درخواست ۲۵۰ مدیرعامل فناوری برای اجباری شدن آموزش هوش مصنوعی در مدارس

بیش از ۲۵۰ تن از مدیران عامل و چهره‌های برجسته صنعت فناوری، کارزاری سراسری به راه انداخته‌اند تا آموزش علوم رایانه و هوش مصنوعی به بخشی اجباری از برنامه درسی مدارس ایالات متحده تبدیل شود. به گزارش تکناک، این ابتکار که با عنوان «Unlock8» شناخته می‌شود، با هدایت دو نهاد Code.org و CSforALL آغاز شده […] نوشته درخواست ۲۵۰ مدیرعامل فناوری برای اجباری شدن آموزش هوش مصنوعی در مدارس اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۴ - 10:00
 1
درخواست ۲۵۰ مدیرعامل فناوری برای اجباری شدن آموزش هوش مصنوعی در مدارس

بیش از ۲۵۰ تن از مدیران عامل و چهره‌های برجسته صنعت فناوری، کارزاری سراسری به راه انداخته‌اند تا آموزش علوم رایانه و هوش مصنوعی به بخشی اجباری از برنامه درسی مدارس ایالات متحده تبدیل شود.

به گزارش تکناک، این ابتکار که با عنوان «Unlock8» شناخته می‌شود، با هدایت دو نهاد Code.org و CSforALL آغاز شده و هدف آن، تضمین دسترسی تمام دانش‌آموزان به مهارت‌های حیاتی برای موفقیت در آینده‌ای است که هوش مصنوعی نقشی محوری در آن ایفا خواهد کرد.

تک‌اسپات می‌نویسد که این کمپین با استناد به یافته‌های جدید پژوهشی، تأکید دارد که گذراندن حتی یک واحد درسی علوم رایانه در دبیرستان می‌تواند درآمد شغلی افراد را تا هشت درصد افزایش دهد، بدون آن‌که رشته تحصیلی یا شغل نهایی آنان نقشی تعیین‌کننده در این افزایش داشته باشد. همچنین گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که تخصص در حوزه‌های هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، طی پنج سال آینده، بیشترین تقاضا را در میان کارفرمایان خواهد داشت.

کامرون ویلسون، رئیس Code.org، با بیان اینکه اقتصاد جهانی با سرعتی بی‌سابقه در حال دگرگونی است، خاطرنشان کرد: «مهارت‌های علوم رایانه و هوش مصنوعی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با این تحولات هماهنگ شوند.» وی افزود: «به همین دلیل، مدیران شرکت‌های پیشرو در حوزه فناوری خواستار آن هستند که این آموزش‌ها در تمام ایالت‌ها اجباری شود و نه صرفاً به عنوان دروس اختیاری ارائه شود.»

آموزش علوم رایانه و هوش مصنوعی به بخشی اجباری از برنامه درسی مدارس ایالات متحده

در حال حاضر، تمامی ایالت‌های آمریکا اقداماتی برای توسعه آموزش علوم رایانه انجام داده‌اند و ۳۹ ایالت بودجه‌ای اختصاصی به این حوزه اختصاص داده‌اند؛ رقمی که در سال ۲۰۱۷ تنها ۹ ایالت بود. با این حال، تنها ۱۲ ایالت گذراندن درس علوم رایانه را به عنوان یکی از شرایط دریافت دیپلم دبیرستان الزامی کرده‌اند. در نتیجه، تنها ۶.۴ درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی در سال گذشته، یک دوره علوم رایانه را گذرانده‌اند. کمپین جدید قصد دارد این آمار را به طور چشمگیری افزایش دهد.

در یکی از آگهی‌های این کمپین، این پرسش کلیدی مطرح می‌شود: «چگونه دانش‌آموزان می‌توانند آینده را بسازند، وقتی آموزشی که برای این کار لازم است هنوز اختیاری تلقی می‌شود؟» در این آگهی، از مخاطبان دعوت شده تا با مراجعه به وب‌سایتی ویژه، از نامه‌ای سرگشاده حمایت کنند؛ نامه‌ای که به امضای مدیران برجسته‌ای همچون ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت)، برایان چسکی (مدیرعامل Airbnb)، دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) و استیو بالمر (مدیرعامل پیشین مایکروسافت) رسیده است.

Code.org که تاکنون تمرکز خود را بر گنجاندن علوم رایانه در چهارچوب دروس موجود معطوف کرده بود، اکنون خواستار مشارکت همگانی در این آموزش‌ها شده و تأکید دارد که با گسترش سریع استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف، سواد فناورانه باید به مهارتی پایه‌ای برای همه دانش‌آموزان تبدیل شود.

کیتی نایت، رئیس CSforALL نیز با حمایت از این رویکرد، اعلام کرد: «اگر آموزش علوم رایانه و هوش مصنوعی در سطح ملی اجباری شود، موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان افزایش می‌یابد، شکاف‌های درآمدی کاهش پیدا می‌کند و نسل آینده برای جهانی تحت سلطه فناوری آماده خواهد شد.»

نوشته درخواست ۲۵۰ مدیرعامل فناوری برای اجباری شدن آموزش هوش مصنوعی در مدارس اولین بار در تک ناک - اخبار تکنولوژی روز جهان و ایران. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow