دلیل اعمال وصله‌های ویندوز ۱۱ در تنظیمات اولیه در Intune مشخص شد

مایکروسافت روشی را در پیش گرفته است که در آن، بلافاصله پس از نصب اولیه ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌هایی که با نرم‌افزار مدیریت دستگاه Intune مدیریت می‌شوند، به‌روزرسانی‌های امنیتی و بهبودهای سیستم‌عامل (وصله‌ها) اعمال شوند. به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت از روش جدیدی برای به‌روزرسانی خودکار ویندوز ۱۱ در دستگاه‌های تحت‌مدیریت Intune خبر داد. طبق اعلام این […] نوشته دلیل اعمال وصله‌های ویندوز ۱۱ در تنظیمات اولیه در Intune مشخص شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
دلیل اعمال وصله‌های ویندوز ۱۱ در تنظیمات اولیه در Intune مشخص شد

مایکروسافت روشی را در پیش گرفته است که در آن، بلافاصله پس از نصب اولیه ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌هایی که با نرم‌افزار مدیریت دستگاه Intune مدیریت می‌شوند، به‌روزرسانی‌های امنیتی و بهبودهای سیستم‌عامل (وصله‌ها) اعمال شوند.

به‌گزارش تک‌ناک، مایکروسافت از روش جدیدی برای به‌روزرسانی خودکار ویندوز ۱۱ در دستگاه‌های تحت‌مدیریت Intune خبر داد. طبق اعلام این شرکت، به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱ نسخه‌های 22H2 و 23H2 و 24H2 از ماه اکتبر به‌بعد، به‌طور خودکار حین تنظیم اولیه‌ی دستگاه (OOBE) دانلود و نصب خواهند شد. این ویژگی که یکی از درخواست‌های اصلی مشتریان بوده است، به ساده‌سازی فرایند به‌روزرسانی و اطمینان از اینکه دستگاه‌ها همیشه آخرین وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کنند، کمک خواهد کرد.

مایکروسافت می‌نویسد:

در به‌روزرسانی‌های آینده‌ی ویندوز، تمامی دستگاه‌های ویندوز ۱۱ نسخه 22H2 و جدیدتر که به سیستم مدیریت دستگاه (MDM) مانند مایکروسافت Intune متصل شده‌اند، به‌صورت خودکار و پیش از ورود کاربر به سیستم، جدیدترین به‌روزرسانی‌های امنیتی و کیفیتی را دانلود و نصب خواهند کرد. این فرایند صرف‌نظر از اینکه دستگاه با قابلیت Windows Autopilot پیش‌ثبت‌نام شده باشد یا خیر، برای تمام دستگاه‌های ثبت‌نام‌شده در MDM اعمال می‌شود. بدین‌ترتیب، دستگاه‌ها همیشه در امن‌ترین حالت ممکن قرار خواهند داشت.

نئووین می‌نویسد بسیاری می‌پرسند که منظور از «به‌روزرسانی‌های کیفیتی» مایکروسافت چیست. به‌طور خلاصه، این به‌روزرسانی‌ها همان به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ای هستند که هر سه‌شنبه منتشر می‌شوند و معمولاً به‌روزرسانی‌های امنیتی نامیده می‌شوند (Patch Tuesday). بااین‌همه، این به‌روزرسانی‌ها فقط به رفع مشکلات امنیتی محدود نمی‌شوند و گاهی ویژگی‌های جدیدی نیز به سیستم‌عامل اضافه می‌کنند.

اعمال وصله‌های ویندوز ۱۱ در تنظیمات اولیه در Intune

به‌عنوان مثال، در به‌روزرسانی‌های ماه سپتامبر ۲۰۲۴، مایکروسافت به‌روزرسانی‌هایی با شناسه‌های KB5043064 و KB5043050 و KB5043051 و KB5043083 برای ویندوز ۱۰ و به‌روزرسانی‌های KB5043076 و KB5043067 برای ویندوز ۱۱ نسخه‌های 22H2 و 21H2 و به‌روزرسانی KB5043080 برای ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 منتشر کرد. علاوه‌بر‌این، به‌روزرسانی OOBE (KB5043939) نیز به‌طور خاص برای ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 ارائه شد.

ردموندی‌ها همچنین به‌روزرسانی تنظیمات (KB5043353) و به‌روزرسانی WinRE (KB5043355) را منتشر کردند. این شرکت جزئیات نحوه‌ی عملکرد فرایند به‌روزرسانی جدید در طول OOBE را شرح داده است: تجربه‌ی جدید بدین‌ترتیب خواهد بود:

  1. پس از اتصال دستگاه به اینترنت، سیستم به‌صورت خودکار به‌دنبال به‌روزرسانی‌های جدید می‌گردد. درصورت وجود به‌روزرسانی‌های ضروری، پیغامی مبنی‌بر آماده‌بودن به‌روزرسانی‌ها نمایش داده‌ می‌شود و روند نصب به‌صورت خودکار آغاز می‌شود.
  2. حین نصب، دستگاه به‌روزرسانی‌ها را دانلود می‌کند و مراحل نصب را به‌صورت پیشرفته نشان می‌دهد. پس از اتمام نصب، دستگاه برای اعمال تغییرات راه‌اندازی مجدد خواهد شد.
  3. پس از راه‌اندازی مجدد، دستگاه به صفحه‌ی ورود منتقل می‌شود و کاربر می‌تواند با واردکردن اطلاعات خود، فرایند ثبت‌نام را تکمیل کند.

باتوجه‌به تغییرات پیش‌ رو، مایکروسافت اعلام کرده است که فرایند راه‌اندازی اولیه‌ی دستگاه‌ها به‌دلیل نیاز به دانلود و نصب به‌روزرسانی‌های کیفیتی، زمان بیشتری خواهد برد. بینابراین، توصیه می‌کنیم که هنگام ثبت‌نام، مدت اعتبار گذرنامه‌های دسترسی موقت (TAP) را تمدید کنید.

نوشته دلیل اعمال وصله‌های ویندوز ۱۱ در تنظیمات اولیه در Intune مشخص شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow