نکرده باشد، باید مالیات پرداخت کند.

مالیات جدید بر سود محقق‌نشده ناشی از رشد ارزش دارایی‌هایی اعمال می‌شود که هنوز فروخته یا به پول نقد تبدیل نشده‌اند. بااین‌حساب، همه کسانی که از روز نخست ابداع و عرضه بیت کوین از خرید و نگه‌داری آن سود به دست آورده‌اند، باید ۴۲ درصد مالیات بر سود پرداخت کنند.

دولت دانمارک مدعی است که وضع چنین مالیاتی می‌تواند متضمن عدالت مالیاتی باشد. با افزایش محبوبیت رمزارزها دولت‌ها در پی تدوین چارچوب‌های مقرراتی برای دادوستد و ذخیره این دارایی‌های نوظهور هستند.

دانمارک نیز می‌خواهد با مالیات‌ستانی از تراکنش‌ها و معاملات رمزارزی، مانع از فرار مالیاتی کسانی شود که از خرید، دادوستد یا نگه‌داری رمزارزی سودهای کلانی به جیب زده‌اند.

نوشته دانمارک در پی وضع مالیات ۴۲درصدی بر سود معاملات رمزارزی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow