دستکش رباتیک نرم ویژه افراد ناتوان ساخته شد

دستکش رباتیک نرم Carbonhand که توسط شرکت Bioservo تولید شده، به افرادی که دست آنها در اثر آرتروز یا میوزیت ضعیف شده است کمک می‌کند تا توانایی گرفتن اشیا را بازیابند. به گزارش تک‌ناک، این دستکش با سنسورهای فشار که هنگام تلاش برای گرفتن شی فعال می‌شوند، کار می‌کند و به کمک موتورها، قدرت لازم... نوشته دستکش رباتیک نرم ویژه افراد ناتوان ساخته شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
دستکش رباتیک نرم ویژه افراد ناتوان ساخته شد

دستکش رباتیک نرم Carbonhand که توسط شرکت Bioservo تولید شده، به افرادی که دست آنها در اثر آرتروز یا میوزیت ضعیف شده است کمک می‌کند تا توانایی گرفتن اشیا را بازیابند.

به گزارش تک‌ناک، این دستکش با سنسورهای فشار که هنگام تلاش برای گرفتن شی فعال می‌شوند، کار می‌کند و به کمک موتورها، قدرت لازم برای یک گرفتن محکم را فراهم می‌آورد. این تکنولوژی به ویژه برای افرادی که از ضعف عضلانی رنج می‌برند مفید است و به آنها کمک می‌کند تا بتوانند فعالیت‌های روزمره خود مانند: آبیاری گیاهان، پر کردن کتری، یا پوست کندن سیب‌زمینی را انجام دهند.

دستکش رباتیک Carbonhand برای پشتیبانی از چنین فعالیت‌هایی طراحی شده است و اکنون برای همه در ایالات متحده در دسترس است.

کار شرکت Bioservo روی طراحی یک دستکش رباتیک نرم با هدف تقویت چنگال انسان برای استفاده در توان‌بخشی، جلوگیری از استرس در کارهای تکراری، یا حمایت از فعالیت‌های روزانه در آزمایشگاه مکاترونیک در سوئد آغاز شد. این شرکت در سال 2006 برای ساخت اولین محصول تجاری خود به نام SEM Glove تأسیس گردید.

در سال 2016، جنرال موتورز مجوز فناوری RoboGlove را که با همکاری ناسا ایجاد شده بود به Bioservo واگذار کرد. به نظر می‌رسد این موضوع باعث راه‌اندازی سیستم Ironhand در اوایل سال 2018 به عنوان اولین سیستم تقویت‌کننده عضلات نرم رباتیک در جهان شده، که برای مبارزه با آسیب‌های ناشی از فشار و حمایت از کارگران کارخانه‌ها برای سالم ماندن و کاهش تأثیر کارهای روزانه آنها طراحی شده است.

شرکت Bioservo اکنون در حال کار روی یک دستکش تقویت‌کننده برای استفاده در خانه برای افرادی است که امکان دارد برای بازیابی استقلال نیاز به کمک داشته باشند، همانند افرادی که دارای بیماری‌هایی مثل مولتیپل اسکلروزیس(ام‌اس)، آسیب نخاعی، میوزیت و آرتروز هستند، یا سایر مشکلاتی دارند که توسط سکته مغزی یا آسیب‌های تروماتیک ایجاد می‌شوند.

افراد ناتوان با این دستکش رباتیک نرم توانایی گرفتن اشیا را بازمی‌یابند

حسگرهای فشار ورزشی Carbonhand در هر دستکش نیمه‌باز، سیگنال‌ها را به سیستم کنترل برمی‌گرداند تا در صورت نیاز به کمک اضافی برای محکم نگه داشتن اجسام، موتورها را فعال کند. موتورها تاندون‌های مصنوعی را می‌کشند تا یک چاپ طبیعی و پویا ایجاد نمایند و نیروی لازم (تا 20 نیوتن در هر انگشت) را اعمال کنند.

انگشت اشاره و انگشت کوچک بدون پوشش می‌مانند در حالی که انگشت شست، دوم و سوم دستکش دارند. پاورپک کوچک این دستکش رباتیک را می‌توان در کمر یا پشت قرار داد، که یک بند بازویی دارد و کابل را در جای خود نگه می‌دارد. همچنین تنظیمات سفارشی را می‌توان از طریق یک برنامه گوشی اعمال کرد.

این شرکت ابتدا سیستم Carbonhand را برای بیماران در سوئد، نروژ و آلمان عرضه کرد، اما به تازگی آن را به طور انحصاری در ایالات متحده برای جانبازان در دسترس قرار داد. اولین نسخه این دستکش رباتیک برای بیماری به نام جان لمب مونتانا در ماه فوریه تجویز شد، که از یک بیماری نادر به نام میوزیت بدن رنج می‌برد که باعث ضعف و آسیب عضلانی می‌شود.

 

نوشته دستکش رباتیک نرم ویژه افراد ناتوان ساخته شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow